STO DEVATENÁCTÝ DIALOG

25. října 1999



Peter: Můj Pane Ježíši Kriste, abych Ti řekl pravdu, mám ohromné potíže se zaznamenáváním dialogů týkajících se chování a pozice některých konkrétních jedinců, kteří byli/jsou tak či onak spojeni s Tvým Novým zjevením a kteří údajně jsou pod vlivem negativního stavu/renegátů. Mluvit o nich a o jejich duchovním či pseudoduchovním postavení a o tom, co propagují ve svých pochybných, ba dokonce duchovně nebezpečných ideách, se mi zdá až příliš jako vnucování z mé strany. Konec konců, nemají právo a výsadu být takovými, jakými chtějí být, a propagovat, cokoliv chtějí, ať by to bylo jakkoliv falešné a duchovně nebezpečné? Já osobně bych během zaznamenávání těchto Dialogů dal přednost zabývání se záležitostmi, které se konkrétně netýkají individuálního postavení, chování nebo stavu někoho. Ovšem co já mohu vědět, co je v tomto ohledu nejlepší a nejvhodnější z Tvého stanoviska, a nikoliv z mého?

Pán Ježíš Kristus: Chápu a uznávám tvé obavy a těžkosti v tomto ohledu, Petře. Byly by legitimní a náležité, pokud by se vztahovaly k někomu, kdo nebyl/není tak či onak nějak zapojen do Mého Nového zjevení. Avšak v okamžiku, kdy máte někoho, kdo prohlašuje, že je Mým následovníkem nebo kdo se domnívá nebo si myslí, že je se Mnou ve spojení a že ideje, které propaguje, přicházejí ode Mne, přičemž tak tomu není a není v kontaktu se Mnou či z kýmkoliv z pozitivního stavu, pak zde máš úplně jinou situaci. Je to zvláště pravdou, jestliže takový jedinec měl/má silný vliv na jiné členy Mého Nového zjevení nebo na Mé reprezentanty. Konec konců každý, kdo překrucuje, falšuje, nesprávně vykládá nebo odbočuje od idejí Mého Nového zjevení a kdo prohlašuje, že jeho ideje jsou jeho integrální součástí, pocházející přímo ode mne, potřebuje být upozorněn na své nesprávné pojímání, nepravdivé vykládání a na to, že je pod vlivem negativního stavu/renegátů. Vždyť zde mluvíme o Mém Novém zjevení!

Jsou tu tři záležitosti: První je, že takové upozornění poskytuje příležitost někomu, kdo se nachází v tomto neblahém postavení, aby napravil své cesty a zbavil se svých pokroucených a falešných idejí, a tak se navrátil do pozitivního stavu a k pravdě Mého Nového zjevení. Jak jinak by se takový jedinec mohl dozvědět o faktu, že je pod vlivem negativního stavu? Pokud jste pevně přesvědčeni a neotřesitelně věříte, že vaše falešné a duchovně nebezpečné ideje přicházejí ode Mne nebo od někoho z pozitivního stavu, pak byste necítili potřebu ani neměli chuť a motivaci se jich zbavit. Takže takové jedince seznámíte s těmito faktory a nabídnete jim v tomto směru příležitost, aby zanechali svého duchovně negativního postavení v tomto ohledu. Zda uposlechnou, či nikoliv, to je docela něco jiného. Toto je ta chvíle, kdy musí učinit rozhodnutí, založené na jejich svobodné vůli a volbě, zda přijmou tuto nabídku, či nikoliv.

Za druhé se musí odhalit pravda o této věci. Jinak existuje nebezpečí, že někteří jiní lidé, kteří takového jedince znají, by ho mohli považovat za Mého posla a mohli by mít sklon souhlasit s jeho nesprávnými a pokroucenými ideami jen proto, že věří, že přichází ode Mne prostřednictvím takového jedince, nehledě na to, že velmi často nemohli rozumět ani slovu z toho, co jim dotyčné individuum říkalo či sdělovalo. Kolik lidí ti, Petře, řeklo, že doopravdy věřili, že dotyčný jedinec byl se Mnou ve spojení, a důvod, proč nerozuměli ani slovu, obsaženému v ideách sdělovaných jim tímto jedincem, byl v tom, že on se nacházel na duchovně vyšší úrovni chápání pravé reality duchovních skutečností, než to bylo v jejich případě? Tohle je tedy skutečná nepravdivost této domněnky. Jde o velmi nebezpečnou domněnku, která podporuje falešné sebevnímání a falešnou roli dotyčného jedince. V minulosti jsi dokonce i ty, Petře, v tomto ohledu prožíval chvilkové pochyby a říkal sis, že snad se v tom jedinci mýlíš a že bylo docela možné, že důvod, proč ses cítil nesvůj, když jsi slyšel ideje vyslovené tím individuem, je v tom, že ta osoba byla na o mnoho vyšší duchovní úrovni, než jsi tenkrát byl ty.

Co musíte v tomto ohledu pochopit, je to, že pokud je někdo doopravdy na tak zvané vyšší duchovní úrovni než někdo jiný, pak takové postavení neznamená, že jakékoliv ideje, jaké by takový jedinec vyjadřoval, by byly nedostupné, těžko pochopitelné nebo by nebylo možné je pochopit. Pravdou je pravý opak. Čím výše je někdo duchovně, tím jednodušší a pochopitelnější jsou jeho ideje, vyjadřování, chování, postoje či cokoliv. A nejen to, ale takový jedinec by ve vší skromnosti, pokoře a poníženosti sešel na duchovní úroveň jiných a přizpůsobil by své duchovní ideje úrovni jejich chápavosti a pochopení.

Takže pokud jsou v tomto smyslu něčí ‚duchovní‘ ideje tak složité, zamotané a zmatené, že nikdo nemůže sledovat jejich význam a obsah anebo chápat, co se vám snaží sdělit, pak si v tom případě můžete být jisti, že takový jedinec je buď pod vlivem negativního stavu, nebo přímo představitelem negativního stavu. Pouze negativní stav je s to produkovat a sdílet takové složité, zamotané, zmatené a nepochopitelné pseudoduchovní ideje. Toto je důvod, Petře, proč ti každý, kdo byl ve spojení nebo pod vlivem dotyčného individua, sděloval, že nemohl pochopit ani slovo z toho, co ona osoba vyjadřovala.

Chci, abyste všichni věděli, že uvažovat o někom tak, že je na vyšší duchovní úrovni, než jste vy, je jednou z nejnebezpečnějších pozic, jaké můžete zaujmout. Toto je jeden z nejoblíbenějších způsobů, jakým vás negativní stav může nalákat do pasti, abyste věřili a přijali falešnosti i nepravdy o komkoliv či čemkoliv. Takže jak jinak by se někdo mohl dozvědět, že je tomu tak, kdybychom se vyhýbali upozorňování na tato fakta například prostřednictvím těchto Dialogů? Kdybych měl souhlasit s tvými těžkostmi a problémy, Petře, a vyhnul se tomu, abych každého upozornil na tato fakta, pak v tom případě by pravda ve věci nikdy nevyšla najevo, ale doutnala by někde hluboko ve tvé mysli a neustále by ti způsobovala bídné pocity nejistoty a váhavosti účinně podkopávající tvou schopnost poznat a přijmout pravdu o této věci.

Za třetí: Tím, že tato situace vyjde najevo, dáváme potřebnou příležitost všem těm, kdo byli/jsou pod vlivem takového jedince, získat náležitý, správný a realistický náhled na pozici každého takového jedince a na jeho pravou povahu a roli, jakou hrál/hraje v tomto ohledu. Na základě toho se mohou, pokud si to přejí, zbavit přijatých falešných náhledů o zmíněném jedinci, jakých se drželi. Tím, že to učiní, se mohou osvobodit od jakýchkoliv negativních vlivů přicházejících od toho jedince, jaké možná zažili. Takto se mohou zbavit falešností, a namísto toho znovu získat pravdu o této věci. Konec konců, jestliže u někoho věříte něčemu, co není takové anebo to není vůbec pravda, pak se lopotíte s nepravdami o této věci. Přijetí jakéhokoli druhu nepravdy vás uvádí do vlivu negativního stavu. Tohle je nejlepší způsob, jak být ve stavu neustálého pokušení ze strany negativního stavu. Fakticky tím, že se držíte takových falešných náhledů, necháváte dveře široce otevřeny k tomu, aby docházelo k takovému pokušení. A Já velmi dobře vím, že vy nechcete být v takové situaci. Toto je důvod, proč potřebujeme o těchto věcech mluvit, kdykoliv k tomu situace opravňuje.

Nicméně je zde jiný aspekt této věci. Zabývá se záležitostí odpovědnosti a zodpovědnosti každého jedince za vše, co udělal/udělá a bude dělat. Ačkoli tato záležitost byla široce probrána v Mém Novém zjevení, zvláště v Koroláriích k Novému zjevení Pána Ježíše Krista (Doplnění 13, například), je třeba je uvést ještě jednou. Vztahuje se přímo k tématu probranému v předešlém dialogu (118.), který pojednával o faktorech duchovně eticko-morálního posouzení jakéhokoliv provedeného nebo vykonaného činu. Jak si z tohoto dialogu pamatujete, bylo tam uvedeno, že bez ohledu na to, jak se něco stane, děje se to na základě souhlasu nebo povolení. Ve všech takových případech by nešlo uplatnit žádné ospravedlnění, omluva nebo rozumové odůvodnění. Důvodem tohoto požadavku je, že každý také souhlasil být odpovědným a zodpovědným za své chování, postoje, skutky, činy, vztahy a veškeré své výtvory. Faktory odpovědnosti a zodpovědnosti vylučují možnost uplatnění jakéhokoliv ospravedlňování, rozumového odůvodňování či omlouvání ohledně čehokoli, co není v souladu s povahou pozitivního stavu a jeho nejzazší Absolutní Pravdou - se Mnou.

Musíte v tomto ohledu chápat, že v té době bylo také dohodnuto nebo bylo dáno svolení ilustrovat a demonstrovat následky, výsledky a důsledky čehokoliv, co se týkalo aktivace negativního stavu. A nejen to, ale každý jedinec, kdo se ocitl v pozici reprezentanta negativního stavu, souhlasil ze své svobodné vůle a volby, že bude také odpovědný a zodpovědný za vše, co by dělal v každé době svého bytí takovým představitelem. Jinými slovy souhlasil s tím, že ponese plnou zodpovědnost za své činy, skutky, chování, výtvory (falešných idejí, například) atd., aby tu nebyl žádný základ nebo základna pro omluvy, ospravedlňování či rozumová odůvodnění všeho, co by vyprodukoval v tomto negativním ohledu. Takže by bylo duchovně velmi nevhodné brát toto na lehkou váhu a nemít zájem o vše, co se týká souhlasu nebo povolení a nutnosti být odpovědným a zodpovědným za své vlastní volby a způsob života vůbec.

Pamatujete, co bylo řečeno o této záležitosti v Doplnění 13 (na jeho konci)? Že život pozitivního stavu je zakotven v tom, že každý na sebe bere odpovědnost a zodpovědnost za všechny své volby a že plně ponese následky za výsledky a důsledky všech takových voleb. A jelikož život v pozitivním stavu je založen na těchto důležitých duchovních faktorech, aby se negativnímu stavu umožnilo dosáhnout jeho neblahého uskutečnění, bylo nutné odstoupit od tohoto způsobu, a namísto toho ustanovit pseudoživot, který by se vyhýbal jakékoliv odpovědnosti a zodpovědnosti za všechny své možné důsledky, následky a výsledky toho, co vyprodukoval. Takže v tomto případě se v negativním stavu buď svaluje vina za jakékoli takové následky, výsledky a důsledky na někoho jiného, nebo se vina za ně dává existenci pozitivního stavu. Jak si pamatujete, v Novém zjevení Pána Ježíše Krista se uvádí, že negativní stav věří, že jeho problémem je bytí a jsoucno pozitivního stavu. Zničte nebo vyhlaďte pozitivní stav, a negativní stav nebude mít žádné problémy. Na druhé straně, jestliže negativní stav a všichni v jeho pseudoživotě jsou s Mým dovolením a po dohodě s pseudotvůrci, pak o co jde? Děláme jen to, co se od nás očekává, a proto nejsme odpovědni ani zodpovědni za své skutky. V tom případě jsem to Já, kdo je odpovědný a zodpovědný za to, co se děje v negativním stavu, protože konec konců Já jsem souhlasil či jsem dovolil, aby k tomu došlo.

Toto jsou typické způsoby ospravedlnění, omluv a rozumářských odůvodnění, která převládají v pozici všech v negativním stavu. Jediné, co tito ospravedlňující a omlouvající se ve svém zdůvodňování opomíjejí, je faktor souhlasu s tím, že budou odpovědní a zodpovědní za své činy a skutky a za nutnost nést jejich důsledky, výsledky a následky, a to bez jakéhokoliv omlouvání, ospravedlnění a rozumového zdůvodňování všeho, co vytvořili v průběhu celého svého pseudoživota.

Z toho, co bylo shora řečeno, může povstat otázka: V jakém bodě se v takových to případech může uplatnit Moje bezpodmínečná láska, milosrdenství, soucit, empatie, pochopení. Přijetí, odpuštění, laskavost, respekt, tolerance a uznání? Jak si jasně pamatujete (nebo nepamatujete!) z Dialogu 51. (strana 343), bylo zde naznačeno, že moudrost této situace požaduje, aby tyto atributy byly aplikovány pouze po proběhlém ilustrování a demonstrování všech důsledků, následků a výsledků všech zlých, nesprávných a špatných činů. Jinými slovy to bude poté, co každý ponese a zakusí všechny důsledky takových skutků. Tento faktor vylučuje jakoukoliv možnost, aby se to bralo na lehkou váhu nebo omlouvalo, aby docházelo k ospravedlnění a racionalizaci negativních a zlých skutků, činů, idejí, chování nebo výtvorů. A toto je duchovní eticko- morální aspekt celé situace negativního stavu a každého v negativním stavu, jakož i se záležitostí souhlasu a dovolení. Nic víc se tomu nemůže připisovat. Proto vůbec nikdy neužívejte faktor souhlasu či dovolení pro omlouvání, ospravedlnění a rozumové zdůvodnění svého chování, postoje, svých skutků, životního stylu či čeho všeho, co máte, abyste neskončili v pasti vlivu negativního stavu. Pravý představitel Mne či Mého pozitivního stavu tím, že jeho povahou je být takovým, bude vždy nést plnou odpovědnost a bude plně zodpovědný za všechno ve svém životě, za chování, postoj, skutky a výtvory, ať mohou být jakékoli. Nikdy nevyužije faktor naší dohody či dovolení k jejich omluvě, ospravedlnění či racionalizaci. A toto je vše, co jsem chtěl říci o tvých těžkostech a obavách v tomto ohledu, Petře.

Petr: Mnohokrát děkuji za Tvé vysvětlení této situace a za snášení mých těžkostí a problémů v tomto ohledu. Než uvedu mou otázku, není tu něco jiného, o čem bys v této chvíli chtěl mluvit?

Pán Ježíš Kristus: Jenom krátká poznámka o něčem, co se stalo během tvého zaznamenávání této části naší rozpravy. Když jsi byl téměř na konci zapisování této dávky, zazvonil tvůj telefon. Byl jsi překvapen, že slyšíš zvonění, protože bylo příliš brzy ráno na to, aby někdo s tebou chtěl mluvit. Když jsi zvednul telefon, shledal jsi, že na druhém konci byla Margaret. Tentokrát zněla značně zoufale a upřímněji ve své touze získat pomoc nebo se dostat pryč z vlivu idejí renegátů, než tomu bylo v případě, kdy ti volala poprvé. Jak jsme všichni doufali, podnikla druhý velmi důležitý krok ve své snaze navrátit se do pozitivního stavu, vzdát se své současné pozice a učinit rozdílnou volbu.

Třetí krok, který by měla ona nebo kdokoliv jiný v podobné pozici podniknout, je nejdůležitější a kriticky nejzávažnější. Je to tento krok, v němž se musí rozpoznat a přijmout fakt toho, kdo kým byl/je, jaká byla/je jeho pozice a role v tomto ohledu, ukázat a vyjádřit z hloubi svého srdce pomocí faktoru svobodné vůle a volby ochotu a silnou touhu učinit jinou volbu, upustit od všech idejí, konceptů, postojů a produkcí, jaké kdo vyjadřoval a s nimiž se identifikoval s tím, že je považoval za pravdivé a pozitivní, zatímco takové nebyly; a namísto toho přijmout, zvnitřnit a příkladem svého života a chováním šířit všechny ideje, pojetí, principy a poučky Mého Nového zjevení ve všech třech jeho zdrojích tak, aby se staly vládnoucím faktorem vlastního života. Jak víte a jak bylo mnohokrát uváděno dříve, kdokoliv může odejít ze své role, pozice či ze všeho, co má negativní povahu, pouze prostřednictvím Mého Nového zjevení a v konečném smyslu prostřednictvím Mé Nové Přirozenosti, z níž se Mé Nové zjevení odvozuje. Takže zbavování se všech jiných idejí, konceptů a myšlenek, které nejsou v souladu s Mým Novým zjevením, připravuje cestu pro to, aby ideje Mého Nového zjevení vstoupily do takového jedince a započaly proces jeho pravé transformace. Všichni doufáme, že třetí krok bude podniknut a účinně proveden.

Petr: I já také upřímně doufám. A nyní přichází moje otázka. Nejsem si jist, zda má nějakou relevanci k výše probíranému, ačkoliv některé její aspekty by mohly mít. Jak víš, už delší dobu jsem přemýšlel a uvažoval o druhé a třetí kapitole Apokalypsy v křesťanské bibli. V těch kapitolách posíláš poselství různým církvím. Swedenborg obšírně psal o těchto záležitostech ve svých dvou knihách Apokalypsa Vysvětlená a Apokalypsa Odhalená. Nechci opakovat nic, co je obsaženo v těch knihách. Má otázka je, zda je v těch dvou kapitolách něco, co by mělo jakousi relevanci vůči naší pozici, roli a postavení jako Tvých představitelů, nebo zda vše, co bylo odhaleno skrze Swedenborga, platí tak, jak to tam stojí, a proto to nemá pro tuto dobu či pro nyní probíhající posun a jeho současnou fázi význam. Jak soudobé či současné by mohlo být něco v těch kapitolách ve vztahu k našim vlastním životům?

Pán Ježíš Kristus: To, co bylo sděleno výše, má velmi silný vztah k tvé otázce, Petře. Ačkoliv Swedenborgovo vylíčení má poněkud rozdílný význam a týká se záležitostí jak v intermediálním světě, tak i na planetě Nula v tak zvaných církvích, některé ideje, které on v tomto ohledu vyjádřil, by se mohly uplatnit i na současnou situaci. Ovšem, jak víš, slovo ‚církev‘ v současné konotaci svého významu již pro vás neplatí. Namísto toho se může pojímat jako duchovní postavení jakéhokoli jedince, kdo vyžaduje jakékoli a ztotožňuje se s jakýmikoli duchovními či pseudoduchovními ideami a pojmy, které si přivlastnil pod vlivem toho či onoho učení, dogmatu, doktríny nebo principů. V tomto aspektu to má relevanci k výše probíranému tématu.

Zopakujme krátce, co bylo v tomto ohledu zjeveno ve Swedenborgově Apokalypse Odhalené. Jak víš, posílal jsem poselství sedmi církvím. Podle současného pojímání významu slov ‚sedm církví‘ tato slova značí souhrn všech učení, nauk a dogmat, přijatých různými jedinci, skupinami, společnostmi, církvemi, a to, v jakém rozsahu měly vliv nebo se uplatňovaly v jejich osobních a individualizovaných životech. Než se pustíme do velmi stručného zopakování, je na řadě varovná poznámka: Jména měst v těch dvou kapitolách se nijak nevztahují ke skutečným fyzickým městům rozprostírajícím se na vaší planetě. Vezměte prosím na vědomí, že vše, co o nich bylo řečeno Swedenborgem nebo cokoliv se o nich uvede právě teď, nemá co činit s těmito fyzickými entitami. Proto se nijak nezabývejte jejich fyzickým určením. Nemají vůbec žádné.

Církev v Efezu znamená všechny ty, co se na prvním místě zaměstnávají pravdou své doktríny neboli pravdou svého chápání všech duchovních idejí a pojmů, ale kteří zanedbávají nebo si nevšímají dobra života. Jinými slovy, to jsou ti, co znají a přijímají duchovní pravdy, ale neuplatňují tu znalost ve skutcích svého života.

Církev ve Smyrně označuje všechny ty, kteří jsou v dobru, pokud jde o jejich život, ale kdo jsou v nepravdách, pokud jde o jejich chápání skutečnosti pravé duchovnosti, nebo, abychom použili slov Swedenborga, kteří jsou v nepravdách co do své nauky. Jinými slovy, jsou to ti lidé, kteří mají na zřeteli pouze to, co je dobré, ale kteří zanedbávají či nevěnují pozornost tomu, co je pravdivé. Toto lze považovat za lásku bez moudrosti či za dobro bez pravdy.

Církev v Pergamu označuje všechny ty, kdo redukují význam života pouze na to, co je dobré, a odmítají fakt, že náležitá znalost, správné chápání a přijímání pravdy má nějakou spásnou kvalitu nebo vůbec nějaký význam, a proto pravda má hrát velmi malou roli v jedincově životě. Jinými slovy, tito lidé si myslí, že vůbec nezáleží na tom, s jakými druhy duchovních idejí, pojmů či doktrín se ztotožňujete. Jste-li dobrou osobou či je-li váš život zakotven v dobru a lásce, je to postačující k tomu, abyste vedli náležitý duchovní život. V tomto ohledu taková láska postrádá jakoukoli moudrost.

Církev v Thyatiře označuje ty jedince, kteří jsou ve víře vyplývající z pozitivních skutků (dobročinnosti), jakožto i ty, co jsou ve víře bez jakýchkoliv kladných činů (dobročinnosti). To jsou lidé, kteří fungují z pozice víry a věří, že buď samotná víra má nějaký význam, nebo víra zkombinovaná s pozitivními skutky je nejvýznamnější ingrediencí pravého duchovního života. V tomto jednotlivém případě máme dva extrémy v pojímání obsahu pravého duchovního života. Jedna krajnost se týká tvrzení, že pouze víra má nějaký význam, zatímco vše ostatní je nadbytečné, kdežto druhá krajnost správně předpokládá, že víra musí být zkombinována s pozitivními skutky kvůli tomu, aby měla nějaký pravý duchovní význam.

Církev v Sardách označuje všechny ty jedince, kteří setrvávají v mrtvém uctívání, takovém uctívání, jež neobsahuje nic z víry, nebo z pozitivních skutků, anebo nic z obou. Tito jedinci se zabývají jen rituálními, dogmatickými nebo procedurálními aspekty uctívání Boha, ale kteří nemají žádný sklon ani touhu znát pravdu nebo ji aplikovat ve svém každodenním životě konáním pozitivních skutků nebo činů. V tomto smyslu jsou tací jedinci duchovně mrtví.

Církví ve Filadelfii se popisují ti jedinci, kteří znají pravdu a její zdroj a kteří jsou jak v pravdě a jejím dobru, tak v dobru a jeho pravdě. Jinými slovy, tito jedinci uznávají, že veškerá pravda a její dobro a všechno dobro a jeho pravda vyvěrají ze Mne - z Pána Ježíše Krista a že smysl života není jenom ve znalosti a chápání pravdy, ale v setrvávání v dobru té pravdy a v jejím připisování pravému zdroji - Mně.

A posléze církev v Laodikeji značí všechny ty jedince, kteří střídavě věří, že všechno vyvěrá z nich samotných bez jakéhokoli zřetele na Mé Slovo nebo na Mne jako na zdroj všeho pravdivého a dobrého; nebo tu a tam věří, že vše týkající se duchovních věcí má být odvozováno z Mého Slova. Tím, že takto činí a kolísají mezi jedním a druhým extrémem, dostávají se do postavení profanace všeho, co je opravdu svaté, náležité a pravé. Tito jedinci také občas věří, že nepotřebují Mne či cokoli, co se týká Mého Slova, aby vedli náležitý duchovní život, ale že to vše mohou dělat sami od sebe svou vlastní zásluhou. Avšak někdy jindy přiznávají skutečnost, že pouze ode Mne, Mnou, skrze Mne, se Mnou a ze Mne může docházet k náležitému duchovnímu životu. Z příkladu těchto jedinců můžete vidět, jak může dojít k znesvěcení všeho svatého, náležitého a správného. Jeden den Mne a Mé Slovo popírají, a příští den Mne a Mé Slovo uznávají.

Tak toto je několik velmi krátkých poznámek o významech těch dvou kapitol v Apokalypse, jak je popsal Swedenborg. Jak se toto vše může uplatnit na vaši současnou situaci a na vás jako Mé pravé reprezentanty? Především musíte pochopit celkovou strukturu zmíněných dvou kapitol (druhé a třetí kapitoly Apokalypsy). Díváte-li se na ně pečlivě, povšimnete si, že existují čtyři úrovně v jejich obsahu. První úroveň se vztahuje na popis Mne a Mé Budoucí Nové Přirozenosti. Jak jste si povšimli, při oslovení každé církve či toho, co duchovně představuje, jsem mluvil ze zcela rozdílného aspektu Mé Přirozenosti. Důvod pro to má co činit s duchovním postavením každé příslušné církve a stupněm jejích duchovních falsifikací, deformací nebo, v některých případech, s duchovní příhodností existující v té době. Ta pozice a její situace vyžadovala přístup z rozdílného aspektu Mé Přirozenosti proto, abych všechny upozornil na to, jaké duchovní aspekty jsou případně porušeny nebo uznávány tou kterou církví.

Druhá úroveň pojednává o popisu pravého duchovního stavu každé příslušné církve. Do jaké míry je pojímání, chápání a aplikace pravých duchovních faktorů života v souhlasu či v souladu s pravou duchovní realitou takového života? Je jejich duchovnost skutečně takovou, jakou má být? Jaké jsou faktory deviace, falsifikace, přehlížení a deformace v jimi přijatých doktrínách a dogmatech? Jaké aspekty jejich duchovnosti jsou v takovém stavu, a proto potřebují okamžitou nápravu, opravu nebo náhradu?

Třetí úroveň ukazuje cestu nebo dává náležité kroky či postupy pro nápravu, opravu či náhradu nebo zbavení se, kdykoliv je toho zapotřebí, všech jejich současných nenáležitých pojetí, chápání a aplikací duchovních principů a to, z jaké pozice a jakým způsobem se to může učinit.

Čtvrtá úroveň popisuje všechny důsledky, výsledky a následky praktik jejich života, založených na jejich pojetí, chápání a aplikaci všech idejí, osvojených jejich učeními, doktrínami a dogmaty. Jinými slovy, byli učiněni plně odpovědnými a zodpovědnými za vše, co v nich hlásali a za to, jak vedli svůj život. Vidíš, Petře, jak má vše v této části našeho dialogu přímou souvislost s tím, o čem jsme mluvili v jeho první části, jakož i v předešlém dialogu (118.)?

Petr: Ano, vidím to jasně. Mně to dává dokonalý smysl. Je-li někdo v deformacích, falsifikacích, nesprávných výkladech a reprezentacích jakýchkoli duchovních idejí přicházejících od Tebe, pak takový jedinec by byl popsán podle stavu a kondice jedné z výše uvedených církví. V tom případě by se vše, co bylo vylíčeno ve čtyřech úrovních těch dvou kapitol, mohlo aplikovat na kohokoliv z nás, kdo by byl v podobné situaci - ať pozitivní, či negativní.

Pán Ježíš Kristus: Přesně tak, Petře. To, že se zde zabýváme čistě duchovními věcmi, je označeno slovem ‚anděl‘. Povšimni si, prosím, že Moje poselství jsou posílána andělu každé církve, nikoliv přímo samotným církvím. Slovo ‚anděl‘ v této zvláštní souvislosti označuje souhrn duchovních idejí, konceptů a principů a způsobu jejich uplatňování v životě těch, kdo je přijímají a následují způsobem, odrážejícím se v jejich každodenním životě. Kvůli tomuto spoluvýznamu jde tato zvěst k těm, kdo jsou odpovědni za produkování, generování, výklad a prosazování všech takových idejí, konceptů a principů. Jak se všechny tyto věci vztahují k Mým pravým reprezentantům na planetě Nula obecně a k tomu, co je obsaženo v Mém Novém zjevení, jakož i vůči Mé Nové Absolutní Přirozenosti zvláště? Protože Mí představitelé, kteří jsou buď zjevně, nebo skrytě spojeni s Mým Novým zjevením, způsobem, jak chápou, pojímají, přijímají, zvnitřňují a uvádí do praxe jeho principy ve svém každodenním životě, jak se projevují jejich postoje, chování, skutky, jednání a výkony, i tím, jak chápou, přijímají a vidí Mou Novou Absolutní Přirozenost, určují svou současnou duchovní pozici a postavení. Proto vše, co vyplývá z každé z těchto sedmi možností reprezentovaných dotyčnými církvemi, plně platí i na váš duchovní život.

Vaší povinností, odpovědností a zodpovědností v tomto ohledu je bedlivě prověřovat a zkoumat váš konkrétní postoj vůči Mně, Mému Novému zjevení a všemu, co se vztahuje k duchovním záležitostem. Vezměte například někoho, kdo byl zpočátku velice horlivým následovníkem Mého Nového zjevení a kdo hluboce miloval vše, co se k němu vztahovalo (Efezus). Jenže jak čas plynul a nic velkého významu se nestalo ani vám, ani kolem vás, a každodenní potíže a problémy přežití na planetě Nula si vybraly svou daň, vaše první zamilování se a zbláznění do Mého Nového zjevení postupně uvadalo. V jednom časovém bodě jste ztratili intenzivní zájem o vše týkající se Mne a Mého Nového zjevení a vaše spojení s ním se stalo jen záležitostí vašich úst bez jakéhokoliv hlubšího cítění vůči všemu, co k němu patří. Poselstvím pro vás v tomto ohledu, pokud byste se ocitli v této kategorii, by bylo činit pokání nebo napravit své cesty, vyvolat a navrátit své dřívější činy i své prvotní milování a horlivé následování a praktikování všeho, co se vztahuje ke Mně a k Mému Novému zjevení.

Anebo vezměte například situaci, ve které se nacházíte vyhozeni ze svého domova chotěm/chotí či milencem/milenkou, nebo ze své práce, nebo ze svého společenského postavení, z církve nebo z něčeho jiného podobně důležitého ve vašem životě na planetě Nula kvůli tomu, že máte co do činění se Mnou a Mým Novým zjevením (Smyrna). Nebezpečí v této situaci by bylo ve vaší tendenci skrývat svou spřízněnost se Mnou a Mým Novým zjevením, abyste se vyhnuli něčemu takovému. Anebo byste měli sklon jednat podle toho, co váš manžel/ka, přítel nebo kdokoli/cokoli po vás žádá, a slevovat ze své duchovní integrity, a tím účinně ničit svůj vztah ke Mně a k Mému Novému zjevení, majíce mylně za to, že jestliže budete v sobě udržovat v tajnosti vše, co se vztahuje ke Mně a Mému Novému zjevení, a zároveň přistoupíte na kompromis s jejich požadavky, pak vaše duchovní integrita zůstane neporušena a váš vztah vůči Mně a Mému Novému zjevení bude plně zachovaný a náležitý. Jak byste mohli o něčem takovém přemýšlet, když by se váš vztah k zevním faktorům vašeho života pro vás stal důležitějším nežli váš vztah ke Mně a Mému Novému zjevení? Nebo vezměme například možnou tendenci u některých z vás považovat jakékoliv jiné ideje, koncepty a učení vedle Mého Nového zjevení a dodatkem k němu za něco, co také přichází buď ode Mne, anebo jehož praktikování by mohlo sloužit pro vylepšení a obohacení vašeho duchovního života zakotveného v Mém Novém zjevení a v Mé Nové Přirozenosti (Pergamon a Thyatira). Jinými slovy, smíchávali byste jejich ideje, koncepty, produkty či cokoliv, co mají, se vším, co je obsaženo v Mém Novém zjevení a v Mé Nové Přirozenosti. Toto by mělo za výsledek úplné znečištění, otrávení, zkažení a zamoření všeho obsaženého v Mém Novém zjevení, což by z něj učinilo nicotný a prázdný obal použitelný pro zahrnutí deformací a falešností toho všeho ostatního.

Nebo vezměme například možnost, která by mohla existovat u některých z vás, považovat Mé Nové zjevení za dogmatický, ritualistický prostředek k vytváření určitých zevních gest bez jakýchkoliv pravých duchovních vnitřních faktorů, na nichž veškerý Můj pozitivní stav stojí a funguje a na nichž je Mé Nové zjevení vybudováno. Pokud by tomu u kohokoliv z vás tak bylo a pokud byste je považovali za dogmatické a externalizované a jako takové byste je přijali, pak byste se stali duchovně mrtvými (Sardis). Toto je varováním, abyste nikdy nepovažovali cokoliv v Mém Novém zjevení za dogmatické, katolické, protestantské či za cokoliv jiné převažující ve vašem zevním manifestování mezi všemi vašimi náboženskými a pseudoduchovními trendy. Nebo vezměme například ty z vás, co by měli tendenci věřit, že by byli schopni svou vlastní zásluhou, sami sebou a ze sebe, bez Mé účasti či bez Mého Nového zjevení dojít k bodu přijetí Mého Nového zjevení (Laodikeja). Zaujetím takového postoje byste se stali duchovně slepými a nahými. Znovu je zde varování, abyste nikdy nepadli do podobné léčky. Ovšem máte mezi sebou i ty, kdo z hloubi svého srdce, z lásky dobra a pravdy a z jejich duchovního manželství plně přijímají, a to v zájmu samotných principů, bez jakýchkoli postranních úmyslů Mou Novou Přirozenost a vše, co je obsaženo ve všech třech zdrojích Mého Nového zjevení, a uvádějí to do praxe a do všech aspektů svého života (Filadelfie). Takže v zásadě můžeme říci spolu s textem těch dvou zmíněných kapitol: ‚Ten/ta, kdo má uši k slyšení, nechť slyší, co vám všem pravím.‘ (Parafrázuji to!) A toto je vše, o čem jsme dnes měli rozmlouvat v rámci tohoto tématu či čehokoliv jiného. Pěkně si užijte dne s naší Rosemarie, která je u vás na návštěvě v Santa Barbaře.

Petr: Velmi, velmi Ti děkuji za toto zjevení.

STO DEVATENÁCTÝ DIALOG

Zdroj: http://triangulum.cz/dialog2.html



Print Friendly and PDF

ÚVOD | DUCHOVNO | KONTAKTY | MAPOVÁNÍ STRÁNKY | ZPĚT