10. června 2000
Peter: Před několika dny jsem obdržel čtyři otázky od Dezidera - našeho pochybujícího
muže z Německa. Obsah jeho otázek je čistě filozofické povahy. Domnívám se, že
odpovědi byly rozsáhle dány mnohokrát v celé Velké knize a těchto Dialozích. Nebo
jsou z nich velmi snadno a zjevně odvoditelné. Nechám Tě rozhodnout, jestli si
zasluhují Tvých odpovědí. Než zde uvedeme tyto otázky, možná bys rád hovořil o
něčem jiném, co cítíš, že by se mělo uvést do naší pozornosti. Koneckonců jsme na
prahu některých důležitých a významných změn v duchovní říši a ty mohou vyžadovat
Tvůj další příspěvek v těchto záležitostech. Takže máš slovo.
Pán Ježíš Kristus: Děkuji ti, Petře, že mi poskytuješ tuto příležitost hovořit jako první.
Mám opravdu stručný komentář ohledně některých záležitostí, které vyvstaly
v předchozích dialozích. Souvisí s Mým výrokem, že postup stvoření Stvoření se
prováděl v okruzích. Tento popis neodráží pravou realitu tohoto postupu. Důvodem,
proč používáme takový pojem jako ‚okruhy‘, bylo poskytnout vaší lidské externí mysli
nějaký orientační bod, pomocí kterého byste mohli přinejmenším vzdáleně pochopit,
jak se udál tento proces. Ve vašem lidském lineárním nebo v subjektivním způsobu
vnímání a chápání vůbec všeho, a nejen takových komplexních a ohromných témat,
jako je stvoření Stvoření, by bylo téměř nemožné přijít s nějakou představou, slovem
nebo konceptem, který by umožnil vaší externí mysli nějaké chápání toho, co se
skutečně stalo a jak věci v tomto ohledu pokročily.
Takže o čem v tomto případě vlastně hovoříme? Jak si pamatujete z Kapitoly 21.
v Novém zjevení Pána Ježíše Krista, jakož i ze Základů lidské duchovnosti. Proces
stvoření Stvoření do jistého bodu neprobíhal v čase a prostoru, ale čas a prostor byly
zavedeny během tvoření fyzické-externí dimenze. Protože se stvoření Stvoření
neudálo v čase a prostoru, bylo by zavádějící hovořit o konkrétních, doslovných
kruzích nebo používat takové termíny jako první kolo, druhé kolo, třetí kolo a čtvrté
kolo tvořivého procesu. Takové termíny a jejich význam jsou časoprostorově vázány.
Používali jsme tyto termíny jen kvůli vaší lidské mysli, která nemá schopnost pochopit
nečasové a neprostorové stavy a procesy. Ve skutečnosti veškerý proces tvoření
Stvoření před stvořením externě fyzické dimenze nebo před zavedením času a
prostoru do tohoto procesu probíhal v objektivním modu vnímání a chápání reality.
Tento modus jasně požaduje, aby onen proces probíhal v diskrétní, simultánní a
synchronní modalitě. Pojem ‚diskrétní‘ je termín, který dělá lidské mysli problémy a
který se svým významem přibližuje nebo navozuje představu kontinua, postupu,
sekvence a časoprostorové vázanosti. Ve skutečnosti tento výraz ukazuje na nesouvislý
proces něčeho, co se děje stranou nebo odděleně od všeho ostatního a je samo sebou
odlišné. Takové chápání tohoto termínu by mohlo dát vaší lidské mysli falešnou
představu, že stvoření Stvoření postupovalo jakýmsi odděleným způsobem nemajícím
vztah s čímkoli jiným. Zatímco ve skutečnosti v našem pojetí to znamená obsažení sebe
sama ve vlastní sféře a atmosféře nebo ve stavu a kondici, která je podstatně odlišná
od jakékoliv jiné sféry a atmosféry nebo stavu a kondice.
Avšak v pravé realitě tohoto postupu se diskrétní nastávání různých fází tvoření
Stvoření, čili v objektivní modalitě, událo simultánně a synchronně. Nejbližší vylíčení
skutečnosti tohoto procesu pro vaši lidskou mysl lze nalézt v konceptech kvantové
fyziky, která pojednává o subatomárních částicích. V relační modalitě a chování těchto
částic by bylo velmi obtížné pojímat časové úseky, během kterých by docházelo
k jakýmkoliv interakcím mezi nimi a v nich. Z toho důvodu se uvnitř jejich sféry vše
odehrává v nekonečně malých zlomcích nanosekund. Tuto představu byste mohli ve
velmi omezené míře použít na stvoření různých odlišných dimenzí Stvoření. Jinými
slovy, když na tento postup aplikujete nějaké časoprostorově vázané elementy, potom
například stvoření první duchovní dimenze ve své diskrétní sféře a atmosféře nebo
stavu a kondici bylo odděleno od stvoření úplně prvních sentientních entit, které byly
stvořeny dříve, než se Stvoření posunulo ze svého stavu do svého procesu, nepatrně
malým zlomkem nanosekundy. Stvoření intermediální dimenze bylo odděleno od
stvoření duchovní dimenze jiným nepatrně malým zlomkem nanosekundy.
Pokud se týká stvoření zevní-fyzické dimenze z pozice prvního, druhého a třetího kola
Stvoření, pak její stvoření bylo od nich odděleno jiným velmi malým a nekonečně
menším zlomkem nanosekundy. Avšak protože v procesu stvoření zevní-fyzické
dimenze byly zavedeny kategorie času a prostoru jako důsledek toho stvoření, z jeho
pozice jeho stvoření postupovalo ve spojitém, sekvenčním a postupujícím modu.
Jinými slovy v té modalitě mohl proces stvoření externí-fyzické dimenze tak, jak je
tímto způsobem zkušenostně prožíván, trvat mnoho miliónů, nebo dokonce miliardu
vašich let. Musíte rozumět jedné věci: Aby všechno to, co se stane v objektivní modalitě
a co jsme hypoteticky změřili v nekonečně malém zlomku nanosekundy, stejně nastalo
i v časoprostorově vázaném kontinuu, může se to odehrát během mnoha miliónů, nebo
dokonce miliard let. Kdykoliv jste v pozici uvnitř externí-fyzické dimenze, uplatňují se
časoprostorové faktory a ovládnou vaše vnímání a pojímání. V tomto modu může něco,
co se v objektivní modalitě může rovnat nekonečně malému zlomku nanosekundy,
trvat mnoho miliard let. Takto nesmírně odlišné jsou tyto dva mody.
Takže při posuzování průběhu tvoření Stvoření musíte tyto důležité faktory vzít
v úvahu. V tomto smyslu v neexterních, nefyzických dimenzích Stvoření musíte
odebrat vše, co se vztahuje k časoprostorově vázanému bytí. Z toho důvodu neberte
doslova naše prohlášení, že posun Stvoření z jeho stavu do jeho procesu (vlastnímu
stvoření) se stal v nějakých konkrétních, hmatatelných kruzích nebo kolech. Proto
takové prohlášení vždy doprovázíme slovy ‚symbolicky řečeno‘. Takový námi použitý
jazyk byl přizpůsoben omezenému a omezujícímu vnímání a pojímání vaší typicky
lidské mysli. Naneštěstí v typicky lidském jazyce a jeho slovníku neexistuje nic, co by
se dokonce i vzdáleně mohlo přiblížit pravému významu toho, co se stalo nebo událo
během toho procesu. Nesnažte se tomu porozumět ani svojí vnější lidskou myslí. Avšak
svojí intuicí můžete přijít mnohem blíže k náležitému pochopení procesu stvoření
Stvoření.
Jak tedy můžete z výše uvedeného rozeznat, jestliže se podíváte na prose stvoření
Mého Stvoření z pozice externí-fyzické dimenze nebo zevnitř imaginárních
dimenzionálních hranic externí-fyzické dimenze, tento postup se provedl v určitých
dobře naplánovaných etapách. V první etapě, která se může považovat za stadium
předstvoření, byly stvořeny zvláštní sentientní entity. Jejich prostřednictvím a skrze ně
vyústila druhá etapa ve stvoření duchovní dimenze. Prostřednictvím ní a skrze ní bylo
výsledkem třetí etapy stvoření intermediální dimenze. Z kombinovaných energií všech
výše uvedených stadií, skrze ně a jimi čtvrtá etapa vyústila ve stvoření fyzické externí
dimenze. Z této pozice vzešel evoluční proces stvoření Mého Stvoření. Můžete je
pojmout jako vývojová stadia průběhu stvoření Mého Stvoření.
Jenže obraz je zcela odlišný, jestliže se podíváte na tento proces zevnitř imaginárních
hranic jakékoliv jiné dimenze. Každé takové hypotetické stadium nastává uvnitř a
spolu s jakýmkoli jiným simultánně a synchronně. Slovo ‚uvnitř‘ není přesným odrazen
toho nastávání. Můžete si to viditelně představit jako ruskou panenku, která má uvnitř
sebe jinou menší, ta ještě menší atd. Každá taková panenka obsahuje sebe samu ve
svých vlastních hranicích bez souvislého spojení s tou předešlou. Takže ve vzájemném
vztahu existují společně simultánním a diskrétním způsobem. Toto je nejpřesnější
možné, třebaže velmi hrubé a nepřesné přiblížení toho, jak postupoval proces stvoření
Mého Stvoření. Kvůli zjevnému oddělení všech dimenzí jejich vlastními imaginárními
hranicemi a protože se navzájem souvisle nedotýkají, jsouce uvnitř a se všemi
ostatními, tento faktor se externí- fyzické sentientní mysli jeví, jako by byly
konkrétními stadii procesu stvoření. Avšak toto není pravá realita sama, ale jen dojem
reality, jemuž je povoleno tu být za účelem, aby se externí mysli poskytl nějaký pevný
orientační bod v linearitě jejího vnímání a chápání.
A to je všechno, co jsem vám chtěl nyní připomenout a co souvisí s tímto poněkud
obtížným tématem. Můžeš nyní, Petře, přistoupit k parafrázování Deziderových otázek.
Navrhoval bych je prezentovat jednu po druhé bez jejich zahrnutí do jednoho odstavce.
Peter: Dobrá, tady jsou. Jeho otázka je následující: Jestliže tomu správně rozumím,
předtím, než byla pseudostvořena zóna vymístění, existovalo jen Pravé Stvoření a všichni
byli ryze pozitivní. Potom náhle v myslích čistě pozitivních entit vznikla zvláštní idea,
kterou potřebovaly zavrhnout, protože byla falešná. Aby měly nějaký stav, kam by ji
mohly odvrhnout, byla pseudostvořena zóna vymístění. Jak je logicky možné, aby taková
problematická, ne-li dokonce negativní nebo zlá idea nastala v čistě pozitivních myslích
čistě pozitivních sentientních entit? Odkud se ta falešná idea vzala? Odkud přišel nápad
pseudostvořit něco odlišného nebo opačného k uspořádání pozitivního stavu pravého
Stvoření? Logicky myšleno, zlo nemohlo nikde a nikdy nastat, pokud jsou všichni a je
všechno včetně tvořivého zdroje všech a všeho (Stvořitele) ryze pozitivní, ať je to
absolutní, nebo relativní! V tom případě by zlo vzešlo z nicoty! Konec první otázky.
Pán Ježíš Kristus: Máš pravdu, Petře, když jsi výše naznačil, že všechny Deziderovy
otázky byly mnohokrát zodpovězeny v knihách Mého Nového zjevení, jakož i
v několika předchozích dialozích. Ve Velké knize celá Kapitola 6., Kapitola 11. a některé
jiné kapitoly se rozsáhle zabývají touto záležitostí. Například Dialogy 88., 89., 90. a
několik jiných odpovídající na tyto otázky. Na straně tazatele je vážné nepochopení
celé záležitosti. Tři důležité věci se musí přivést do pozornosti každého, včetně
tazatelovy. První je záležitost svobody volby. Druhou je stupeň relativity každé
sentientní entity k Absolutnímu. Třetí je záležitost povahy pozitivního stavu
samotného, který v tomto bodě nebyl aktivován do stavu své plnosti a úplnosti.
Jestliže vezmete v úvahu, že stvoření všech sentientních entit se může udát jen z pozice
Absolutní Svobody Volby, pak v tomto případě pro to, aby se ustanovil jakýkoliv
smysluplný a reciproční vztah mezi Absolutním Stvořitelem a všemi ostatními
relativními sentientními entitami, jim musíte dát stejný typ svobody volby. Z čeho se
svoboda volby obvykle skládá? Skládá se z různých možností, které definují povahu
jakékoliv spřízněnosti. Aby byl každý skutečně svobodný, musíte mu také dát možnost,
že nechce být spřízněný. Takže není správné předpokládat, že idea odmítnutí
Stvořitele jako Pravého Zdroje života vzešla z ničeho. Jako integrální součást svobody
volby byla implantována do samotného jádra sentientní mysli od počátku jejího
stvoření. Žádné počáteční stvoření nemohlo nastat, aniž by existovala takoví idea,
protože by to připravilo jedince o možnost nechtít učinit to či ono; neboli v tomto
případě, nechtít mít vztah se Mnou. Tato idea sama v sobě není negativní. Je pozitivní.
Jakákoliv svoboda volby se musí zakládat na pozitivním základě bez vnucování, hrozeb
či nátlaků. Jinak by to nebyla pravá svoboda. Tato idea se stává negativní nebo zlou, jen
a jen pokud je zvolena, opakuje se ještě jednou, něčí vlastní svobodnou volbou jako
jediná uskutečnitelná a možná alternativa.
Aby bylo možno mít jasné představy o čemkoliv vůbec, a nejen o této konkrétní ideji,
kvůli svobodě volby musíte do takových idejí také zahrnout vymezení všech důsledků,
výsledků a následků jejich přijetí, aktualizace a realizace, jakož i jejich odmítnutí. Sama
idea odmítnutí, samotnými svými energiemi svého odmítnutí, jak je odmítnuta nebo
odvržena, dává vzniknout nebo se objevit zóně vymístění, do které může ta odmítnutá
idea vypadnout (viz například Kapitola 21. v Novém zjevení Pána Ježíše Krista).
Takto se objevila zóna vymístění a takto je udržována.
Protože Já jsem byl Tím, Kdo vštípil takovou ideu do myslí všech sentientních entit,
mohlo by se jevit, že Já jsem také Ten, Kdo způsobil, že se objevil negativní stav se
všemi jeho zly a nepravdami. Nepravda takového závěru pramení z faktu, že se logicky
předpokládá, že idea samotná obsahuje vše špatné nebo zlé. Co však obsahuje, je
pojem svobody volby být, či nebýt, mít vztah, či nemít vztah, zvolit si, nebo nezvolit si
to či ono a všechno ostatní ‚to‘ či ‚ono‘. Pojetí svobody volby je bez ohledu na to, jaká ta
volba je, dle logického úsudku, protože vám dává možnost volby, touto samotnou
možností volby sama v sobě a o sobě pozitivní. Protože taková představa je čistě
pozitivní a protože vychází z Absolutní Pozitivnosti, nemohu být považován za
Iniciátora nebo Uskutečňovatele čehokoliv zlého, falešného a negativního.
Jak je možné, že jsouce čistě pozitivní, mohly sentientní entity přijít s potřebou tu ideu
aktivovat tím, že si ji zvolily za jedinou životaschopnou alternativu nebo možnost?
Odpověď na tuto otázku závisí na tom, z jaké pozice taková idea vynalezení a aktivace
negativního stavu přišla. A to nás přivádí ke druhé záležitosti stupně a kvality
relativity, ze které se každá sentientní entita skládá. Problém s vašim lidským
pojímáním v tomto ohledu je v tom, že jste nekriticky předpokládali, že stupeň a
kvalita každé jednotlivé sentientní entity je paušálně stejná. Takže podle této falešné
domněnky neexistuje žádný rozdíl mezi relativitou jedné sentientní entity a relativitou
jakékoliv jiné sentientní entity. Jenže pravdou v tomto je, že nikdo není stejný ve své
osobní a individualizované relativitě a jejím stupni a kvalitě. Takže ani žádná celá
společenství a dimenze nebo cokoliv, co máte, nejsou ve své povšechné relativitě
stejné. Mezi nimi všemi jsou neskonalé rozdíly.
Kvalita a stupeň relativity závisí na umístění, které každý zaujímá ve vztahu a pozici ke
Mně jako Někomu, Kdo je Absolutní ve Své Absolutní Kvalitě a má Absolutní Stupeň,
který nelze změřit žádnými dostupnými prostředky. Je nezměřitelný. Souvztažnostním
faktorem, který určuje tento stupeň a kvalitu, je stav niternosti každého. Čím více
niterně se nacházíte, tím jste ke Mně blíže, a důsledkem toho menší stupeň relativity ve
vztahu k Mému Absolutnímu Stavu zažíváte nebo máte. Takže například sentientní
entity, které byly stvořeny v období před-stvoření, jsou v samotném středu této
niternosti, a tímto jsou blíže ke Mně, a tímto mají nejmenší stupeň relativity. Mohou se
považovat za téměř absolutní. Říkám ‚téměř‘, protože koneckonců byly stvořeny. Proto
nemohou být absolutní. Ale jsou k tomu velmi blízko. V jejich pozici tím, že při povaze,
podobě a projevu pozitivního stavu, jaké mají k dispozici, jsou v nejčistějším stavu ve
vztahu k Mé Pozitivnosti, nikdy by nemohly přijít s nápadem vynalezení a aktivace
čehokoliv, co i jen vzdáleně souvisí s negativním stavem. Jinými slovy, třebaže mají
právo nebo možnost volby odmítnutí Mne jako jediný Zdroj svých životů, nikdy by je
nenapadlo takové právo nebo možnost volby vyzkoušet.
Avšak jak tvoření Mého Stvoření postupovalo dále, v každém kole (symbolicky řečeno)
faktorem větší vzdálenosti od středu niternosti neboli od středu Absolutní Pozitivnosti
nabyly následné sentientní entity větší a větší stupeň relativity vůči Absolutnímu.
Protože povaha nejvíce relativního je taková, že nabývá všechny znalosti a zkušenosti
experimentováním a průzkumem a na jejich základě činí závěry o pravdě, lehce se
může ocitnout v pozici, kdy má silnou potřebu a touhu vyzkoušet obsah takových
odmítnutých idejí. Je to na této úrovni, kde měly otázky této povahy vstoupit do
sentientní mysli. Aby se něco vyzkoušelo, nejprve musíte položit otázky, abyste mohli
určit, jaký druh testování je nutno podniknout za účelem získat nejuspokojivější
odpovědi nebo dojít ke správným závěrům. Jakmile se tato otázka položí, protože je
položena sentientními entitami, které jsou v pozici zajišťování zpětné vazby vůči všem
ostatním úrovním Stvoření. Faktorem vzájemné propojenosti všech a všeho si začnou
všechny sentientní entity uvědomovat, že ta otázka byla položena. V žádném případě
nejsou iniciátory těchto otázek. Jen jimi byly zaregistrovány.
Hypotetické vzdálené umístění všech sentientních entit na úrovni externě-fyzické
dimenze od jádra Absolutní Pozitivnosti, dokonce i když jsou čistě pozitivní ve své
přirozenosti, činí jejich pozitivitu nejrelativnější. Z extrémního relativního stavu jejich
pozitivnosti mohou tím, že nemají žádnou zkušenost toho, co je to být Absolutně
Pozitivní, snadno skončit v pochybování, zda jsou skutečně pozitivní, když tu vně není
nic, s čím by mohli svou pozitivnost porovnat jako s něčím, co takové není. Takto bylo
možné započít s vynalezením a aktivací negativního stavu. Takže je velmi jasné, že zlo
nebo negativní stav může nastat na této úrovni jako potřeba pro srovnání mezi dvěma
stavy. Když to jednou srovnají, poskytne jim to opětovné ujištění toho, že skutečně jsou
skutečně pozitivní a v pozitivním stavu. Taková je povaha tohoto typu relativity, jejíž
stupeň je nejkrajnější. Podléhá všem aspektům externí-fyzické dimenze. Takové je
strukturální schéma Stvoření.
Třetí záležitost, která byla nápomocná, aby se vynalezení a aktivaci negativního stavu
umožnilo vstoupit do relativní sentientní mysli v externí-fyzické dimenzi, se může
nalézt v povaze samotného pozitivního stavu. Jaký byl/je současný status pozitivního
stavu? Jak si jasně pamatujete, pozitivní stav ještě nikdy nebyl ve stavu své plnosti a
úplnosti. Při Mém předvídání nezbytnosti dovolit ne-životu negativního stavu a
lidskému ne-životu, aby vstoupily do svého pseudojsoucna a pseudobytí, nebylo
možné aktivovat všechny aspekty pozitivního stavu do takového stupně, aby se
manifestoval ve své plnosti a úplnosti. Proč tomu tak je? Přemýšlejte o tom, co by se
stalo, kdybych uvedl pravý život pozitivního stavu do kondice jeho plnosti a
kompletnosti. V tom případě by nebylo možné dát žádné sentientní entitě právo nebo
možnost volby nesouhlasit s čímkoli, co je obsaženo v Mé Absolutní Přirozenosti nebo
povaze pozitivního stavu. Kdyby neměly takové právo nebo možnost volby, byly by
všechny uvedeny do pozice žádné svobody volby, ale namísto toho do nutnosti být jen
pozitivní. Jak si pamatujete z Velké knihy, mít pouze jednu možnost volby nebo jednu
možnost ke zvolení, je nemít žádnou. V tom případě by byly porušeny všechny
podmínky svobody volby. Něco takového je nemožné si představit, jestliže vezmete
v úvahu, že Já jsem Absolutní Svoboda Sama. Nemohu někoho stvořit z jiné pozice než
z toho, co mám a jaký jsem.
Dříve, než je možná plná aktivace plnosti a kompletnosti pozitivního stavu, je nezbytné
dát všem sentientním entitám příležitost zažít nějakou jinou modalitu života (ne-
života), aby byl dán pevný základ, na kterém by mohly učinit věčné rozhodnutí, zdali
by vedle pravého života pozitivního stavu chtěly mít něco jiného. Při této kondici, aby
se umožnilo ilustrovat a demonstrovat všechny ostatní formy a stavy života (ne-
života), je nemožné aktivovat plnost a kompletnost pozitivního stavu. Jednoduše
řečeno, plné odhalení všech aspektů pravého života pozitivního stavu by zcela
znemožnilo jakémukoliv jinému typu života, aby se manifestoval. V tom případě však,
uzamčena jen v jedné modalitě života, nemající žádnou jinou volbu a porovnání s tím,
jaké to je nebýt v pozitivním stavu, sentientní mysl všech, co jsou umístěni na úrovni
fyzické-externí dimenze, by se mučila věčnými pochybnostmi o tom, zdali jsou, nebo
nejsou v pravém životě. Jaký druh zpětné vazby nebo poselství by v tom případě
dávaly všem ostatním dimenzím a jejich příslušným úrovním? Neustále by sdělovaly
stav pochybnosti. Takovýto stav je sám o sobě a sám sebou negativní. Takže by
sužovaly celé Stvoření tímto druhem negativity. Bylo by to pro někoho za takových
podmínek možné skutečně zažívat plnost a kompletnost pozitivního stavu?
Samozřejmě nikoliv.
Takže aby se zabránilo něčemu takovému se kdy udát, poskytujete všem sentientním
entitám možnost zažít něco jiného, aby mohly učinit skutečnou volbu, založenou na
jejich vlastní svobodné vůli a svobodné volbě, zvolit si pouze život pozitivního stavu.
Jakmile učiní takovou konečnou volbu, potom, a jen potom, může být ta původní idea
odmítnutí Mne jako Jediného Zdroje jejich životů odstraněna a poté se může plnost a
kompletnost pravého života pozitivního stavu stát skutečností. Toto je míněno Mým
sdělením v Apokalypse: ‚Hleďte, dělám vše nové‘ a výrokem: ‚Dokonáno jest.‘ Nic se
nemůže dělat, dokud všechna oprávnění a možnosti volby poskytnuté všem
sentientním entitám na všech úrovních Stvoření, jakož nyní i na úrovni
pseudostvoření, nejsou vyzkoušeny a odloženy jako neužitečné a zbytečné komodity,
jež nevedou nikam. Avšak nemůžete je odložit nebo se jich zbavit, dokud nezobrazí a
nepředvedou všechny aspekty svého pseudoživota neboli toho, co nikdy nevolit.
Deziderova otázka nebere v úvahu tyto důležité faktory nebo záležitosti. Jestliže
přemýšlíte logicky dle pravé logiky pozitivního stavu, a ne dle pseudologiky typicky
lidské mysli, můžete jasně rozpoznat, že nebylo jiné cesty, než postupovat tímto
způsobem, aby se každému zachovala pravá svoboda volby. Z tohoto důvodu a s tímto
na mysli se uvedly do pohybu jen jisté omezené aspekty pravého života pozitivního
stavu, aby nezasahovaly do svobody volby samotné. Pokud jsou k dispozici jen takové
omezené aspekty, je obtížné ve vztahu k relativním sentientním entitám hovořit o
absolutní čistotě pozitivního stavu. Neexistovala taková věc, jako je ryzí a absolutní
čistota. To vše bylo/je relativní, dokonce i když se to aplikuje na současný pravý život
každého v pozitivním stavu. Tím, že nemají tuto ryzí čistotu takovou, jaká je ve Mně,
není vůbec nemožné přijít s ideou něčeho, co není čisté. Jestliže to není čisté, potom od
tohoto kroku k následujícímu kroku započetí zla je jen velmi krátká vzdálenost.
Koneckonců sentientní mysl není nemyslící, nechtějící, nesvobodný a bezcitný
automat. Dokonce i když je relativní, byla nadělena všemi druhy vlastností, které ji
umožňují, aby nezávisle sama od sebe, sama sebou přemýšlela, chtěla, cítila, činila
všechny druhy rozhodnutí, byla vynalézavá atd. V průběhu využívání těchto
rozsáhlých schopností a majíc všechny druhy příležitostí s tím, že je vynalézavá ve
všech aspektech svého života, mohla také objevit něco, co není pozitivní povahy nebo
co nepřichází ode Mne. Toto je věčná výsada. Tím, že nemá absolutní stav pozitivnosti
ve svém relativním životě, tímto faktorem a faktorem potřeb být vynalézavá, kteréžto
potřeby a schopnosti byly vštípeny do její relativní sentientní mysli, mohla velmi
snadno přijít se všemi těmi existenčními otázkami, jež nakonec vedly k vynalezení,
aktivaci, ustanovení a manifestaci negativního stavu se všemi jeho zly a nepravdami.
A to je vše, co se může odpovědět na Deziderovu první otázku. Pokračuj, Petře, a
parafrázuj jeho druhou otázku.
Peter: Jeho druhá otázka je následující: Autor TNR (míněno Ty, Pán Ježíš Kristus)
prohlašuje, že On/Ona je Absolutní Pravda, Absolutní Pozitivnost a Absolutní Bytost. Na
druhé straně všechny stvořené nebo pseudostvořené sentientní entity jsou relativními
bytostmi, omezené ve svých schopnostech cokoli pochopit... Otázka zní: Je logicky možné,
aby kdokoliv se svou omezenou schopností něco pochopit mohl rozpoznat, že Autor TNR
je Absolutní: Absolutní Pravda, Neomezená Pozitivnost, Neomezená Moudrost atd.? Dle
mého názoru jestliže pohlížím na něco, co je větší, než mé omezené vnímání může
pojmout, pak nemohu rozeznat, zda to něco - mimo horizont mého vnímání - má nějaká
omezení, nebo ne. Konec druhé otázky.
Pán Ježíš Kristus: Také odpověď je plně odvoditelná ze všeho, co je obsaženo v Mém
Novém zjevení. Dokonce i když struktura lidské mysli je taková, že je nejomezenější a
nejvíce omezující v porovnání s kýmkoliv v Mém Stvoření, nicméně byla vybavena
mnoha nástroji, které každému, kdo je náležitě a se správným úmyslem a motivací
využívá, dávají přesvědčující pocit, že Pán Ježíš Kristus je Absolutní ve všech Svých
Atributech, Rysech a Vlastnostech. Lidská mysl má takové duchovní a mentální
schopnosti, jako jsou spolehnutí se ,víra, důvěra a přesvědčení i jejich odvozeniny -
logiku, rozum, racionalitu, inteligenci, deduktivní a induktivní schopnosti, analýzu a
syntézu a schopnost činit správná rozhodnutí založená na pozorování, vnitřních a
vnějších zkušenostech a na mnoha jiných podobných faktorech. Největší nástroj
z těchto všech, který je dostupný lidské mysli, je intuice. Prostřednictvím své intuice
můžete velmi přesvědčivě dojít ke správnému závěru o této záležitosti. Toto jsou
obecné schopnosti, které mohou být pro takový účel využity.
Vezměte si například následující fakta: Jestliže důkladně analyzujete svůj individuální
a osobní život a pokud si v průběhu tohoto položíte otázky o zdroji lidského života
obecně a svého života zvlášť, musíte nevyhnutelně dojít k závěru, že nejste zdrojem
svého života. Nejste tím, kdo vám tento život dal. Nejste původcem žádného života. To,
že dva lidé - vaši rodiče - byli ti, skrze něž jste se stali živými a žijícími, z nich logicky
nedělá nejzazší zdroj a původce vašeho osobního a individualizovaného života,
protože oni sami nebyli původci svého vlastního života. Můžete vystopovat jejich život
veskrze zpět přes všechna pokolení a stále nebudete moci nalézt někoho nebo něco, co
by mohlo být považováno za zdroj a původce sentientního života nebo jakéhokoliv
života vůbec. Vznikl život jako nějaký druh náhodné kombinace částic určitého druhu
kosmického guláše, který neobsahoval nic živého a žijícího? Dokonce i pokud byste
mohli přesvědčivě předpokládat, že takový guláš, jak byl postulován vašimi biology,
obsahuje nějaké druhy organického organismu, který by mohl iniciovat nějaké druhy
životních forem, ze kterých se evolučním procesem vyvinuly vyšší formy života až po
sentientní život, stále se budete muset ptát, kdo nebo co vložilo takový organismus do
toho guláše. Vždyť to nemohlo vzejít z ničeho. Z ničeho může opět vzniknout jen nic.
Toto je neoddiskutovatelný logický závěr.
Z těchto důvodů založených na skutečnosti, že nic relativní povahy by nemohlo být
původcem a zdrojem života nebo mít nějakou schopnost produkovat život samo od
sebe, samo sebou, samo ze sebe a samo o sobě, musí to mít nějaký zdroj původu. Ježto,
logicky řečeno, tento zdroj původu nemůže být relativní, v tom případě musí být
Absolutní. A nejenom to, ale logickým závěrem to musí být Absolutní Život Sám v Sobě,
Sám Sebou, Sám od Sebe a Sám ze Sebe bez jakéhokoliv původního zdroje. Nemůže mít
žádný původ, protože v tom případě by nebyl Absolutní. A toto je Absolutní Pravda.
Kvůli faktu, že život jako takový je nejzákladnější událostí v multivesmíru a že
multivesmír funguje a je možný fungováním života sentientních entit, které jsou nosiči
takového života ve své relativní kondici k Absolutní; a protože je dobré žít a být na živu
a být takovým není nic jiného než pozitivnost, může snadno dojít k závěru, že takový
Absolutní Život je Absolutní Pozitivnost, Dobro, Láska, Moudrost atd. Ale nejen to,
nýbrž na základě vašeho vlastního uvědomění si sebeuvědomění svého ‚já jsem kdo
jsem‘, které vás činí sentientními, můžete dojít k nevyvratitelnému závěru, že tento
Absolutní Původce a Zdroj Života je Absolutní Sentience a Jediný, Kdo je Absolutně
Sebeuvědomělý Svého Vlastního Absolutního ‚JÁ JSEM KDO JSEM‘.
Druhý zdroj této znalosti je dle přímého zjevení z Absolutního Zdroje Života
Samého/Samé. Tím, že všichni živí a žijící jsou relativní, a protože faktorem samotné
relativity je jejich schopnost vědět omezená a velmi často nepřesvědčivá, Já, Pán Ježíš
Kristus, během jejich historie vyplňuji tuto mezeru v jejich znalosti těchto důležitých
duchovních záležitostí tím, že jim v tomto ohledu poskytuji příležitostné zjevení.
Samozřejmě pro vědeckou mysl, která je zakořeněna ve vnějším nebo takzvaném
‚objektivním‘ modu odvozování jakékoliv znalosti z pozorování, shromažďující vnější
zkušenostní poznatky a data, analyzující tato data a experimentující s nimi způsobem
početných opakování, je cokoli, co k nim přichází prostřednictvím takového zjevení,
neplatným zdrojem vědomostí. Taková zjevení nemohou být předmětem ověření
žádnými vědeckými nástroji, které jsou vědcům dostupné. Avšak ve skutečnosti,
v pravé skutečnosti takových zjevení, jestliže přicházejí přímo od Pravého Mne, vždy
mají nevyvratitelný zdravý rozum. Jak říkáš, Petře, cokoliv vám zjevuji, dává perfektní
smysl.
Řekněte mi po pravdě, je tu venku něco, co skutečně v těchto důležitých záležitostech
dává smysl? Přemýšlejte o tom a uvidíte, že tomu tak není. A to je všechno, co se může
říci o Deziderově druhé otázce. Zbytek závisí na něm a na jeho a číkoliv svobodné vůli a
volbě přijmout nebo odmítnout tato fakta. Volba je jejich; takové jsou i následky.
Můžeš, Petře, přistoupit k parafrázování Deziderovy třetí otázky.
Peter: Třetí otázka vlastně má tři dodatečné podotázky. Tady jsou: Chápu, že před mojí
inkarnaci na planetu Nula byla dohoda mezi Pánem Ježíšem Kristem a mnou o všem, co
bych měl nebo neměl dělat, a jak jednat, myslet, chovat se, mít vztah atd., pokud jsem na
této planetě. Když jsem činil takovou dohodu, byl jsem v plné uvědomělé vědomosti - ve
stavu své nejniternější mysli - že Pán Ježíš Kristus je Absolutní Pravdou, a že proto by bylo
pro mne nejlepší udělat to, co mi bylo doporučeno a s čím jsem souhlasil, že udělám a že
takový budu. Potom se moje vědomá paměť o této dohodě vypnula a já byl uveden do
stavu své externí mysli, a pak došlo k mé inkarnaci... Moje otázka zní: Proč jsem měl nebo
jak jsem se mohl rozhodnout udělat takovou odporující věc, jako udělat cokoliv proti této
dohodě nebo odchylně od jejího obsahu, abych hřešil a trpěl, jestliže můj souhlas byl dle
mé svobodné vůle a volby? A dále: Kdo je odpovědný za uzavření mé paměti a uvedení mě
do stavu mé externí mysli, vykonávající mnoho bláznivých a zlých věcí; a kdo je plně
odpovědný za to, že si nemohu nic pamatovat správně... A ještě jedna: Je možné
studováním Nového zjevení, pokud je to vůbec možné pro mne jako typického člověka,
vzpomenout si nebo otevřít si během svého života na planetě Nula svoji paměť pro toto,
takže bych poznal, jestli dohoda mezi Pánem Ježíšem Kristem a mnou byla skutečně
učiněna a jaký byl přesně její obsah? Konec otázky a jejich podotázek.
Pán Ježíš Kristus: Nejprve je tu nedorozumění týkající se záležitosti o dohodě.
Předpokládá se, že se vám může stát něco, co nebylo součástí původní dohody nebo
dalších dodatků, přídavků nebo modifikací té dohody - pokud byly nutné a potřebné - o
kterých byla taktéž učiněna dohoda. Takže jestliže někdo dělá něco špatného nebo
zlého (‚hříšného‘) nebo prožívá nějaký druh utrpení nebo těžké časy nebo obtíže
obecně, to vše bylo součástí dohody, aby se tím vším prošlo. Nic se nemůže stát nebo
být, co by se z těch či oněch důvodů nedohodlo. Jinak by to bylo hrubým porušením
jedincovy svobody volby učinit takovou dohodu a být přinucen k něčemu jinému, co
není z původní nebo ani následné volby. V tomto smyslu neexistuje žádný rozpor mezi
jakýmkoliv vaším současným chováním nebo po dobu vašeho chování, postoje,
životního stylu nebo čehokoliv, co na planetě Nula máte, a původní dohodou a jejími
možnými dodatky, modifikacemi a přídavky. A důvodem, proč jste souhlasili se vším,
co se vám stalo a stane během vaší služební cesty na planetě Nula, bylo to, že důležité
ponaučení pro všechny o povaze neživota, neboli o tom, jaký druh života si nikdy
nezvolit, daleko převažuje jakoukoliv bídu a utrpení, kterým můžete být vystaveni
během této doby.
Zároveň, aby bylo vůbec možné projít skrze jakýkoliv typ zážitků, které nastávají na
planetě Nula a které jsou ve většině případů negativní povahy, bylo nezbytné v tomto
ohledu odstranit jakékoliv vzpomínky na články té dohody, aby se zachovala jejich
pravost a původnost a aby se neporušovaly. Pokud byste měli mít tyto vzpomínky
zachovány i po vaší inkarnaci na planetu Nula, s veškerým zapamatováním si znalosti
pravého života pozitivního stavu, třebaže v jeho neúplné a neplné kondici, pak byste se
za každou cenu vyhýbali dělání čehokoli, co by bylo v rozporu s přirozeností
pozitivního stavu. V tom případě byste porušovali články naší dohody. Je nemožné
udělat cokoliv zlého nebo negativního, a tudíž poskytnout potřebné lekce o tom, co
nevolit, jestliže máte všechny vzpomínky na pravý život pozitivního stavu a jestliže si
uvědomujete, že jste souhlasili dělat bláznivé, hloupé, negativní, zlé nebo ‚hříšné‘
skutky v naprostém rozporu s čímkoliv, co je obsaženo v pozitivním stavu. S tím
druhem znalosti nebo s těmito druhy vzpomínek byste ve svém poslání zcela selhali.
Z tohoto pohledu můžete dojít k závěru, že odpovědnost za uzavření vaší paměti na
tyto záležitosti ve všech jejich aspektech je plně vaše. Ve skutečnosti, abyste byli
takovými, jakými jste souhlasili být, dokud žijete na planetě Nula, vy osobně jste ze své
vlastní svobodné vůle a volby požádali, aby se vaše vzpomínky na všechno toto staly
během vašeho pobytu na této planetě nedostupnými.
Aby se neporušila tato dohoda a současně aby se vám poskytla plná příležitost splnit
všechno, na čem jste se dohodli, souhlasili jste také s tím nemít žádnou možnost nechat
si jakýmikoliv prostředky, včetně prostředků Mého Nového zjevení obnovit tyto
vzpomínky a také paměť toho, že to byla dohoda mezi Mnou a vámi. Kdybyste to věděli
nebo měli takové vzpomínky, nutilo by vás to dělat vědomě to, co se má dělat dle vaší
vlastní svobodné vůle a volby v rozpoložení vašeho života na planetě Nula. Aby měl
lidský neživot alespoň nějaký smysl, bylo nezbytné ve vás vytvořit dojem, že cokoliv
děláte nebo neděláte, je z vaší vlastní volby. Kdybyste si měli pamatovat, že to bylo na
základě vaší předchozí dohody, faktor volby by se anuloval a zůstaly by pouze
donucovací faktory. Jestliže se za těchto podmínek udělá něco jen proto, že v této věci
nemáte žádnou volbu (z pozice vaší externí mysli), nemůže nastat žádné pravé
poučení. Protože ne-život lidských tvorů spočívá v zevnějšnostech a v jejich vnější
mysli, musí existovat vědomí, že cokoliv se u nich děje na planetě Nula, je hluboce
zakořeněno v povaze samotného tohoto života, a nikoliv kvůli jakési dohodě, aby se
tím vším prošlo. Jedině za těchto okolností může nastat opravdové poučení. Takže
kvůli všemu výše uvedenému mohou být vaše vzpomínky otevřeny jen poté, co
opustíte planetu Nula. A to je vše, co se musí odpovědět na Deziderovu třetí otázku.
Pokračuj, Petře, a parafrázuj Deziderovu čtvrtou otázku.
Peter: Tady je: Na moji otázku uvedenou v Dialogu 133. Pán Ježíš Kristus řekl, že kdyby
mi, pokud jsem typickým člověkem na planetě Nula, poskytl krok za krokem nějaký druh
zkušenostního prokázání nebo důkazu - že On/Ona je tím, za koho se považuje, bylo by to
vnucující, protože bych neměl žádnou jinou volbu, než tomu slepě věřit. On/Ona mi slíbil,
že tak učiní po mém odchodu z planety Nula a po mém vzkříšení v duchovním světě. Moje
otázka je: Jaký je rozdíl mezi těmito dvěma situacemi?
Pán Ježíš Kristus: Tato otázka nebere v úvahu nejdůležitější faktory, se kterými bylo
lidskému ne-životu dovoleno, aby byl zfabrikován. Zmínili jsme se o těchto faktorech
již několikrát dříve. Jak si pamatujete, lidský život (ne-život) není konečná volba sama
v sobě a sama sebou. Namísto toho je to přechodná a dočasná událost za účelem
ilustrace a demonstrace toho, co nevolit, jak nebýt, jak se nechovat, jak nejednat, jaký
vztah nemít, jak neodůvodňovat, jak nefilozofovat, jak nebýt logickým, jak nemilovat,
jak se nemilovat, jak nedělat cokoli, jak neuctívat, jak nepojímat přirozenost Stvořitele
nebo Moji Pravou Přirozenost a všechna ostatní početná ‚jak ne-‘. Pokud je něco této
povahy k ilustraci a demonstraci, nemůže se poskytnout žádný vnější důkaz nebo
doklad o tom, kdo jsem, protože v tom případě by lidé byli v této přechodné a dočasné
situaci uzamčeni. Tímto by se nacházeli v tom, že vykonali konečnou volbu být
takovými, jakými jsou, bez jakékoliv možnosti být spaseni ze své modality neživota.
Koneckonců Já jsem přišel a dokázal jim bez stínu pochybností, že JSEM KDOŽ JSEM, a
samotným faktorem takového důkazu a dokladu je tedy jejich ne-život pravým životem
a kvůli tomu je to život konečné volby bez jakékoliv možnosti nebo dokonce potřeby
změnit cokoliv, co má tuto povahu. Jinými slovy takovým důkazem a prokázáním bych
zrušil ilustrativní a demonstrativní povahu lidského ne-života a obrátil bych ho
v trvalou kondici bez jakékoliv možnosti jeho ukončení. Kdyby se toto stalo, negativní
stav a jeho lidský ne-život by nikdy nemohl být eliminován a musel by zůstat navždy.
V tom případě by nemohla dosáhnout plodnosti taktéž ani plnost a kompletnost
pozitivního stavu. Jednoduše řečeno, každý by byl navždy uzamčen v současně
existující kondici. Tímto by tento cyklus času/stavu/procesu nemohl být nikdy
uzavřen a ani nový otevřen.
Zcela jiná situace je, jakmile kdokoliv z lidského ne-života opustí planetu Nula.
V okamžiku jejich odchodu se ilustrativní a demonstrativní fáze jejich osobních a
individualizovaných životů ukončí nadobro a navždy. Po jejich příchodu do
duchovního světa jsou uvedeni do pozice, v jaké provedou konečnou volbu - pomocí
své vlastní svobodné vůle a svobodné volby (nezapomeňte, že během jejich pobytu na
planetě Nula volby byla nemít žádnou jinou volbu, než jakou mohl dočasně zvolený
lidský ne-život nabídnout!). Za těchto podmínek by nemohly být na místě žádné
vnucující faktory. Proto předvedením takového důkazu nebo dokladu o tom, Kdo jsem,
již není vnucující, ale je to učiněno na základě svobodné vůle a svobodné volby
každého. Opakuje se znovu: Volbou v průběhu lidského ne-života je nemít svobodnou
vůli ani svobodnou volbu. Poskytnout vnější důkaz a doklad o tom, , Kdo jsem za
podmínek lidského neživota žádné svobody a žádné volby, znamená na věčnost
potvrdit platnost jejich nesvobodné kondice bez možnosti volby. Toto je jeden
z hlavních důvodů, proč by bylo škodlivé pro všechny, nejen pro lidi, kdybych poskytl
takový vnější důkaz nebo doložení. Nic víc nemůže být o této záležitosti řečeno. Jestliže
tato fakta nejsou schopna přesvědčit kohokoliv o potřebě této situace, potom ho
nepřesvědčí ani nic jiného - nehledě na to, co kdo říká.
V tomto bodě, Petře, bych doporučoval pro dnešek skončit, abys mohl tak zaslouženě
odpočívat.
Peter: Učiním tak. A velmi Ti děkuji za tvou ochotu znovu opakovat všechny tyto otázky,
navzdory skutečnosti, že již předtím byly mnohokrát vysvětleny ve Tvém Novém
zjevení.
Pán Ježíš Kristus: Nuže, Petře, vzato v úvahu, že jste koneckonců lidé, je to nezbytné
učinit. Jdi v pokoji.
Zdroj: http://triangulum.cz/dialog2.html