25. května 2000
Peter: Vnímám to tak, že bys rád pokračoval v dalším rozpracovávání tématu ‚já jsem‘
oproti ‚egu‘ a ‚přepínacího mechanismu‘. Také jsem obdržel nějaké otázky od Erin
Martzové z USA a Borise Belly ze Slovenska. Erininy otázky jsou následující: Abych
rozuměla mostu mezi starými a novými pojetími, Swedenborg popsal ‚proprium‘ jako
stav sobeckosti, který existuje před duchovní regenerací. Jak se tento pojem odlišuje od
ego stavů popsaných v Novém zjevení Pána Ježíše Krista, kterých se jedinci musí zbavit,
aby žili ze svého ‚já jsem‘? A kromě toho, z pohledu dopadu Jeho/Její Nové Přirozenosti na
celé Stvoření, byl koncept ‚manželské lásky‘ od Tebe tak nutný, že ho tehdy bylo nutné
diskutovat, nebo byl povětšinou tvořen ze Swedenborgova mentálního a morálního
hlediska (někteří se přou, jestli to byla božsky inspirovaná kniha)? V konceptu manželské
lásky Swedenborg probírá postup manžela a manželky, kteří se poznají nejprve z nitra a
potom ze zevnějšku, což odráží správný duchovní řád. Ale současně mnohá pojetí
napsaná Swedenborgem v jeho knize Manželská láska se jeví jako zaujatá vůči ženám.
Odráželo to sociální klima jeho doby, nebo byl tento koncept nutným krokem, aby se
vytvořil most k diskusi Nového zjevení o probíhání a významu sexuality v pozitivním
stavu? Konec Erininých otázek.
Otázky Borise Belly jsou následující (překládám je): V Dialogu 130. byl diskutován
pojem universalita-všeho. Rád bych z pozice mnohovesmírného významu věděl, jak by
mohlo být pro kohokoli užitečné mít potřebu dostat do své pozornosti cokoli v dalším
cyklu, co bylo prožito během současného cyklu času/stavu/procesu, tím, že vstoupí do
universality-všeho a znovu prožije a vyvolá si všechno, co je potřebné prožít a pamatovat
si o tom, co nevolit a jakým nebýt, a pokud idea odmítnutí Pána Ježíše Krista jako
jediného Zdroje věčného života byla odstraněna a eliminována z myslí všech sentientních
entit ve Stvoření? A s tím je spojena ještě jedna otázka: Můžeme se dozvědět o tom, jaké
bude využití universality-všeho pro věčné ponaučení sentientních entit, které se
zúčastnily současného cyklu času (a které už prožily to, co nevolit a jakými nebýt, a které
se naučily nikdy nevolit ideu odmítnutí pravého života Pána Ježíše Krista) nebo co to
znamená pro možnost, že se entity budou opět učit a opět si budou připomínat to, co si
nezvolit do své otevřené paměti? Mimochodem, co víme o paměti jako takové? Bude
každá nově stvořená sentientní entita v novém cyklu času/stavu/procesu zažívat
z universality-všeho postup poučení o neživotě negativního stavu, aby idea odmítnutí
pravého života nebo touha zažít neživot negativního stavu neměla místo v plnosti
pozitivního stavu, zrovna jako proces ponaučení, který bude k dispozici v universalitě-
všeho? Konec Borisových otázek. Jak chceš v tomto ohledu postupovat?
Pán Ježíš Kristus: Rozpracujeme nejprve trochu více záležitosti ‚já jsem‘, ‚ega‘, ‚vy‘ a
‚přepínacího mechanismu‘. (Mirkova původní otázka zaznamenaná v Dialogu 141.). Je
to extrémně obtížné pro lidskou vědomou mysl pojmout nebo pochopit takové
teoretické výtvory, jako ‚já jsem‘, ‚ego‘, ‚vy‘, ‚přepínací mechanismus‘ a podobné
zdánlivě abstraktní pojmy. Ve zkušenostním režimu lidské mysli o nich není nic zjevné.
Jejich manifestace se odehrává nebo se odráží v chování každého, v jeho postoji a
životním stylu. Je ale velmi důležité tyto pojmy náležitě chápat, aby se ustanovila
nejpotřebnější a nejžádoucnější pozice, ze které si každý volí fungovat. Kdo nebo co
z nich je koordinujícím anebo řídícím faktorem? Kdo nebo co má odpovědnost za
rozhodovací proces a za následné výsledky jakýchkoliv jednání, chování, postojů,
vztahů nebo čehokoliv, co máte? Je něco v celku systému lidské mysli nebo lidské
individuality, co má takovou důležitou roli nebo funkci? V tomto okamžiku vylučuji
z tohoto rozpracování jakékoliv sentientní entity umístěné v pozitivním stavu, protože
v jejich případě postrádají plně aktivní ego stavy, které by jim vládly a ovládaly jejich
rozhodovací postup. Co přesto mají, je potenciál pro vývoj ego stavů. Tento potenciál
vyvěrá z ideje, že smí, pokud si to přejí a zvolí si tak svojí svobodnou vůlí a volbou,
odmítnout Mne jako zdroj svých životů, stejně tak jako jakéhokoliv života. V takové
schopnosti je v nich zakořeněna možnost aktivovat ego stavy. Samozřejmě, pokud si
tak zvolí, v tom případě se budou nacházet v negativním stavu nebo vypadnou do
negativního stavu, nabývajíce stejné strukturální utvoření svých myslí, jako má
kdokoliv jiný v negativním stavu a lidském neživotě.
Avšak v tomto bodě budeme hovořit pouze o lidské mysli nebo lidské individualitě,
protože uvnitř té mysli nebo individuality jsou takzvané abstraktní výtvory ve formě
‚já jsem‘, ‚ega‘, ‚vy‘ a ‚přepínacího mechanismu‘ nejvýraznější a nejhmatatelněji se
manifestují. Ještě jednou: otázkou je, jestli je něco uvnitř lidského sytému (nebo
systému jakékoliv sentientní mysli), co přesahuje jakékoliv tyto manifestace a co je
plně kontroluje, a tedy je odpovědné za rozhodovací postupy a jejich rozličné výsledky.
Pamatujete si něco, co bylo zaznamenané v jednom z dřívějších dialogů o Mé Absolutní
Přirozenosti a o tom, jak tu je ta integrální část Mé Přirozenosti, kterou nemůže žádná
relativní sentientní mysl pojmenovat anebo vyslovit anebo pochopit či pojmout? Bylo
to pojmenováno jako ‚Nepojmenovatelné Jádro Mé Absolutní Přirozenosti‘, které se
pojímá jako sjednocující, vytvářející, udržující, řídící, vládnoucí a ovládající Zdroj všech
a všeho v jsoucnu a bytí a pseudojsoucnu a pseudobytí (v pseudojsoucnu a pseudobytí
s výjimkou vytváření nebo bytí zdrojem). Pokud vezmete v úvahu, že původní relativní
sentientní mysl byla utvořena a uspořádána podle Absolutního vzoru Mé Absolutní
Sentientní Mysli, potom v tom případě, logicky řečeno, musí podobně obsahovat něco
ve své struktuře, co přesahuje celek všech komponent té mysli a co integruje,
koordinuje, ovládá, kontroluje, upravuje a řídí všechny aspekty té mysli ve všech jejích
manifestacích. Lidská mysl není výjimkou z tohoto pravidla.
Ve stejném rozsahu, v jakém je tento faktor ve Mně nepojmenovatelný a
nepochopitelný, můžete pojímat, že tento přesahující stav uvnitř systému sentientní
mysli, stejně jako i v lidském systému, je také nepojmenovatelný a nepochopitelný.
Přinejmenším, pokud se to týká systému sentientní mysli a lidského sytému, až do
současnosti tomu tak nebylo. V Mém Absolutním Stavu a Kondici zůstane tento faktor
kvůli své Absolutní Přirozenosti nepojmenovatelným a nepochopitelným na věčnost.
Na druhé straně v případě relativní sentientní mysli a lidské mysli z důvodu jejich
relativity mohou být některé aspekty tohoto přesahujícího činitele pojmenovány a
v omezeném smyslu mohou být pochopitelné.
Jak vidíte z těchto faktů, hovoříme zde o něčem novém a odlišném. Do tohoto
okamžiku nikdo nevěděl, že sentientní mysl, jakož i lidská mysl, obsahují uvnitř svých
systémů něco, co se může pojmout jako přesahující, koordinující, integrující, řídící,
regulující a vládnoucí činitel všeho, z čeho se tyto systémy skládají. Ale nyní je čas
zjevit tento důležitý fakt. Aktuálnost tohoto zjevení byla určena tím, že někdo z Mých
představitelů, v tomto případě Mirko, přišel s otázkou této důležité velikosti a
významu.
Tento přesahující faktor uvnitř systému sentientních entit, stejně jako i lidí, má přímou
spojitost a souvztažnost s Mým Nepojmenovatelným a Nepochopitelným Jádrem. Bez
toho, že by tu bylo, by se všechny komponenty, aspekty, části či cokoliv, co máte uvnitř
systémů sentientních entit a lidí, rozložily a rozpadly. Přesahující pozice tohoto činitele
také slouží jako ‚přepínací mechanismus‘ mezi tou či onou komponentou, stránkou,
stupněm nebo úrovní jednotlivé sentientní entity a člověka. Pouze z pozice tohoto
přesažení, kdy dohlížíte, koordinujete, vládnete, ovládáte a určujete každou
jednotlivou částici zmíněných sentientních systémů, se může takové přepnutí
uskutečnit. Takže, jak můžete pojmout tohoto činitele v lidských termínech? Je možné
najít něco v lidském slovníku, co by mohlo dát nějakou představu o tom, o čem
hovoříme? Pokud vůbec něco přesahuje své nakupené stavy, procesy a kondice a je
v pozici jejich koordinování, integrování, určování, ovládání a vládnutí jim, ať to má
jakýkoliv účel, v tom případě je velmi obtížné, ne-li nemožné, najít něco v lidském
slovníku, co by bylo schopné byť i jen vzdáleně popsat jeho povahu. Konec konců
takový slovník je v lidském systému a je jednou z mnoha komponent systému, který je
řízen zmíněným přesahujícím činitelem. Nemůžeme dosti dobře popsat něco, co
přesahuje vaše schopnosti chápat a co je odvozeninou nějaké druhé součásti
v povšechnosti vašeho systému.
Nejbližší termín, který se může pro tento účel použít a který se může považovat pouze
jako orientační bod pro lidskou mysl, aby mohla vycítit, co to vůbec je, by byl
prozatímní termín ‚zvláštní a jedinečná individualita‘, která funguje a disponuje
všemi komponentami, aspekty, úrovněmi, stupni, částmi a vším ostatním, co obsahuje
sentientní entita obecně a lidská entita zvlášť. Současně všechno toto přesahuje přesně
tak, jak Můj Absolutní Nepojmenovatelný Stav překračuje všechno a všechny
v absolutním smyslu. Tato specifická individualita se může rovnat termínu ‚ty‘. Takže
kdykoliv říkáte, že ‚ty jsi odpovědný a zodpovědný za všechno‘, myslíte tím tuto
specifickou individualitu, která obsahuje vše potřebné pro dělání správných voleb a
rozhodnutí. Jistým způsobem můžete říci, že vrozená schopnost každého racionálně
rozeznat mezi správným a špatným (v lidském neživotě a v neživotě negativního
stavu) a vybrat si mezi nimi, je nejpřímějším projevem této specifické individuality.
I když tato specifická individualita zůstává v lidském neživotě a neživotě negativního
stavu na jejich nevědomé úrovni, přesto ji tím, že mají vědomé uvědomění si této své
schopnosti volit, lze považovat za její nejpřímější manifestaci. Nic není zřejmější než
tento fakt. Takže kdykoliv říkáme něco jako ‚jste odpovědní a zodpovědní za všechny
své skutky nebo za to, z jaké pozice fungujete (zda z vašeho pravého ‚já jsem‘, nebo
z vašeho umělého ‚ega‘), odkazujeme přímo na tuto vaši specifickou individualitu. Je to
tato individualita, která je v konečném výsledku svých voleb, funkcí a manifestací
souzena a posuzována. Takže v tomto smyslu skutečně nezáleží na tom, zda si někdo
v lidském neživotě a v neživotě negativního stavu je, nebo není vědomě vědom
existence tohoto přesahujícího činitele, který se prozatím jmenuje ‚zvláštní a
jedinečná individualita‘. Díky faktu, že každý si je vědomě vědom své schopnosti volit a
měnit se, tím, že má tuto schopnost, každý funguje z pozice této specifické a jedinečné
individuality. Koneckonců je tato schopnost jednou z mnoha forem nebo prostředků
konkrétní manifestace této individuality. To je důvod, proč jsme tolikrát řekli, že každý
je odpovědný a zodpovědný za všechno, co se stane v jeho životě - bez ohledu na to, co
to je a kdy a za jakých podmínek se tak stalo.
Ve své přesahující, koordinující, integrující, řídící, rozhodovací, ovládací, dohlížející a
volící pozici je tato specifická individualita každé sentientní entity, stejně tak i každé
lidské entity, umístěna do stavu neutrality. Tento stav jí umožňuje směrovat její
energie jakýmkoliv směrem, kterým ona chce či se jí žádá. Jestliže volba je pro
fungování z pozice svého ‚já jsem‘ a z pravé sentientní mysli obecně (z nitra Duchovní
mysli, skrze vnitřní mysl do zevnější mysli), v tom případě je volbou fungovat z pozice
pozitivního stavu neboli ze Mne. Na druhé straně, jestliže volbou je z nějakého či jiného
důvodu fungovat z pozice ‚ega‘ a falešné pseudomysli (skrze její vlastní tři aspekty),
v tom případě je volbou fungovat z pozice negativního stavu neboli z pozice typické
lidské povahy. V obou případech odpovědnost vždy spočívá v přesahující individualitě
každého.
Jako Mým pravým představitelům na planetě Nula, kteří obdrželi výsadu poprvé
poznat tato fakta, a kteří jsou proto v pozici přímého vědomého uvědomění si
existence tohoto uspořádání, je vám dána příležitost řídit na základě této nové znalosti
svůj život. Otázkou zde je, s čím nebo s kým ve vás nebo v povšechnosti vaší vlastní
jedinečné podoby chcete nebo toužíte ustanovit tuto identitu. Jakmile o tomto
přesahujícím činiteli vaší přirozenosti víte, smíte, pokud si tak přejete, vložit celou
svoji plnou totožnost do své individuality a z této pozice směrovat její energie pouze a
pouze k fungování z pozice vašeho pravého ‚já jsem‘. Avšak z času na čas, dokud jste
v lidském životě, pokud je potřeba, abyste fungovali z pozice ego stavu, a tak poskytli
nějaké důležité ponaučení, a aby se ku prospěchu všech ilustrovala a demonstrovala
specifická povaha vašeho vlastního zvláštního ega, je v tomto případě nutné, aby se
tyto energie sdílely s egem. Bez těchto specifických energií, poskytnutých vaší
individualitou, se kterou jste nyní ve stavu plné totožnosti, nemůže ve vašem životě nic
fungovat. I když je však někdy nezbytné opatřit tyto energie pro vaše ego nebo pro
manifestaci nějakých aspektů vaší typické lidské povahy, přesto nikdy této věci nemáte
věnovat všechny energie. Smíte je sdílet jen do určitého stupně. Kdybyste nasměrovali
tyto všechny tyto energie pouze k záležitostem ega, V tom případě byste se nalezli
v totálním otroctví negativního stavu, ze kterého by nebyla snadná cesta ven. Namísto
toho, převážná část těchto energií by měla směřovat k fungování z pozice vašeho
pravého ‚já jsem‘. V tom případě, i když některé energie půjdou do vašeho ega nebo do
manifestace aspektů vaší typické lidské povahy - nakonec jak jinak byste mohli naplnit
účel, pro který jste souhlasili se inkarnovat do lidského neživota a plně zobrazit
přirozenost toho neživota? - protože většina jich půjde k vašemu pravému ‚já jsem‘,
z pozice ztotožnění se s vaší specifickou individualitou ovládnete v tomto uspořádání
všechny aspekty svých ego funkcí a manifestací. Tedy v tomto případě vaše ego nebude
řídit a ovládat vás, ale vy budete ovládat a řídit své ego.
Aby se dosáhlo tohoto cíle, tak se vám radí požádat Mne, abych převzal vaši
specifickou individualitu a z této pozice vám umožnil ovládat, řídit, vládnout, dirigovat,
koordinovat, volit, rozhodovat a všechno ostatní z Mé Absolutní Specifické a Jedinečné
Individuality ve všech Jejích Přesahujících Aspektech. V tomto smyslu, abyste mohli
ustanovit svoji plnou totožnost se vším, co je obsažené v této přesahující individualitě,
nebo se svojí individualitou jako takovou, nejprve potřebujete požádat Mne, abych
vám pomohl ustanovit tuto totožnost založenou v tomto ohledu na Mé Absolutní
Totožnosti. Pouze z pozice Absolutního Stavu je takový výkon možný. Jakmile
předložíte svoji žádost o takovou totožnost, na základě motivujících faktorů té prosby
vás vybavím všemi nutnými prostředky, abyste v tomto úsilí uspěli. Toto zaopatření se
bude částečně realizovat buď během vašeho současného lidského neživota, zatímco
jste stále na planetě Nula, nebo kompletně poté, co ji opustíte. Avšak ať tomu bude
jakkoli, vaše prosba poslouží jako základ, na kterém se vůbec někdy taková plná
totožnost založí na věčnost. Mezitím, pokud bude potřeba a bude to nutné, vám bude
udělena částečná totožnost, abyste mohli úspěšně ovládat své ego stavy a negativní
aspekty své lidské přirozenosti obecně. Co se bude v tomto ohledu počítat, je vaše
čestná a upřímná touha vždy fungovat z pozice vašeho pravého ‚já jsem‘, a z toho
důvodu budou všechny energie vaší specifické a jedinečné individuality
primárně směrovány k fungování z vašeho pravého ‚já jsem‘. V tomto časovém
okamžiku, dokud jste ve svém lidském neživotě, nelze požadovat nebo dokonce
dosáhnout o mnoho více. To bylo dohodnuté uspořádání. A to je vše, čím Jsem chtěl
dnes přispět. Kdyby v budoucnosti vyvstala potřeba toto důležité téma šířeji
rozpracovat, učiníme tak.
Peter: Velmi, velmi Ti děkuji za toto plodné zjevení. Smíme přistoupit k zodpovězení
položených otázek?
Pán Ježíš Kristus: Ano, Petře, smíme; a budeme postupovat v takovém pořadí, v jakém
přišly. Nejprve se věnujme pojmu, který vymyslel Swedenborg, ‚proprium‘. Jak víte,
tento termín je latinské slovo, jehož význam se přibližuje něčemu, co se vztahuje
výhradně k tomu, co je jednomu vlastní, bez jakéhokoliv ohledu na kohokoliv nebo
cokoliv vně toho vlastního. Ve Swedenborgově pojetí to znamená stav sobeckosti, kde
nejsou brány žádné ohledy na blaho kohokoliv jiného, ale jen na své vlastní. Ve
Swedenborgově době nebyl termín ‚ego‘ definován nebo ustanoven. Tento pojem se do
lidské psychologie zavedl později na konci XIX. Století. Význam obou termínů -
‚proprium‘ a ‚ego‘ - je vzájemně zaměnitelný. Z toho důvodu můžeme s jistotou říci, že
proprium a ego jsou v našem pojetí shodné, co se týká jejich pravého významu a
obsahu.
Poněkud komplikovanější situace existuje se Swedenborgovým pojmem ‚manželská
láska‘ (‚conjugal love‘, Swedenborg píše ‚conjugial‘. Anglický slovník však neobsahuje
tento pravopis). Předtím, než si vysvětlíme důvody pro Swedenborgovo uvedení
tohoto pojmu do svých spisů, uvažme na okamžik pravý význam slova ‚conjugal‘ nebo
‚conjugial‘ - manželská. Tento pojem se opět odvozuje z latinského slova ‚congugalis‘.
Vlastně se toto slovo skládá ze dvou samostatných slov: ‚conju(n)x‘ - manžel. ‚Con‘ =
manželský. Ju(n)x se odvozuje od slova 'jugum', což znamená jařmo. Máme tu tedy to,
že pravý význam conjugal nebo conjugial značí manžele navzájem ujařmené. Ve vašich
moderních termínech se tento význam odráží ve slovech ‚manželský svazek‘. Co vám
tento význam říká? Jestliže pečlivě zanalyzujete tento význam, pak musíte dojít
k závěru, že v pravé realitě jeho významu není žádná taková věc jako pravá manželská
láska. Namísto toho je to pseudoláska založená na otroctví, vlastnictví,
sebevýjimečnosti, vzájemné závislosti, nízké motivaci a na podobných, povětšinou
zcela negativních faktorech. Cokoliv má takovou negativní konotaci, nemůže být
pravou láskou. Proto se neodvozuje u pozitivního stavu nebo v tomto případě ze Mne.
Samozřejmě to neznamená, že by dva lidé, kteří dobrovolně (v některých kulturách
dokonce i nedobrovolně) vstupují do tohoto svazku nebo jařma, nemohli míz nebo by
neměli hlubokou lásku, ocenění, respekt nebo přátelství jeden k druhému. Tato jejich
kondice a kondice mezi nimi však nemá nic společného s takzvanou ‚manželskou
láskou‘. Namísto toho pochází nebo se odvozuje z jejich pozitivních sklonů a ze stavu
jejich pravého ‚já jsem‘. Že v tomto ohledu ustupují požadavkům a očekáváním jejich
kultury nebo společnosti z jakýchkoliv jejich vlastních individuálních záměrů a
důvodů, je věcí zcela jinou.
Nezapomeňte, co bylo o této záležitosti naznačeno ve Velké knize a v některých
předcházejících dialozích. Typické lidské manželství má negativní konotaci a bylo
vynalezeno v peklech. Že je tomu tak, můžete vidět ve skutečnosti, že většina
z nejnásilnějších a vražedných zločinů je spáchána v manželském vztahu nebo mezi
manželi (například manželské zneužívání). Jestliže jakýkoliv vztah není založen na
pravé lásce, respektu, ocenění, vzájemném pochopení, laskavosti, toleranci, trpělivosti,
přijetí, soucitu, empatii, nezávislosti, a větší nezávislosti, a všech podobných
pozitivních charakteristikách, takzvané kulturní a sociální požadavky a očekávání
v tomto ohledu v mnoha případech povedou jen k pohromě nebo tragédii.
Jak tedy z tohoto popisu vidíte, takzvaná ‚manželská láska‘ není nic než past
nastražená silami negativního stavu, aby lidi udržovala ve vzájemném otroctví a
závislosti. Jak víte, aby se manželství, ať jakákoliv dodržovala, byla prohlášena všemi
náboženskými systémy, rovněž i všemi právními zákony, za svatá, schválená Bohem.
Byla uvedena do pozice nejžádoucnějšího a nejpotřebnějšího stavu, rozpoložení a
postupu. Jak jinak by negativní stav mohl rozšířit svoji sféru vlivu a nadvlády? Vezměte
si například duchovní nepravdu prohlášení, které uvádí, že dva, kteří vstoupí do
manželského svazku, se stanou jedním a už nikdy více dvěma. Jaký je správný význam
této nepravdy a jak k ní došlo? Je vůbec možné opustit svoji jedinečnou individualitu,
duchovnost, mentalitu, odlišnost a svoje pravé ‚já jsem‘, aby došlo ke splynutí s někým
jiným, a jako výsledek toho se vytvořil zcela jiný stav? Opustit něco takového se rovná
zničení té specifické, odlišné, jedinečné a nenapodobitelné součásti, kterou Jsem
nadělil každému jedinci a kterou je ta individualita tím, čím skutečně je. Kdyby něco
takového bylo vůbec možné, v tom případě by Moje Stvoření bylo připraveno o něco
velmi důležitého, vztahujícího se k Mé Absolutní Přirozenosti, co je dostupné jen a
pouze skrze každého jednotlivého jedince v jeho relativní kondici. Jistým způsobem by
se to rovnalo existenční sebevraždě. Negativní dopad takové možnosti by byl
nevypočitatelný. Nemáte vůbec ponětí, co by se v tomto případě stalo.
Původ významu vyjádření, že ‚ dva se stanou jedním‘, tedy vychází z překroucení a
úmyslné falzifikace původního pojetí sjednocení, integrace, jednoty a absolutní
rovnosti všech principů maskulinity a feminity a feminity a maskulinity. Tyto principy
nijak nesouvisí s pohlavím nebo s unifikací, integrací a jedností dvou odlišných jedinců
- jednoho, jenž je mužem, a druhého, jímž je žena. Namísto toho to souvisí s vlastní
vnitřní maskulinitou a feminitou a feminitou a maskulinitou každé individuality, jak je
obsažena jak v muži, tak i v ženě. Opakuje se tedy, že tento pojem nemá žádnou
souvislost s vnějším pohlavím. Avšak v průběhu vynalézání, aktivace, ustanovování a
manifestace neživota negativního stavu a lidského neživota byly tyto koncepty a stavy
využity původními pseudotvůrci takovým způsobem, že je použili na jakékoli dva
jedince opačného pohlaví. Pro ně to bylo velmi vhodné použití, protože to otevřelo
dveře k ustanovení něčeho, co bylo/je nemyslitelné v pravém životě negativního stavu
- otroctví, útlaku, potlačování vlastní individuality, odlišnosti a jedinečnosti, vzájemné
závislosti nebo závislosti na zevnějšnostech (koneckonců dva lidé se nacházejí
v odlišných zevnějších stavech a nikdy nemohou zaujímat stejný prostor nebo být ve
stejném stavu niternosti) a všech podobných negativních faktorech.
V době Swedenborga, jakož i v celé historii lidstva na planetě Nula, a až do nedávné
doby nebylo takové pojetí, že každý jedinec obsahuje uvnitř sebe oba principy -
maskulinitu a feminitu nebo feminitu a maskulinitu nehledě na pohlaví, vůbec známé
nebo se o něm vůbec neuvažovalo. Až když C. G. Jung přišel s tou ideou, začal vědomé
vědomí lidí prostupovat faktor tohoto strukturálního uspořádání sentientní mysli nebo
všech sentientních entit.
Takže, co to bylo, o čem Swedenborg v tomto ohledu hovořil? Jak víte, v knihách Mého
Nového zjevení bylo jasně uvedeno, že Swedenborg a jeho spisy představují povahu a
obsah přechodného období, které bylo v jeho době založeno - od Temných věků
k Věkům osvícenosti neboli ze starého k novému. Jak si pamatujete z Mého Nového
zjevení, jakékoliv přechodné období obsahuje ve svých ideách něco velmi nového a
odlišného spolu se značným uchováním starých konceptů, interpretací a chápání všech
faktorů, které vládly tomu starému. Kvůli tomu některé ze Swedenborgových spisů
odrážejí tuto situaci. Avšak zároveň byl Swedenborg první, kdo rozpoznal absolutní
integraci všech principů lásky a moudrosti, dobra a pravdy a pozitivních skutků (v jeho
výrazu dobročinnosti) a víry a jejich duchovní souvztažnostní vztah k jedincům. Jeho
problémem v tomto ohledu bylo, že tyto atributy připisoval takovým stylem, který byl
vytvořen na základě starého pojetí, tak, že tyto atributy byly zahrnuty ve své separaci -
jeden byl v muži a druhý v ženě. Aby se dosáhlo jejich nezbytné integrace, vymyslel
pojem manželské lásky, který byl založen na chybném pochopení faktu, že to není muž
a žena, kteří potřebují vstoupit do takového stavu, ale je to maskulinita a feminita a
feminita a maskulinita uvnitř každého jedince bez ohledu na to, jestli je mužem nebo
ženou, které potřebují do stavu svého plného spojení a sjednocení.
Takže v odpověď na Erininu otázku můžeme v tomto ohledu říci, že oba předpoklady
jsou správné. Swedenborg odrážel sociální klima své doby a zároveň stavěl nezbytný
most k pojímání postupu a významu této záležitosti v pozitivním stavu Novým
zjevením (aniž by si tehdy vědomě uvědomoval, že tomu tak je). Ale většina obsahu
jeho knihy Manželská láska byla výsledkem jeho vlastních duševních a morálních
stanovisek. Nebyla tedy přímo inspirována Mnou. Tato jeho kniha obsahovala, třebaže
v poněkud překroucené pozici, některé elementy pravdy, které vydedukoval z těch
knih, jež byly božsky inspirovány.
Musíte rozumět jedné důležité věci: Tím, že jste lidé, faktorem typické lidské
přirozenosti máte všichni silnou a téměř neodolatelnou tendenci se řídit nebo
přinejmenším být ovlivňováni všemi tradicemi, zvyky, sociálními mravy, obyčeji,
očekáváními atd., kterým podléhá pseudoživot vaší země, společnosti, obce, sousedství
a jejich příslušné kultury. Je téměř nemožné nebýt kontaminován takovými požadavky.
Swedenborg neunikl této situaci. Tím, že byl také typickým člověkem, i on jako
kdokoliv jiný podlehl zvykům své doby. A vy také často podléháte zvykům vaší doby.
Dokud jste v lidském životě, takové situace jsou nevyhnutelné. Z toho důvodu tu vždy
bude tendence vysvětlovat mnoho věcí, stejně jako se i chovat, jednat, navazovat
vztahy, hovořit atd. z pozice těchto kulturních mravů, zvyků, tradic, očekávání nebo
čehokoliv, co tam máte v takové hojnosti. Objektivně řečeno, v rozpoložení vašeho
typického lidského neživota bude pro vás velmi obtížné a nepřijatelné existovat
jakýmkoliv jiným způsobem. V jistém smyslu vaše přežití v typickém lidském neživotě
závisí na vaší schopnosti a ochotě souhlasit nebo se přizpůsobit tomu, co vaše
společnost nebo země nebo komunita nebo kultura nebo cokoliv, ať už místně, nebo
obecně, od vás vyžaduje a požaduje.
Jestliže vaše společnost od vás vyžaduje a v té či oné době očekává, že kupříkladu
vstoupíte do manželství a budete mít děti, bude velmi silný tlak podřídit se těmto
požadavkům a očekáváním. Nechcete se nalézt v pozici vyvrhele, vyděděnce a
podivína, na kterého každý ukazuje prstem. Chcete se připojit a být integrální součástí
života vaší komunity. Takové sklony, jako například vstoupit do manželství a mít děti,
jsou do vás nebo do vaší lidské přirozenosti téměř geneticky vštípeny, abyste se
skutečně podřídili všemu, co vaše společnost vyžaduje a co od vás očekává. Být
takovým je pro lidi tak přirozené, jako je dýchání. Kdo může odolávat něčemu tak
přirozenému?
Takto byla nastražena past lidského neživota. Není to lehké pro nikoho, včetně někoho
tak osvíceného a inspirovaného Bohem, jako byl Swedenborg, aby se vyhnul takovým
pastím. Tak či onak budete odrážet tuto kondici lidského neživota ve všem, co
prožijete nebo co si osvojíte. Stane se to integrální součástí všeho, co řeknete nebo
napíšete nebo o čem budete přemýšlet. To je důvod, proč jsem ti, Petře, před mnoha
lety předtím, než jsi věděl, že budeš přenašečem Mého Nového zjevení, řekl, že lidský
život se skládá z myriád a myriád překroucenin a zkreslení a že je na nich postaven
nebo založen. Jinak by typický lidský neživot nebyl vůbec možný. Samozřejmě, vy, jako
Moji praví představitelé, nejste vyloučeni z této situace. Jediným rozdílem mezi vámi a
všemi ostatními, včetně Swedenborga, bylo, že prostřednictvím Mého Nového zjevení
si vědomě uvědomujete tato důležitá duchovní fakta. Tato vědomá vědomost vás uvádí
do zcela jiné pozice a stupně odpovědnosti a zodpovědnosti. Kvůli tomu, třebaže z času
na čas je pro vás nemožné nespadnout do této pasti, můžete uvnitř sebe ustanovit
zcela odlišný postoj k tomuto všemu. Vaše odpovědnost v tomto ohledu není až tak ve
schopnosti se totálně a kompletně vyhýbat této pasti, neboli nechovat se, nejednat,
nemít vztah nebo cokoliv jiného v souladu s požadavky a očekáváními vaší společnosti
(což je stejně zcela nemožné - dokud jste v lidském neživotě), ale v tom, že se niterně
nikdy neztotožníte s čímkoliv, co od vás očekává lidský neživot ve formě svých
kulturních mravů, požadavků a všeho jiného.
Tak jak to uděláte? Vezměme si například vaši potřebu uzavřít manželství v typicky
lidském stylu a po sňatku mít děti. V některých případech je nemožné vyhnout se
tomu, aby se neprošlo těmi všemi tradičními a zvykovými rituály kolem manželství a
vychovávání dětí. Avšak vnitřně neboli uvnitř vás můžete odmítnout jakýkoliv sklon
ztotožnit se se stejným pojímáním těchto okolností nebo ustanovení, jak to činí většina
lidí. Díváte se na ně a na jejich význam z pozice všech principů Mého Nového zjevení.
Protože se vnitřně neztotožníte s ničím, co musíte dělat, nebo s tím, jakým musíte být,
dokud žijete v rámci všech požadavků a očekávání lidského neživota, nic této povahy
vám nebude přisouzeno ani přivlastněno. V tom případě po vašem odchodu z lidského
neživota a po vstupu do pravého života pozitivního stavu takové věci od vás odpadnou
natrvalo a vy nebudete shledáni odpovědnými a zodpovědnými za nic takové povahy.
Samozřejmě by bylo úplně něco jiného, kdybyste se plně a kompletně ztotožnili se
všemi takovými očekáváními a požadavky, jako to činí většina lidí. V tom případě byste
je považovali za jedinou uskutečnitelnou a možnou pravdu a životní styl a nic jiného
nebo odlišného by nemohlo být a existovat. Kdyby se něco takového stalo integrální
součástí vašeho myšlení a totožnosti, stali byste se za ně plně odpovědní a zodpovědní.
A podle toho byste byli souzeni.
Vaše ohromná výhoda v porovnání s kýmkoliv jiným je, že prostřednictvím Mého
Nového zjevení vlastníte skutečnou pravdu o všech aspektech, stránkách, kondicích,
stavech, dynamikách, procesech a povaze lidského neživota, jakož i neživota
negativního stavu obecně. Mohu vás ujistit o jedné velmi důležité skutečnosti: Nikdo
jiný v celé historii lidstva včetně všech Mých proroků, učedníků, následovníků,
Swedenborga nebo vůbec kohokoliv nevlastnil a neznal tato fakta nebo tyto
pravdy o lidském neživotě a neživotě negativního stavu. Proto neměli sebemenší
potuchu, co byl lidský neživot (pro ně lidský život) vůbec zač nebo proč především
bylo vůbec možné, aby se negativní stav a jeho druh neživota vyskytl. Tím, že byli
v takové kondici, všichni před vámi předpokládali, že lidský neživot byl skutečný život
a že, například ve Swedenborgově případu, to byl jediný život vůbec, ze kterého se
odvozuje život všech sentientních entit v pozitivním stavu, protože lidský život jím byl
považován za školku pro všechny ostatní formy života v pozitivním stavu i ve stavu
negativním.
S takovým nesprávným nebo hrubě překrouceným chápáním lidského neživota a se
vším, co s tím souvisí, nebylo vůbec možné považovat takový neživot za svatý a jedině
možný. Ale nejenom to, ale považovat ho za vycházející od Boha Samého, Kdož stvořil
všechny lidi k podobě a obrazu Svému. Do této doby nebo do doby dostupnosti Mého
Nového zjevení bylo dovoleno se držet takového pohledu na lidský neživot jako na
jediný pravý život, ze kterého se všechno ostatní odvozuje. Důvodem pro toto
povolení, jak víte, bylo poskytnutí možnosti, aby se udála plná manifestace, poučení,
ilustrace a demonstrace všech aspektů tohoto neživota v porovnání s pravým životem
pozitivního stavu. Jak také víte, kdyby lidé od samého počátku věděli, co je zač jejich
neživot, nikdy by nenásledovali tento strašný, opovrženíhodný, bídný, odporný a
hnusný život. V tom případě by původně položené otázky nikdy nebyly zodpovězeny a
jako důsledek by všechny sentientní mysli byly souženy nejistotou o čemkoli vůbec.
Ale s dostupností Mého Nového zjevení byly rozptýleny všechny bajky, fantazie, iluze,
nepravdy, překrouceniny a všechno ostatní o lidském neživotě, jakož i o neživotě
negativního stavu, a byly uvedeny do náležité perspektivy. Vy, Moji praví představitelé,
jste způsobem vašich vlastních zosobněných a individualizovaných životů v souladu
s principy Mého Nového zjevení v procesu ustavování důležitého rozpoložení
v lidském neživotě, které je nakonec povede k plnému uvědomění si těchto faktů
týkajících se jejich takzvaného neživota. V tom momentě (v nečasovém významu!)
budou moci zrušit volbu svého způsobu neživota a namísto toho si zvolí pravý život
Mého pozitivního stavu. Jakmile si plně uvědomí tato fakta, bude to znamenat, že
všechno o jejich a v jejich lidském neživotě vyčerpalo svoji užitečnost, dosloužilo
svému účelu a už více nebude nutné a potřebné. V tom okamžiku již lidského neživota
ve všech jeho negativních aspektech více nebude.
Peter: Abych Ti na mou duši řekl pravdu, nemohu se už dočkat, aby se to stalo. Někdy se
cítím tak sklíčený a unavený ze všeho v lidském neživotě nebo ze všech aspektů mé
osobní a individuální lidské přirozenosti a křehkosti svého lidského těla, že se téměř
dusím.
Pán Ježíš Kristus: To je zcela pochopitelné. Avšak nezapomeň na důležitost svého
poslání, které máš ode Mne (a nejen tvého, Petře, ale všech ostatních, kteří čtou tyto
Dialogy). Také prosím nezapomeň na dočasnost a přechodnost nejen negativního
stavu a lidského neživota, ale na velmi krátkou služební povinnost, kterou každý z vás,
jako samostatný jednotlivec, má na planetě Nula a ve svém lidském těle. Jak dlouho váš
lidský neživot potrvá? V porovnání se všemi ostatními modalitami života, které mohou
trvat na věčnost (zvláště a konkrétně v pozitivním stavu), trvání vašeho lidského
neživota je jako nic, jakoby téměř neexistující. Je to jako velmi malý zlomek mrknutí
oka. Kdo na vaší planetě žije déle než 100 let? Můžeš ty lidi spočítat téměř na prstech
tvé ruky. Tak nezoufej, tvůj lidský neživot brzy pomine. Dokonce i kdybys měl žít
dalších 66 let ke tvým současným 66, Petře, stále by to bylo jen méně než mrknutí
tvého oka. Proč si myslíte, že jsem každému povolil vstoupit do lidského neživota za
takových podmínek (žít tak krátkou a nepatrnou dobu)? Takový způsob během
služební povinnosti každého na planetě Nula jsem kromě mnoha jiného ustanovil
proto, aby nikdo příliš dlouho netrpěl všemi těmito bědami, bolestmi, nepříjemnostmi
a vším ostatním velmi negativní povahy, čím je lidský neživot tak hojně zamořený.
Takže v podstatě můžete pojímat svůj lidský neživot jako něco, co je tak časově
nevýznamné, že ve schématu událostí, které mohou trvat mnohá tisíciletí nebo
dokonce navždy, jako by to neexistovalo. Samozřejmě, jak bylo zmíněno v jednom
z dřívějších dialogů, když jste uprostřed plynutí vašeho lidského času neboli uvnitř
toho velmi malého zlomku mrknutí oka, zdá se vám, že jste ve své nesnázi, ať už je to
cokoliv, téměř nekonečně - jako by nemělo žádný dohledný konec. Je to otázkou
perspektivy - z jaké pozice pohlížíte na svou lidskou situaci. Z objektivního způsobu
vnímání se všechno v ní děje jakoby simultánně a ve stejném čase. Při tomto vnímání
se tudíž trvání vašeho lidského života například rovná jedné nanosekundě. Z toho
důvodu se všechno, co prožíváte během vašeho lidského neživota, děje v rámci této
nanosekundy. Na druhé straně, ve vašem subjektivním způsobu, váš lidský neživot
z pozice vaší vlastní subjektivní a hmatatelné zkušenosti trvá mnoho let neboli po
dobu přidělenou vašemu bytí na planetě Nula ve vašem lidském těle. I když to není
lehké myslet v objektivní modalitě toho, jak prožíváte a vnímáte váš lidský neživot,
radí se vám, abyste si kdykoliv, kdy jste v nějaké bídné nebo bolestivé nebo nepříjemné
a frustrující situaci, byli vědomi této skutečnosti a přemýšleli, pokud můžete,
v objektivním módu. Je docela možné se vytrénovat v myšlení tímto způsobem. Pokud
toho můžete dosáhnout, bude pro vás o mnoho snazší snášet váš lidský neživot.
Věnujme se nyní Borisovým otázkám. Proč je někdy nutné kohokoliv upozornit na
něco nebo vědět o něčem, co se stalo během současného cyklu času nebo co souvisí
s negativním stavem a jeho lidským neživotem nebo tou ideou, která umožňuje jedinci
odmítnout Mne jako jediný Absolutní Zdroj Života, když všechno toto bylo takříkajíc
odebráno z mysli a paměti všech a umístěno do universality-všeho pro věčné poučení?
Nebo poté, co se vše o tom, co se nemá volit, náležitě zodpovědělo a hmatatelně
ilustrovalo? Jsou tu přinejmenším dva důležité důvody; nebo lépe řečeno,
v současnosti mohou být zjeveny a rozvinuty pouze dva důvody. Prvním je, že musíte
rozlišovat mezi stavem vědění něčeho a toho, že něco máte jako integrální součást
svého života, čím se musíte neustále dennodenně zabývat, a co proto značně ovlivňuje,
nebo dokonce komplikuje váš život, žádající vaši pozornost a energii. Tedy vědět něco
či o něčem nebo mít ideje o něčem není totéž, jako mít to něco ve svém životě jako
integrální součást. Jakmile se získá jakákoli znalost o čemkoli, nelze to navěky
eliminovat. Může to vypadnout z vlastní paměti nebo z vlastního vědomého
uvědomění, ale nelze to vymazat z veškeré paměti, která obsahuje všechny dostupné
znalosti a která je umístěna v universalitě-všeho.
Pokud by byla možná taková věc jako trvalá eliminace jakékoliv nabyté znalosti a
zkušenosti ze jsoucna a bytí, v tom případě by se nemohlo uskutečnit žádné trvalé
poučení o ničem. Museli byste stále získávat stejnou znalost znovu a znovu. To by vám
bránilo v získání jakékoliv nové znalosti, , protože byste zapadli do neustálého
opětovného získávání téže věci. Takže, jak vidíte, jednou věcí je mít znalost a ideje i
zkušenosti s nimi související nebo mít plný přístup k takové znalosti, k idejím a k jejich
individuálním zkušenostem - kdykoliv je to zapotřebí a nutné, a zcela jinou věcí je být
v pozici přijetí a ztotožnění se s nimi do takové míry, že se stanou vládnoucí silou
vašeho individuálního a osobního života. Proč by bylo pro někoho nezbytné mít čas od
času potřebu vstoupit do universality-všeho a připomenout si nebo znovu prožít vůbec
cokoliv, co bylo eliminováno z paměti sentientních entit a co již nikdy nebude mít
místo v žádném budoucím cyklu času? Tato potřeba souvisí se strukturálním
rozvržením jakékoliv sentientní mysli, která ve své relativní kondici odráží Absolutní
Strukturální Rozvržení Mé Absolutní Sentientní Mysli. Toto rozvržení vyžaduje, že
jakákoliv znalost, zkušenost, stav, proces a cokoliv, co bylo, je a bude získáno, je
neustále k dispozici každému, aby se předešlo možné nadbytečnosti a zpětnému
pohybu nebo regresi nebo mrhání energie na hledání nebo na vynakládání
všemožného úsilí na objevování jakékoli znalosti, zkušenosti, stavu, procesu a čehokoli
jiného, co již bylo objeveno, získáno, a ustanoveno. Jinými slovy, taková dostupnost je
nezbytná, aby se zachoval neustálý duchovní vývoj vpřed u každého v jsoucnu a bytí.
Musíte rozumět jedné věci: Strukturální rozvržení každé sentientní mysli je takové, že
se neustále snaží objevovat nové poznatky, nové zkušenosti a všechno ostatní, co je
nové. V průběhu jakéhokoliv takového objevování sentientní mysl nejprve prohledává
universalitu-všeho, aby zjistila, zdali jakákoliv taková znalost nebo zkušenost nebo
vůbec cokoliv jiného, co je potřebné pro její účel, je již k dispozici. Za druhé, během
tohoto pátrání, jak prochází všechny dostupné znalosti a zkušenosti, smí a může si
zkušenostním modem své přirozenosti vyvolat cokoliv, co souvisí s tímto cyklem
času/stavu/procesu nebo s jejím osobním životem, za účelem zhodnocení a stanovení,
zda vůbec cokoliv z toho cyklu času/stavu/procesu by mohlo být užitečné jako základ,
na kterém by se mohlo dosáhnout nového objevu. Tato situace zdaleka neznamená, že
cokoli vyvolané nebo znovu prožité během takového hledání převezme nebo tomu
dovolí proniknout do své mysli či udržet se v jejím životě do takové míry, že by byla
nucena cokoliv z tohoto učinit součástí své jedinečné totožnosti. Jakmile se všechno
této povahy umístí do universalit-všeho, tímto se to už nikdy nemůže stát integrální
součástí jedincovy totožnosti, ani to již nikdy nemůže mít jakýkoliv nepříznivý vliv na
vlastní současný život. Je to dostupné pouze ve formě znalosti nebo idejí a jejích
zážitků jako takových, aniž by někoho ovládaly. Tak je provedeno toto uspořádání.
Dovolte Mi vám v tomto ohledu něco připomenout: V původním strukturálním
rozvržení sentientní mysli, která ve své relativní kondici odráží Moji Absolutní
Sentientní Mysl, je oblast, , kterou lze nazvat multiversální vědomí. Tato oblast je
přímo napojena na universalitu-všeho, ze které získává jakékoliv vstupy potřebné za
jakýmkoliv účelem. Ve vzájemném vztahu jsou stále v komunikační modalitě. V jednom
smyslu multiversální vědomé každého obsahuje všechny znalosti a zkušenosti, jakož i
všechno ostatní, co kdy bylo získáno od doby, kdy Mé Stvoření bylo stvořeno nebo
uvedeno do svého procesu. Tuto oblast můžete považovat za svůj vlastní individuální a
osobní klíč k universalitě-všeho, který otevírá dveře ke všemu v ní obsaženému. Rozdíl
mezi těmito dvěma je ten, že v universalitě-všeho je zahrnut bezčasový faktor.
Znamená to, že všechno v ní existuje, jako by se to stále a stále odehrávalo ve své
vlastní pravé realitě v jakémkoliv momentě svého výskytu.
Na druhé straně, v osobním a individuálním multiversálním vědomí každému jsou
tytéž věci ve stavu dostupné znalosti a zkušenosti, ale ne v jejich aktuálním výskytu.
Aby se umožnilo tyto znalosti a zkušenosti poznávat a prožívat v jejich pravé povaze
takové, jaké jsou ve své esenci a substanci a v jakémkoliv běžném zkušenostním modu
jejich vyskytování se, multiversální vědomí skrze své přímé spojení s universalitou-
všeho a samotnou povahou universality-všeho je schopno si osvojit samotnou esenci a
substanci jakékoliv takové znalosti a zkušenosti nebo čehokoliv, co je v tomto ohledu
potřebné, nanejvýš konkrétním a zkušenostním způsobem. Tato možnost odhalí
každému, kdo vstoupí do tohoto modu, pravou povahu a strukturu jakékoliv znalosti a
zkušenosti, která nastala před jakýmkoliv aktuálním cyklem času/stavu/procesu.
Tímto způsobem není nutné opětovné objevování něčeho, co již bylo objeveno. Tímto
může věčný duchovní pokrok nepřerušovaně plynout.
Druhá záležitost se v tomto ohledu vztahuje k pojmu relativita. Jak víte, jakákoliv
sentientní entita je relativní, a ne absolutní. Kvůli tomu, jak si pamatujete z Velké
knihy, nikdo nemůže být dokonalý v absolutním smyslu. Tato kondice nastoluje
příznačnou možnost, která může každého vést k tomu, aby příležitostně dělal chyby.
Multiversální zákon vyžaduje, že každý, kdo chybuje, musí nést následky takových
chybných sklonů. Aby se vyhnulo jakékoliv možnosti ztotožnit se s vlastními chybnými
závěry, ať už jsou jakékoliv, a tímto se předešlo opětovné aktivaci negativního stavu,
ten, kdo dělá takové chyby, je momentálně umístěn do universality-všeho, kde může
prožít všechny důsledky, následky a výsledky nejen svých vlastních osobních chyb, ale
jakýchkoli a všech ostatních chyb, které byly spáchány v jakýchkoliv jiných cyklech
času/stavu/procesu (se všemi jejich vlastními důsledky, následky a výsledky).
Důvodem, proč se může uskutečnit taková všezahrnující zkušenost (pokud je to
potřebné a nutné), jsou preventivní opatření. Jedinci to pomáhá se v budoucnosti
vyhnout dělání jakýchkoliv chyb, které se staly před jeho časem/stavem/kondicí.
V širším smyslu to pomáhá zabránit opětovnému výskytu nebo opětovné aktivaci
negativního stavu a typického lidského neživota v jeho negativních aspektech. Kvůli
vlastní nedokonalosti mohou nastat nové a odlišné omyly. Avšak na základě
zkušenostní znalosti vytažené z universality-všeho a svého vlastního individuálního a
osobního multiversálního vědomí, je jedinec schopen je napravit takříkajíc na místě.
Pojem paměti má z našeho duchovního hlediska, a ne ze stanoviska lidských
psychologických znalostí, v tomto ohledu přímou spojitost a příbuznost s vaším
osobním a individuálním multiversálním vědomím. Mohou se rovnat. V tomto ohledu
je paměť stavem nebo integrální složkou veškeré sentientní mysli za účelem uchování
všech znalostí a zkušeností, které nastaly a nastanou během celé historie jsoucna a bytí
sentientního života. Jsou potřebné za účelem zachování a pokračování duchovního
pokroku každého, aby neexistovala žádná potřeba opětovného vynalezení nebo
opětovného prožití něčeho, co již předtím bylo vynalezeno a prožito; totiž, aby tu nikdy
nebyla možnost výskytu jakéhokoliv typu regrese. A to je vše, co se v současnosti může
zjevit k Borisovým otázkám.
Peter: Velmi Ti děkuji za toto zjevení. Jak si uvědomuješ, na samotném konci
zaznamenávání tohoto dialogu jsem obdržel poněkud delší dopis od Dana Barby, který
obsahuje poněkud delší otázky, ve kterých se dotazuje na Tvůj Osobní vztah k nám ve
dvou jeho úrovních - z Tvého Absolutního Stavu a z naší relativní kondice. Přeješ si teď
poskytnout nějaké odpovědi na jeho otázky?
Pán Ježíš Kristus: Třebaže jeho otázky jsou důležité a významné, je předčasné na ně
nyní odpovědět. Je tu tajemství, jehož znalost by za současně existujících podmínek
mohla být pro vás duchovně nebezpečná. Později přehodnotíme možnost Mých
odpovědí. Je potřebné, aby se předtím událo něco jiného. Ale nyní potřebuješ delší
přestávku a udělat odlišnou práci. Takže příště - pokud to vůbec bude potřebné a
možné.
Zdroj: http://triangulum.cz/dialog2.html