25. října 1999
Peter: Můj Pane Ježíši Kriste, abych Ti řekl pravdu, mám ohromné potíže se
zaznamenáváním dialogů týkajících se chování a pozice některých konkrétních
jedinců, kteří byli/jsou tak či onak spojeni s Tvým Novým zjevením a kteří údajně jsou
pod vlivem negativního stavu/renegátů. Mluvit o nich a o jejich duchovním či
pseudoduchovním postavení a o tom, co propagují ve svých pochybných, ba dokonce
duchovně nebezpečných ideách, se mi zdá až příliš jako vnucování z mé strany. Konec
konců, nemají právo a výsadu být takovými, jakými chtějí být, a propagovat, cokoliv
chtějí, ať by to bylo jakkoliv falešné a duchovně nebezpečné? Já osobně bych během
zaznamenávání těchto Dialogů dal přednost zabývání se záležitostmi, které se
konkrétně netýkají individuálního postavení, chování nebo stavu někoho. Ovšem co já
mohu vědět, co je v tomto ohledu nejlepší a nejvhodnější z Tvého stanoviska, a nikoliv
z mého?
Pán Ježíš Kristus: Chápu a uznávám tvé obavy a těžkosti v tomto ohledu, Petře. Byly
by legitimní a náležité, pokud by se vztahovaly k někomu, kdo nebyl/není tak či onak
nějak zapojen do Mého Nového zjevení. Avšak v okamžiku, kdy máte někoho, kdo
prohlašuje, že je Mým následovníkem nebo kdo se domnívá nebo si myslí, že je se
Mnou ve spojení a že ideje, které propaguje, přicházejí ode Mne, přičemž tak tomu není
a není v kontaktu se Mnou či z kýmkoliv z pozitivního stavu, pak zde máš úplně jinou
situaci. Je to zvláště pravdou, jestliže takový jedinec měl/má silný vliv na jiné členy
Mého Nového zjevení nebo na Mé reprezentanty. Konec konců každý, kdo překrucuje,
falšuje, nesprávně vykládá nebo odbočuje od idejí Mého Nového zjevení a kdo
prohlašuje, že jeho ideje jsou jeho integrální součástí, pocházející přímo ode mne,
potřebuje být upozorněn na své nesprávné pojímání, nepravdivé vykládání a na to, že
je pod vlivem negativního stavu/renegátů. Vždyť zde mluvíme o Mém Novém zjevení!
Jsou tu tři záležitosti: První je, že takové upozornění poskytuje příležitost někomu, kdo
se nachází v tomto neblahém postavení, aby napravil své cesty a zbavil se svých
pokroucených a falešných idejí, a tak se navrátil do pozitivního stavu a k pravdě Mého
Nového zjevení. Jak jinak by se takový jedinec mohl dozvědět o faktu, že je pod vlivem
negativního stavu? Pokud jste pevně přesvědčeni a neotřesitelně věříte, že vaše falešné
a duchovně nebezpečné ideje přicházejí ode Mne nebo od někoho z pozitivního stavu,
pak byste necítili potřebu ani neměli chuť a motivaci se jich zbavit. Takže takové
jedince seznámíte s těmito faktory a nabídnete jim v tomto směru příležitost, aby
zanechali svého duchovně negativního postavení v tomto ohledu. Zda uposlechnou, či
nikoliv, to je docela něco jiného. Toto je ta chvíle, kdy musí učinit rozhodnutí, založené
na jejich svobodné vůli a volbě, zda přijmou tuto nabídku, či nikoliv.
Za druhé se musí odhalit pravda o této věci. Jinak existuje nebezpečí, že někteří jiní
lidé, kteří takového jedince znají, by ho mohli považovat za Mého posla a mohli by mít
sklon souhlasit s jeho nesprávnými a pokroucenými ideami jen proto, že věří, že
přichází ode Mne prostřednictvím takového jedince, nehledě na to, že velmi často
nemohli rozumět ani slovu z toho, co jim dotyčné individuum říkalo či sdělovalo. Kolik
lidí ti, Petře, řeklo, že doopravdy věřili, že dotyčný jedinec byl se Mnou ve spojení, a
důvod, proč nerozuměli ani slovu, obsaženému v ideách sdělovaných jim tímto
jedincem, byl v tom, že on se nacházel na duchovně vyšší úrovni chápání pravé reality
duchovních skutečností, než to bylo v jejich případě? Tohle je tedy skutečná
nepravdivost této domněnky. Jde o velmi nebezpečnou domněnku, která podporuje
falešné sebevnímání a falešnou roli dotyčného jedince. V minulosti jsi dokonce i ty,
Petře, v tomto ohledu prožíval chvilkové pochyby a říkal sis, že snad se v tom jedinci
mýlíš a že bylo docela možné, že důvod, proč ses cítil nesvůj, když jsi slyšel ideje
vyslovené tím individuem, je v tom, že ta osoba byla na o mnoho vyšší duchovní
úrovni, než jsi tenkrát byl ty.
Co musíte v tomto ohledu pochopit, je to, že pokud je někdo doopravdy na tak zvané
vyšší duchovní úrovni než někdo jiný, pak takové postavení neznamená, že jakékoliv
ideje, jaké by takový jedinec vyjadřoval, by byly nedostupné, těžko pochopitelné nebo
by nebylo možné je pochopit. Pravdou je pravý opak. Čím výše je někdo duchovně, tím
jednodušší a pochopitelnější jsou jeho ideje, vyjadřování, chování, postoje či cokoliv. A
nejen to, ale takový jedinec by ve vší skromnosti, pokoře a poníženosti sešel na
duchovní úroveň jiných a přizpůsobil by své duchovní ideje úrovni jejich chápavosti a
pochopení.
Takže pokud jsou v tomto smyslu něčí ‚duchovní‘ ideje tak složité, zamotané a
zmatené, že nikdo nemůže sledovat jejich význam a obsah anebo chápat, co se vám
snaží sdělit, pak si v tom případě můžete být jisti, že takový jedinec je buď pod vlivem
negativního stavu, nebo přímo představitelem negativního stavu. Pouze negativní stav
je s to produkovat a sdílet takové složité, zamotané, zmatené a nepochopitelné
pseudoduchovní ideje. Toto je důvod, Petře, proč ti každý, kdo byl ve spojení nebo pod
vlivem dotyčného individua, sděloval, že nemohl pochopit ani slovo z toho, co ona
osoba vyjadřovala.
Chci, abyste všichni věděli, že uvažovat o někom tak, že je na vyšší duchovní úrovni,
než jste vy, je jednou z nejnebezpečnějších pozic, jaké můžete zaujmout. Toto je jeden
z nejoblíbenějších způsobů, jakým vás negativní stav může nalákat do pasti, abyste
věřili a přijali falešnosti i nepravdy o komkoliv či čemkoliv. Takže jak jinak by se někdo
mohl dozvědět, že je tomu tak, kdybychom se vyhýbali upozorňování na tato fakta
například prostřednictvím těchto Dialogů? Kdybych měl souhlasit s tvými těžkostmi a
problémy, Petře, a vyhnul se tomu, abych každého upozornil na tato fakta, pak v tom
případě by pravda ve věci nikdy nevyšla najevo, ale doutnala by někde hluboko ve tvé
mysli a neustále by ti způsobovala bídné pocity nejistoty a váhavosti účinně
podkopávající tvou schopnost poznat a přijmout pravdu o této věci.
Za třetí: Tím, že tato situace vyjde najevo, dáváme potřebnou příležitost všem těm, kdo
byli/jsou pod vlivem takového jedince, získat náležitý, správný a realistický náhled na
pozici každého takového jedince a na jeho pravou povahu a roli, jakou hrál/hraje
v tomto ohledu. Na základě toho se mohou, pokud si to přejí, zbavit přijatých falešných
náhledů o zmíněném jedinci, jakých se drželi. Tím, že to učiní, se mohou osvobodit od
jakýchkoliv negativních vlivů přicházejících od toho jedince, jaké možná zažili. Takto
se mohou zbavit falešností, a namísto toho znovu získat pravdu o této věci. Konec
konců, jestliže u někoho věříte něčemu, co není takové anebo to není vůbec pravda,
pak se lopotíte s nepravdami o této věci. Přijetí jakéhokoli druhu nepravdy vás uvádí
do vlivu negativního stavu. Tohle je nejlepší způsob, jak být ve stavu neustálého
pokušení ze strany negativního stavu. Fakticky tím, že se držíte takových falešných
náhledů, necháváte dveře široce otevřeny k tomu, aby docházelo k takovému pokušení.
A Já velmi dobře vím, že vy nechcete být v takové situaci. Toto je důvod, proč
potřebujeme o těchto věcech mluvit, kdykoliv k tomu situace opravňuje.
Nicméně je zde jiný aspekt této věci. Zabývá se záležitostí odpovědnosti a
zodpovědnosti každého jedince za vše, co udělal/udělá a bude dělat. Ačkoli tato
záležitost byla široce probrána v Mém Novém zjevení, zvláště v Koroláriích k Novému
zjevení Pána Ježíše Krista (Doplnění 13, například), je třeba je uvést ještě jednou.
Vztahuje se přímo k tématu probranému v předešlém dialogu (118.), který pojednával
o faktorech duchovně eticko-morálního posouzení jakéhokoliv provedeného nebo
vykonaného činu. Jak si z tohoto dialogu pamatujete, bylo tam uvedeno, že bez ohledu
na to, jak se něco stane, děje se to na základě souhlasu nebo povolení. Ve všech
takových případech by nešlo uplatnit žádné ospravedlnění, omluva nebo rozumové
odůvodnění. Důvodem tohoto požadavku je, že každý také souhlasil být odpovědným a
zodpovědným za své chování, postoje, skutky, činy, vztahy a veškeré své výtvory.
Faktory odpovědnosti a zodpovědnosti vylučují možnost uplatnění jakéhokoliv
ospravedlňování, rozumového odůvodňování či omlouvání ohledně čehokoli, co není
v souladu s povahou pozitivního stavu a jeho nejzazší Absolutní Pravdou - se Mnou.
Musíte v tomto ohledu chápat, že v té době bylo také dohodnuto nebo bylo dáno
svolení ilustrovat a demonstrovat následky, výsledky a důsledky čehokoliv, co se
týkalo aktivace negativního stavu. A nejen to, ale každý jedinec, kdo se ocitl v pozici
reprezentanta negativního stavu, souhlasil ze své svobodné vůle a volby, že bude také
odpovědný a zodpovědný za vše, co by dělal v každé době svého bytí takovým
představitelem. Jinými slovy souhlasil s tím, že ponese plnou zodpovědnost za své činy,
skutky, chování, výtvory (falešných idejí, například) atd., aby tu nebyl žádný základ
nebo základna pro omluvy, ospravedlňování či rozumová odůvodnění všeho, co by
vyprodukoval v tomto negativním ohledu. Takže by bylo duchovně velmi nevhodné
brát toto na lehkou váhu a nemít zájem o vše, co se týká souhlasu nebo povolení a
nutnosti být odpovědným a zodpovědným za své vlastní volby a způsob života vůbec.
Pamatujete, co bylo řečeno o této záležitosti v Doplnění 13 (na jeho konci)? Že život
pozitivního stavu je zakotven v tom, že každý na sebe bere odpovědnost a
zodpovědnost za všechny své volby a že plně ponese následky za výsledky a důsledky
všech takových voleb. A jelikož život v pozitivním stavu je založen na těchto důležitých
duchovních faktorech, aby se negativnímu stavu umožnilo dosáhnout jeho neblahého
uskutečnění, bylo nutné odstoupit od tohoto způsobu, a namísto toho ustanovit
pseudoživot, který by se vyhýbal jakékoliv odpovědnosti a zodpovědnosti za všechny
své možné důsledky, následky a výsledky toho, co vyprodukoval. Takže v tomto
případě se v negativním stavu buď svaluje vina za jakékoli takové následky, výsledky a
důsledky na někoho jiného, nebo se vina za ně dává existenci pozitivního stavu. Jak si
pamatujete, v Novém zjevení Pána Ježíše Krista se uvádí, že negativní stav věří, že
jeho problémem je bytí a jsoucno pozitivního stavu. Zničte nebo vyhlaďte pozitivní
stav, a negativní stav nebude mít žádné problémy. Na druhé straně, jestliže negativní
stav a všichni v jeho pseudoživotě jsou s Mým dovolením a po dohodě s pseudotvůrci,
pak o co jde? Děláme jen to, co se od nás očekává, a proto nejsme odpovědni ani
zodpovědni za své skutky. V tom případě jsem to Já, kdo je odpovědný a zodpovědný
za to, co se děje v negativním stavu, protože konec konců Já jsem souhlasil či jsem
dovolil, aby k tomu došlo.
Toto jsou typické způsoby ospravedlnění, omluv a rozumářských odůvodnění, která
převládají v pozici všech v negativním stavu. Jediné, co tito ospravedlňující a
omlouvající se ve svém zdůvodňování opomíjejí, je faktor souhlasu s tím, že budou
odpovědní a zodpovědní za své činy a skutky a za nutnost nést jejich důsledky,
výsledky a následky, a to bez jakéhokoliv omlouvání, ospravedlnění a rozumového
zdůvodňování všeho, co vytvořili v průběhu celého svého pseudoživota.
Z toho, co bylo shora řečeno, může povstat otázka: V jakém bodě se v takových to
případech může uplatnit Moje bezpodmínečná láska, milosrdenství, soucit, empatie,
pochopení. Přijetí, odpuštění, laskavost, respekt, tolerance a uznání? Jak si jasně
pamatujete (nebo nepamatujete!) z Dialogu 51. (strana 343), bylo zde naznačeno, že
moudrost této situace požaduje, aby tyto atributy byly aplikovány pouze po proběhlém
ilustrování a demonstrování všech důsledků, následků a výsledků všech zlých,
nesprávných a špatných činů. Jinými slovy to bude poté, co každý ponese a zakusí
všechny důsledky takových skutků. Tento faktor vylučuje jakoukoliv možnost, aby se
to bralo na lehkou váhu nebo omlouvalo, aby docházelo k ospravedlnění a racionalizaci
negativních a zlých skutků, činů, idejí, chování nebo výtvorů. A toto je duchovní eticko-
morální aspekt celé situace negativního stavu a každého v negativním stavu, jakož i se
záležitostí souhlasu a dovolení. Nic víc se tomu nemůže připisovat. Proto vůbec nikdy
neužívejte faktor souhlasu či dovolení pro omlouvání, ospravedlnění a rozumové
zdůvodnění svého chování, postoje, svých skutků, životního stylu či čeho všeho, co
máte, abyste neskončili v pasti vlivu negativního stavu. Pravý představitel Mne či Mého
pozitivního stavu tím, že jeho povahou je být takovým, bude vždy nést plnou
odpovědnost a bude plně zodpovědný za všechno ve svém životě, za chování, postoj,
skutky a výtvory, ať mohou být jakékoli. Nikdy nevyužije faktor naší dohody či
dovolení k jejich omluvě, ospravedlnění či racionalizaci. A toto je vše, co jsem chtěl říci
o tvých těžkostech a obavách v tomto ohledu, Petře.
Petr: Mnohokrát děkuji za Tvé vysvětlení této situace a za snášení mých těžkostí a
problémů v tomto ohledu. Než uvedu mou otázku, není tu něco jiného, o čem bys v této
chvíli chtěl mluvit?
Pán Ježíš Kristus: Jenom krátká poznámka o něčem, co se stalo během tvého
zaznamenávání této části naší rozpravy. Když jsi byl téměř na konci zapisování této
dávky, zazvonil tvůj telefon. Byl jsi překvapen, že slyšíš zvonění, protože bylo příliš
brzy ráno na to, aby někdo s tebou chtěl mluvit. Když jsi zvednul telefon, shledal jsi, že
na druhém konci byla Margaret. Tentokrát zněla značně zoufale a upřímněji ve své
touze získat pomoc nebo se dostat pryč z vlivu idejí renegátů, než tomu bylo v případě,
kdy ti volala poprvé. Jak jsme všichni doufali, podnikla druhý velmi důležitý krok ve
své snaze navrátit se do pozitivního stavu, vzdát se své současné pozice a učinit
rozdílnou volbu.
Třetí krok, který by měla ona nebo kdokoliv jiný v podobné pozici podniknout, je
nejdůležitější a kriticky nejzávažnější. Je to tento krok, v němž se musí rozpoznat a
přijmout fakt toho, kdo kým byl/je, jaká byla/je jeho pozice a role v tomto ohledu,
ukázat a vyjádřit z hloubi svého srdce pomocí faktoru svobodné vůle a volby ochotu a
silnou touhu učinit jinou volbu, upustit od všech idejí, konceptů, postojů a produkcí,
jaké kdo vyjadřoval a s nimiž se identifikoval s tím, že je považoval za pravdivé a
pozitivní, zatímco takové nebyly; a namísto toho přijmout, zvnitřnit a příkladem svého
života a chováním šířit všechny ideje, pojetí, principy a poučky Mého Nového zjevení
ve všech třech jeho zdrojích tak, aby se staly vládnoucím faktorem vlastního života. Jak
víte a jak bylo mnohokrát uváděno dříve, kdokoliv může odejít ze své role, pozice či ze
všeho, co má negativní povahu, pouze prostřednictvím Mého Nového zjevení a
v konečném smyslu prostřednictvím Mé Nové Přirozenosti, z níž se Mé Nové zjevení
odvozuje. Takže zbavování se všech jiných idejí, konceptů a myšlenek, které nejsou
v souladu s Mým Novým zjevením, připravuje cestu pro to, aby ideje Mého Nového
zjevení vstoupily do takového jedince a započaly proces jeho pravé transformace.
Všichni doufáme, že třetí krok bude podniknut a účinně proveden.
Petr: I já také upřímně doufám. A nyní přichází moje otázka. Nejsem si jist, zda má
nějakou relevanci k výše probíranému, ačkoliv některé její aspekty by mohly mít. Jak
víš, už delší dobu jsem přemýšlel a uvažoval o druhé a třetí kapitole Apokalypsy
v křesťanské bibli. V těch kapitolách posíláš poselství různým církvím. Swedenborg
obšírně psal o těchto záležitostech ve svých dvou knihách Apokalypsa Vysvětlená a
Apokalypsa Odhalená. Nechci opakovat nic, co je obsaženo v těch knihách. Má otázka
je, zda je v těch dvou kapitolách něco, co by mělo jakousi relevanci vůči naší pozici, roli
a postavení jako Tvých představitelů, nebo zda vše, co bylo odhaleno skrze
Swedenborga, platí tak, jak to tam stojí, a proto to nemá pro tuto dobu či pro nyní
probíhající posun a jeho současnou fázi význam. Jak soudobé či současné by mohlo být
něco v těch kapitolách ve vztahu k našim vlastním životům?
Pán Ježíš Kristus: To, co bylo sděleno výše, má velmi silný vztah k tvé otázce, Petře.
Ačkoliv Swedenborgovo vylíčení má poněkud rozdílný význam a týká se záležitostí jak
v intermediálním světě, tak i na planetě Nula v tak zvaných církvích, některé ideje,
které on v tomto ohledu vyjádřil, by se mohly uplatnit i na současnou situaci. Ovšem,
jak víš, slovo ‚církev‘ v současné konotaci svého významu již pro vás neplatí. Namísto
toho se může pojímat jako duchovní postavení jakéhokoli jedince, kdo vyžaduje
jakékoli a ztotožňuje se s jakýmikoli duchovními či pseudoduchovními ideami a pojmy,
které si přivlastnil pod vlivem toho či onoho učení, dogmatu, doktríny nebo principů.
V tomto aspektu to má relevanci k výše probíranému tématu.
Zopakujme krátce, co bylo v tomto ohledu zjeveno ve Swedenborgově Apokalypse
Odhalené. Jak víš, posílal jsem poselství sedmi církvím. Podle současného pojímání
významu slov ‚sedm církví‘ tato slova značí souhrn všech učení, nauk a dogmat,
přijatých různými jedinci, skupinami, společnostmi, církvemi, a to, v jakém rozsahu
měly vliv nebo se uplatňovaly v jejich osobních a individualizovaných životech. Než se
pustíme do velmi stručného zopakování, je na řadě varovná poznámka: Jména měst
v těch dvou kapitolách se nijak nevztahují ke skutečným fyzickým městům
rozprostírajícím se na vaší planetě. Vezměte prosím na vědomí, že vše, co o nich bylo
řečeno Swedenborgem nebo cokoliv se o nich uvede právě teď, nemá co činit s těmito
fyzickými entitami. Proto se nijak nezabývejte jejich fyzickým určením. Nemají vůbec
žádné.
Církev v Efezu znamená všechny ty, co se na prvním místě zaměstnávají pravdou své
doktríny neboli pravdou svého chápání všech duchovních idejí a pojmů, ale kteří
zanedbávají nebo si nevšímají dobra života. Jinými slovy, to jsou ti, co znají a přijímají
duchovní pravdy, ale neuplatňují tu znalost ve skutcích svého života.
Církev ve Smyrně označuje všechny ty, kteří jsou v dobru, pokud jde o jejich život, ale
kdo jsou v nepravdách, pokud jde o jejich chápání skutečnosti pravé duchovnosti,
nebo, abychom použili slov Swedenborga, kteří jsou v nepravdách co do své nauky.
Jinými slovy, jsou to ti lidé, kteří mají na zřeteli pouze to, co je dobré, ale kteří
zanedbávají či nevěnují pozornost tomu, co je pravdivé. Toto lze považovat za lásku
bez moudrosti či za dobro bez pravdy.
Církev v Pergamu označuje všechny ty, kdo redukují význam života pouze na to, co je
dobré, a odmítají fakt, že náležitá znalost, správné chápání a přijímání pravdy má
nějakou spásnou kvalitu nebo vůbec nějaký význam, a proto pravda má hrát velmi
malou roli v jedincově životě. Jinými slovy, tito lidé si myslí, že vůbec nezáleží na tom,
s jakými druhy duchovních idejí, pojmů či doktrín se ztotožňujete. Jste-li dobrou
osobou či je-li váš život zakotven v dobru a lásce, je to postačující k tomu, abyste vedli
náležitý duchovní život. V tomto ohledu taková láska postrádá jakoukoli moudrost.
Církev v Thyatiře označuje ty jedince, kteří jsou ve víře vyplývající z pozitivních skutků
(dobročinnosti), jakožto i ty, co jsou ve víře bez jakýchkoliv kladných činů
(dobročinnosti). To jsou lidé, kteří fungují z pozice víry a věří, že buď samotná víra má
nějaký význam, nebo víra zkombinovaná s pozitivními skutky je nejvýznamnější
ingrediencí pravého duchovního života. V tomto jednotlivém případě máme dva
extrémy v pojímání obsahu pravého duchovního života. Jedna krajnost se týká tvrzení,
že pouze víra má nějaký význam, zatímco vše ostatní je nadbytečné, kdežto druhá
krajnost správně předpokládá, že víra musí být zkombinována s pozitivními skutky
kvůli tomu, aby měla nějaký pravý duchovní význam.
Církev v Sardách označuje všechny ty jedince, kteří setrvávají v mrtvém uctívání,
takovém uctívání, jež neobsahuje nic z víry, nebo z pozitivních skutků, anebo nic
z obou. Tito jedinci se zabývají jen rituálními, dogmatickými nebo procedurálními
aspekty uctívání Boha, ale kteří nemají žádný sklon ani touhu znát pravdu nebo ji
aplikovat ve svém každodenním životě konáním pozitivních skutků nebo činů. V tomto
smyslu jsou tací jedinci duchovně mrtví.
Církví ve Filadelfii se popisují ti jedinci, kteří znají pravdu a její zdroj a kteří jsou jak
v pravdě a jejím dobru, tak v dobru a jeho pravdě. Jinými slovy, tito jedinci uznávají, že
veškerá pravda a její dobro a všechno dobro a jeho pravda vyvěrají ze Mne - z Pána
Ježíše Krista a že smysl života není jenom ve znalosti a chápání pravdy, ale v setrvávání
v dobru té pravdy a v jejím připisování pravému zdroji - Mně.
A posléze církev v Laodikeji značí všechny ty jedince, kteří střídavě věří, že všechno
vyvěrá z nich samotných bez jakéhokoli zřetele na Mé Slovo nebo na Mne jako na zdroj
všeho pravdivého a dobrého; nebo tu a tam věří, že vše týkající se duchovních věcí má
být odvozováno z Mého Slova. Tím, že takto činí a kolísají mezi jedním a druhým
extrémem, dostávají se do postavení profanace všeho, co je opravdu svaté, náležité a
pravé. Tito jedinci také občas věří, že nepotřebují Mne či cokoli, co se týká Mého Slova,
aby vedli náležitý duchovní život, ale že to vše mohou dělat sami od sebe svou vlastní
zásluhou. Avšak někdy jindy přiznávají skutečnost, že pouze ode Mne, Mnou, skrze
Mne, se Mnou a ze Mne může docházet k náležitému duchovnímu životu. Z příkladu
těchto jedinců můžete vidět, jak může dojít k znesvěcení všeho svatého, náležitého a
správného. Jeden den Mne a Mé Slovo popírají, a příští den Mne a Mé Slovo uznávají.
Tak toto je několik velmi krátkých poznámek o významech těch dvou kapitol
v Apokalypse, jak je popsal Swedenborg. Jak se toto vše může uplatnit na vaši
současnou situaci a na vás jako Mé pravé reprezentanty? Především musíte pochopit
celkovou strukturu zmíněných dvou kapitol (druhé a třetí kapitoly Apokalypsy).
Díváte-li se na ně pečlivě, povšimnete si, že existují čtyři úrovně v jejich obsahu. První
úroveň se vztahuje na popis Mne a Mé Budoucí Nové Přirozenosti. Jak jste si povšimli,
při oslovení každé církve či toho, co duchovně představuje, jsem mluvil ze zcela
rozdílného aspektu Mé Přirozenosti. Důvod pro to má co činit s duchovním postavením
každé příslušné církve a stupněm jejích duchovních falsifikací, deformací nebo,
v některých případech, s duchovní příhodností existující v té době. Ta pozice a její
situace vyžadovala přístup z rozdílného aspektu Mé Přirozenosti proto, abych všechny
upozornil na to, jaké duchovní aspekty jsou případně porušeny nebo uznávány tou
kterou církví.
Druhá úroveň pojednává o popisu pravého duchovního stavu každé příslušné církve.
Do jaké míry je pojímání, chápání a aplikace pravých duchovních faktorů života
v souhlasu či v souladu s pravou duchovní realitou takového života? Je jejich
duchovnost skutečně takovou, jakou má být? Jaké jsou faktory deviace, falsifikace,
přehlížení a deformace v jimi přijatých doktrínách a dogmatech? Jaké aspekty jejich
duchovnosti jsou v takovém stavu, a proto potřebují okamžitou nápravu, opravu nebo
náhradu?
Třetí úroveň ukazuje cestu nebo dává náležité kroky či postupy pro nápravu, opravu či
náhradu nebo zbavení se, kdykoliv je toho zapotřebí, všech jejich současných
nenáležitých pojetí, chápání a aplikací duchovních principů a to, z jaké pozice a jakým
způsobem se to může učinit.
Čtvrtá úroveň popisuje všechny důsledky, výsledky a následky praktik jejich života,
založených na jejich pojetí, chápání a aplikaci všech idejí, osvojených jejich učeními,
doktrínami a dogmaty. Jinými slovy, byli učiněni plně odpovědnými a zodpovědnými
za vše, co v nich hlásali a za to, jak vedli svůj život. Vidíš, Petře, jak má vše v této části
našeho dialogu přímou souvislost s tím, o čem jsme mluvili v jeho první části, jakož i
v předešlém dialogu (118.)?
Petr: Ano, vidím to jasně. Mně to dává dokonalý smysl. Je-li někdo v deformacích,
falsifikacích, nesprávných výkladech a reprezentacích jakýchkoli duchovních idejí
přicházejících od Tebe, pak takový jedinec by byl popsán podle stavu a kondice jedné
z výše uvedených církví. V tom případě by se vše, co bylo vylíčeno ve čtyřech úrovních
těch dvou kapitol, mohlo aplikovat na kohokoliv z nás, kdo by byl v podobné situaci -
ať pozitivní, či negativní.
Pán Ježíš Kristus: Přesně tak, Petře. To, že se zde zabýváme čistě duchovními věcmi,
je označeno slovem ‚anděl‘. Povšimni si, prosím, že Moje poselství jsou posílána andělu
každé církve, nikoliv přímo samotným církvím. Slovo ‚anděl‘ v této zvláštní souvislosti
označuje souhrn duchovních idejí, konceptů a principů a způsobu jejich uplatňování
v životě těch, kdo je přijímají a následují způsobem, odrážejícím se v jejich
každodenním životě. Kvůli tomuto spoluvýznamu jde tato zvěst k těm, kdo jsou
odpovědni za produkování, generování, výklad a prosazování všech takových idejí,
konceptů a principů. Jak se všechny tyto věci vztahují k Mým pravým reprezentantům
na planetě Nula obecně a k tomu, co je obsaženo v Mém Novém zjevení, jakož i vůči Mé
Nové Absolutní Přirozenosti zvláště? Protože Mí představitelé, kteří jsou buď zjevně,
nebo skrytě spojeni s Mým Novým zjevením, způsobem, jak chápou, pojímají, přijímají,
zvnitřňují a uvádí do praxe jeho principy ve svém každodenním životě, jak se projevují
jejich postoje, chování, skutky, jednání a výkony, i tím, jak chápou, přijímají a vidí Mou
Novou Absolutní Přirozenost, určují svou současnou duchovní pozici a postavení.
Proto vše, co vyplývá z každé z těchto sedmi možností reprezentovaných dotyčnými
církvemi, plně platí i na váš duchovní život.
Vaší povinností, odpovědností a zodpovědností v tomto ohledu je bedlivě prověřovat a
zkoumat váš konkrétní postoj vůči Mně, Mému Novému zjevení a všemu, co se vztahuje
k duchovním záležitostem. Vezměte například někoho, kdo byl zpočátku velice
horlivým následovníkem Mého Nového zjevení a kdo hluboce miloval vše, co se
k němu vztahovalo (Efezus). Jenže jak čas plynul a nic velkého významu se nestalo ani
vám, ani kolem vás, a každodenní potíže a problémy přežití na planetě Nula si vybraly
svou daň, vaše první zamilování se a zbláznění do Mého Nového zjevení postupně
uvadalo. V jednom časovém bodě jste ztratili intenzivní zájem o vše týkající se Mne a
Mého Nového zjevení a vaše spojení s ním se stalo jen záležitostí vašich úst bez
jakéhokoliv hlubšího cítění vůči všemu, co k němu patří. Poselstvím pro vás v tomto
ohledu, pokud byste se ocitli v této kategorii, by bylo činit pokání nebo napravit své
cesty, vyvolat a navrátit své dřívější činy i své prvotní milování a horlivé následování a
praktikování všeho, co se vztahuje ke Mně a k Mému Novému zjevení.
Anebo vezměte například situaci, ve které se nacházíte vyhozeni ze svého domova
chotěm/chotí či milencem/milenkou, nebo ze své práce, nebo ze svého společenského
postavení, z církve nebo z něčeho jiného podobně důležitého ve vašem životě na
planetě Nula kvůli tomu, že máte co do činění se Mnou a Mým Novým zjevením
(Smyrna). Nebezpečí v této situaci by bylo ve vaší tendenci skrývat svou spřízněnost se
Mnou a Mým Novým zjevením, abyste se vyhnuli něčemu takovému. Anebo byste měli
sklon jednat podle toho, co váš manžel/ka, přítel nebo kdokoli/cokoli po vás žádá, a
slevovat ze své duchovní integrity, a tím účinně ničit svůj vztah ke Mně a k Mému
Novému zjevení, majíce mylně za to, že jestliže budete v sobě udržovat v tajnosti vše,
co se vztahuje ke Mně a Mému Novému zjevení, a zároveň přistoupíte na kompromis
s jejich požadavky, pak vaše duchovní integrita zůstane neporušena a váš vztah vůči
Mně a Mému Novému zjevení bude plně zachovaný a náležitý. Jak byste mohli o něčem
takovém přemýšlet, když by se váš vztah k zevním faktorům vašeho života pro vás stal
důležitějším nežli váš vztah ke Mně a Mému Novému zjevení? Nebo vezměme
například možnou tendenci u některých z vás považovat jakékoliv jiné ideje, koncepty
a učení vedle Mého Nového zjevení a dodatkem k němu za něco, co také přichází buď
ode Mne, anebo jehož praktikování by mohlo sloužit pro vylepšení a obohacení vašeho
duchovního života zakotveného v Mém Novém zjevení a v Mé Nové Přirozenosti
(Pergamon a Thyatira). Jinými slovy, smíchávali byste jejich ideje, koncepty, produkty
či cokoliv, co mají, se vším, co je obsaženo v Mém Novém zjevení a v Mé Nové
Přirozenosti. Toto by mělo za výsledek úplné znečištění, otrávení, zkažení a zamoření
všeho obsaženého v Mém Novém zjevení, což by z něj učinilo nicotný a prázdný obal
použitelný pro zahrnutí deformací a falešností toho všeho ostatního.
Nebo vezměme například možnost, která by mohla existovat u některých z vás,
považovat Mé Nové zjevení za dogmatický, ritualistický prostředek k vytváření
určitých zevních gest bez jakýchkoliv pravých duchovních vnitřních faktorů, na nichž
veškerý Můj pozitivní stav stojí a funguje a na nichž je Mé Nové zjevení vybudováno.
Pokud by tomu u kohokoliv z vás tak bylo a pokud byste je považovali za dogmatické a
externalizované a jako takové byste je přijali, pak byste se stali duchovně mrtvými
(Sardis). Toto je varováním, abyste nikdy nepovažovali cokoliv v Mém Novém zjevení
za dogmatické, katolické, protestantské či za cokoliv jiné převažující ve vašem zevním
manifestování mezi všemi vašimi náboženskými a pseudoduchovními trendy. Nebo
vezměme například ty z vás, co by měli tendenci věřit, že by byli schopni svou vlastní
zásluhou, sami sebou a ze sebe, bez Mé účasti či bez Mého Nového zjevení dojít k bodu
přijetí Mého Nového zjevení (Laodikeja). Zaujetím takového postoje byste se stali
duchovně slepými a nahými. Znovu je zde varování, abyste nikdy nepadli do podobné
léčky. Ovšem máte mezi sebou i ty, kdo z hloubi svého srdce, z lásky dobra a pravdy a
z jejich duchovního manželství plně přijímají, a to v zájmu samotných principů, bez
jakýchkoli postranních úmyslů Mou Novou Přirozenost a vše, co je obsaženo ve všech
třech zdrojích Mého Nového zjevení, a uvádějí to do praxe a do všech aspektů svého
života (Filadelfie). Takže v zásadě můžeme říci spolu s textem těch dvou zmíněných
kapitol: ‚Ten/ta, kdo má uši k slyšení, nechť slyší, co vám všem pravím.‘ (Parafrázuji
to!) A toto je vše, o čem jsme dnes měli rozmlouvat v rámci tohoto tématu či čehokoliv
jiného. Pěkně si užijte dne s naší Rosemarie, která je u vás na návštěvě v Santa Barbaře.
Petr: Velmi, velmi Ti děkuji za toto zjevení.
Zdroj: http://triangulum.cz/dialog2.html