9. října 1999
Peter: Tak jsme několik dnů spolu nerozmlouvali. Víš, vždy se to pociťuje za jaksi
nezvyklé a neuspokojující, kdykoliv přestaneme vést naše rozhovory. Jak jistě víš,
dokonce jsem měl další noc sen, ve kterém jsem začal znovu s Tebou pracovat. Na
druhé straně jsem žádné otázky multiverzálního významu od nikoho neobdržel, aspoň
ne do včerejška.
Pán Ježíš Kristus: Takové přestávky jsou velmi nutné a užitečné pro všechny čtenáře
těchto Dialogů, Petře, nejenom pro tebe. Potřebují asimilovat a zvnitřnit vše v nich
obsažené. To chce čas. V tvém případě, Petře, jak jsi sám řekl, tím, že neustále vedeme
dialogy, nemáš čas je číst. Maje problém typicky lidské paměti, příliš dobře si
uvědomuješ, že si z toho, co je obsaženo v těchto Dialozích, moc nepamatuješ.
Nezapomeň, že dosud jsme zaznamenali 112 dialogů. Je to ohromný objem informací,
velmi důležitých, kriticky a životně závažných informací, jakým je nutno rozumět,
které je třeba akceptovat, aplikovat a z nichž mají být každým čtenářem odvozeny
mnohé smysluplné závěry. Aby se tak učinilo, musí se tomu dát čas. Navíc přijel
Manfred z německého Ulmu a je důležité, abyste spolu strávili určitý čas. Jeho návštěva
u tebe a ostatních má závažný duchovní význam. Tato důležitost bude zřejmou po
skončení jeho návštěvy u tebe.
Co se týká tvého snu, ten ti pouze signalizoval, že už je na čase mluvit o něčem, co se
potřebuje dostat do popředí vaší pozornosti (pozornosti všech čtenářů!), aby se to
aplikovalo, samozřejmě dle vaší svobodné vůle a volby, ve vašem každodenním
chování, ve vašich vzájemných vztazích a ve vašich vztazích vůči všem ostatním lidem
a/nebo vůči typickým reprezentantům negativního stavu, s nimiž ve svém
každodenním životě příležitostně přijdete do styku.
Petr: Chápu a plně přijímám tuto nutnost. Osobně nemám žádné otázky. Včera jsem
obdržel hezkou elektronickou poštu od Dr. Beth Ann Voienové. Líčí některé ze svých
důležitých zážitků, vztahujících se k jejímu vlastnímu přijetí sebe sama jako ženy a
k jejímu postoji vůči maskulinitě a feminitě obecně. Bylo to v reakci na něco, co bylo
obsaženo v Dialogu 109. V závěru svého dopisu požádala o vysvětlení pojmu
‚spolutvůrce‘ - pokud je to potřebné, vhodné a pokud s tím ovšem souhlasíš. Avšak než
se pustíš do jakékoli odpovědi vztahující se k tomuto pojmu, rozumím, že nejprve bys
nás chtěl na něco upozornit.
Pán Ježíš Kristus: Ano, Petře, máš pravdu. A také je vhodné probrat trochu více pojem
‚spolutvůrce‘. Vlastně jeden aspekt naší diskuse dnes ráno bude mít přímou relevanci
k žádosti Beth Ann. Tedy, jak vidíš, není nahodilé, že o to požádala.
Dnes bych vás rád upozornil na některé další atributy životního stylu a chování všech
obyvatel pozitivního stavu, jakožto i Mé Absolutní Nové Přirozenosti, a tomu, jak se to
týká všech vás, Mých představitelů na planetě Nula. Jak si pamatuješ, během našeho
rozmlouvání jsme rozsáhle diskutovali o takových atributech, jakými jsou objektivita,
poctivost, spravedlnost, soudnost, milosrdenství, odpuštění, soucit, empatie,
pochopení a přijetí. Během našich diskuzí o těchto důležitých duchovních a chování se
týkajících atributech bylo zdůrazněno, že u vás ve vaší pozici agentů pozitivního stavu
byl kladen důraz primárně na objektivitu, poctivost, spravedlnost a soudnost. Tehdy
bylo toto zdůraznění velmi nutné k tomu, aby se ustanovilo potřebné uvědomění a
rozeznání toho, jaké jsou všechny následky, důsledky a výsledky každého chování,
postoje a vztahu, jež jsou založeny na pseudoprincipech negativního stavu, jak se to
odráží v životě lidských tvorů a všech obyvatel zóny vymístění. Takový požadavek byl
založen na zákonu příčiny a následku. Svým chováním, postojem nebo vztahem něco
zapříčiníte a jako výsledek dostanete následek. Důsledky těchto faktorů mají za
výsledek dopad na váš život obecně.
Jakmile tyto faktory byly plně ustanoveny a zaregistrovány v myslích všech
sentientních entit (v lidech a jiných entitách v negativním stavu na úrovni nevědomé
části jejich myslí) a jakmile vaše role jako agentů pozitivního stavu vyčerpala v tomto
ohledu svou užitečnost, došlo k monumentálnímu posunu, jehož povaha vyžadovala
změnu v tom, co jste potřebovali ustanovit a čeho jste se měli držet v tomto posunu a
všech jeho fázích, jaké byly tehdy zavedeny. Zatímco předcházející tento posun
v předešlé době byla v popředí objektivita, poctivost, spravedlnost a soudnost
s následnou odměnou či odplatou nebo trestem, během současně probíhajícího
posunu, v jeho samém počátečním zavedení, bylo potřebné uvést do uvědomění a
pozornosti všech něco zcela odlišného. Tento faktor se odrazil ve změně vašich rolí a
vašeho postavení od agentů Mého pozitivního stavu k Mým pravým představitelům na
planetě Nula. Byli jste požádáni, abyste jako Moji praví reprezentanti ve svém postoji,
chování, vztahu a životním stylu obecně začali dávat příklad toho, jaká je pravá povaha
života v pozitivním stavu, a zvláště a speciálně toho, jaká je Moje Absolutní Nová
Přirozenost ve vašem relativním rozpoložení. Proto je zde požadavek, abyste přesunuli
své uvědomění a chování od zdůrazňování objektivity, poctivosti, spravedlnosti a
soudnosti ke zdůrazňování milosrdenství, odpuštění, soucitu, empatie, pochopení a
přijímání.
Bylo potřebné tyto nejdůležitější a nejvýznamnější atributy Mé Absolutní Nové
Přirozenosti, jakožto i povahy Mého pozitivního stavu, ustanovit také ve vašem životě
na planetě Nula, aby se vybudovala základna, na níž by se stalo možným spasení a
osvobození všech, kdo se chytili do pasti negativního stavu, ať to byl kdokoli. Jak víte
z Mého Nového zjevení, pouze na základě takových pozitivních atributů je vůbec
možné osvobození a spása všech v negativním stavu a v lidském životě. Žádné jiné
faktory by to nemohly vykonat.
Co by se stalo, kdybychom pokračovali ve zdůrazňování atributů objektivity,
poctivosti, spravedlnosti a soudnosti? V takovém případě by na základě jejich povahy a
požadavků nikdo nikdy nebyl osvobozen ani spasen z negativního stavu, neboť pro
jejich negativní a zlé skutky a na základě povahy samotného negativního stavu a kvůli
jejich popírání, že jsou negativní a/nebo zlí, a protože nerozeznávají pravou nerealitu
svého pseudoživota a pro neochotu uznat fakt svého zla a negativity, by každý
v negativním stavu a typickém lidském životě musel být navěky uvězněn ve svém
způsobu pseudoživota. V tom případě by nemohla být ustanovena navěky ani plnost a
kompletnost pravého života pozitivního stavu.
Tomuto výroku musíte rozumět v tom smyslu, že kdyby objektivita, poctivost,
spravedlnost a soudnost byly fakticky neustále aplikovány, pak již svou povahou by
v této věci neposkytly možnost volby, jelikož neukazují žádnou cestu ven z negativního
stavu. Jen vám říkají, že musíte nést následky svých činů, svého chování, postojů,
vztahů a čeho všeho, co v tomto ohledu máte. Nevidíte-li, jak se dostat ven a zbavit se
návyku ubírat se cestami negativity a zla, pak nemůžete dostat popud, ba dokonce ani
pocit potřeby změnit svůj životní styl. Jednoduše řečeno, nemáte žádný základ, na
němž byste mohli změnit svůj negativní a zlý životní styl. A nejen to, ale uvědomíte-li si
a poznáte-li všechny následky, důsledky a výsledky takového pseudoživota, upadli
byste do zajetí silných pocitů, ba dokonce i touhy být navěky potrestáni, neboť na
základě principů objektivity, poctivosti, spravedlnosti a soudnosti byste si nezasloužili
nic jiného, než věčný trest. V tom případě by záležitost osvobození a spásy vůbec nikdy
nevešla do vašeho povědomí. Následkem toho byste zůstali v modalitě odplaty a trestu
navždycky. Takto vzniklo pojetí věčného trestu v peklech negativního stavu, což
následně bylo zaznamenáno například v křesťanské Bibli, jakožto i v některých jiných
tak zvaných Svatých knihách.
Vaší rolí jako Mých pravých představitelů na planetě Nula bylo/je to, abyste svými
příklady, jak se chováte vůči sobě a jiným, upozornili všechny v negativním stavu a
v lidském životě, že existuje cesta ven z negativního stavu. Tato cesta je zřetelně
obsažena v úplné aplikaci Mých Absolutních Principů ve vašem relativním stavu, což je
zakotveno v Mém Absolutním Milosrdenství, Odpuštění, Soucitu, v Mé Empatii, v Mém
Pochopení a Přijetí. Tyto Absolutní Atributy byly/jsou neustále generovány,
emanovány, vyzařovány a šíří se ke všem a všemu v jsoucnu a bytí a v pseudojsoucnu a
pseudobytí. Vy jste se jako Moji praví reprezentanti stali jejich nositeli ve svém
relativním rozpoložení. Ovšem jen tehdy, pokud jste si zvolili stát se jejich nositeli ve
svém vlastním životě - ve způsobu chování, jednání, navazování vztahů, v myšlení,
v cítění a v tom, jak pohlížíte na sebe a na všechny ostatní bez ohledu na to, kým jsou
nebo jakým druhem jedinců jsou.
Avšak příchodem Manfreda do tvého fyzického příbytku v Santa Barbaře, Petře, a díky
faktoru toho, co Manfred reprezentuje, co je obsaženo v souvztažném významu jeho
jména ‚Manfred‘, je dána do pohybu nová fáze nyní probíhajícího posunu. Povaha
tohoto posunu vyžaduje to, aby byla do vaší pozornosti uvedena potřeba doplnění
atributů milosrdenství, odpuštění, soucitu, empatie, pochopení a akceptování určitými
dalšími a velmi důležitými atributy, které se mají stát integrální součástí vašeho vztahu
vůči sobě a jiným - ať jsou kýmkoli a ať jsou jakýmikoli typy jedinců. Tento faktor se
nyní stal velmi důležitým a rozhodujícím.
Čím jsou tyto nové atributy a jak se mají aplikovat ve vašem vlastním
personalizovaném a individualizovaném životě? Vlastně ani nejsou nové, ale je nutno,
aby se zřetelně dostaly do ohniska vaší pozornosti a vašeho uvědomění. Tyto atributy
jsou obsaženy v Mé Absolutní Nové Přirozenosti v jejím absolutním rozpoložení. Jsou
neustále poskytovány vaší relativní kondici. Jsou to laskavost, tolerance, respekt a
uznání. Mají se plně aplikovat jak vůči sobě samým, tak i vůči všem ostatním.
Jak víte, bylo by velmi obtížné, ne-li zcela nemožné, prokazovat takovou laskavost,
toleranci, respekt a ocenění vůči jiným, pokud byste takoví nebyli vůči sobě samým. Je
to tak, protože jak bylo uvedeno mnohokrát předtím, váš postoj, vaše chování, činy,
vztahy a vše ostatní vůči vám samotným, plně určuje, jak jednáte s jinými. Ve
skutečnosti vůbec není důležité, jak se chováte zevně vůči ostatním, pokud vnitřně
cítíte pravý opak toho, co v tomto ohledu zevně předstíráte. Vaše niterné dispozice,
pocity, postoje, myšlenky a uvažování jsou to, co platí, a ne to, co ve svém lidském
životě předstíráte zevně v důsledku faktoru nátlaku ze strany vašich sociálních či
jakýchkoliv jiných požadavků, jaké jsou zavedeny a jejichž splnění se od vás očekává.
Jak víte, povaha negativního stavu byla založena na opačných faktorech: nelaskavosti,
intoleranci, neúctě a opovržení. Má-li se vůbec někdy eliminovat negativní stav, pak je
nutno uvést do centra pozornosti a uvědomění všech v negativním stavu a v lidském
životě vlastnosti nebo atributy, které jsou opakem jejich pseudoživotního stylu. Odtud
vyvěrá potřeba ilustrovat a demonstrovat úplně odlišný život, založený - kromě
objektivity, poctivosti, spravedlnosti, soudnosti, milosrdenství, odpuštění soucitu,
empatie, pochopení a přijetí - na laskavosti, toleranci, respektu a uznání.
Vaší rolí jako mých reprezentantů na planetě Nula je stát se takovými ilustrativními a
demonstrativními příklady. Ale neříkám, že to bude lehkým úkolem - chovat se tak jak
vůči sobě samým, tak i vůči ostatním. Na druhé straně však není nemožné docílit této
mety, jestliže znáte důležitost takového postoje, chování a vztahu vůči sobě i druhým.
Vezměte například někoho, dokonce někoho mezi vámi, kdo se jeví jako vzdálený,
neosobní, o samotě stojící, divný nebo tajuplný podle vašeho pojímání jeho osobnosti
nebo povahy či celkového charakteru tak, jaká je nebo jaká se vám jeví být
individualita a osobnost této osoby. Ve společnosti takových jedinců se cítíte
nepohodlně, nepříjemně, jakoby omezováni, zablokováni či jinak. Proto se jim
vyhýbáte, nechcete být v jejich blízkosti nebo mít s nimi cokoli společného, ani
netoužíte se s nimi stýkat. Je pro vás nesmírně obtížné snášet jejich přítomnost,
prokazovat jim laskavost, respektovat je nebo uznávat. Jaký druh postoje je tohle?
Pokud se cítíte nesví, nepohodlně, zablokováni či jakkoliv, pak zjevně prožíváte
negativní emoce. Takové emoce jsou z negativního stavu nebo vznikají v negativním
stavu. Tím, že jsou z negativního stavu, pak jestliže je cítíte, prožíváte a jestliže je
projevujete nehledě na to, nakolik si myslíte, že jsou ospravedlnitelné ve vztahu
k oněm nesnesitelným jedincům, pak jste pod vlivem negativního stavu. V tom případě
uvádíte do nebezpečí sama sebe a své poslání, neboť se široce otvírají dveře pro vliv
renegátů, kteří si nepřejí nic více, než mít takové otevření se, aby odvedli vaše energie
ode Mne a od Mé věci směrem k sobě a ke své věci.
Během své návštěvy Evropy, Petře, jakožto i u některých jedinců v této zemi, ses setkal
s tímto problémem u Mých představitelů. Dokonce i v tvém vlastním případě, Petře, se
stává, že se cítíš velmi nepohodlně s takovými typy individuí a máš sklon se jim co
možná nejvíce vyhýbat, nebo s nimi nemluvit po telefonu či jinak. Až do této chvíle bylo
u tebe takové chování a postoj tolerováno, protože bylo nutné, aby ses vyhýbal ztrátě
času a energie pro někoho, kdo měl podle tvého názoru takovou nesnesitelnou povahu.
Avšak od tohoto okamžiku je takové chování a postoj již nevhodné, nepřípustné či
nepřijatelné. Je velmi důležité, abyste se učili laskavosti, toleranci, respektování a
uznalosti jak ve svém vztahu vůči samým sobě, tak i vůči jiným.
Jak si pamatuješ, Petře, ze své návštěvy v Evropě, ve dvou případech ty i všichni, kdo se
zúčastnili setkání s tebou, jste měli takový stísněný, nepohodlný pocit a vyhýbavý druh
chování vůči dvěma jedincům na dvou různých místech. Zajímavé bylo to, že v tomto
ohledu nikdo zevně či navenek neprokazoval takové vyhýbavé chování. Avšak jeden za
druhým k tobě přicházeli stěžovat si na způsob chování a projevování těchto jedinců. A
to stejně existuje ve vztahu k někomu, kdo se nachází na vaší straně světa. Jinými slovy,
pro ně, jakož i pro tebe, Petře, bylo nesmírně obtížné pobývat v blízkosti zmíněných
jedinců.
Problém s takovým druhem pochopitelného chování a postoje je v tom, že nejenže vás
uvrhuje do postavení, v němž se ocitáte pod vlivem negativního stavu, ale vaše
vyhýbavost posiluje a umožňuje to, jakými zmínění jedinci jsou. O co více se může
takový postoj projevovat vůči někomu, kdo nijak není spojen s Mým Novým zjevením!
Pokuste se prověřit sebe a všechny jedince, které znáte, ať jsou, či nejsou spojeni
s Mým Novám zjevením, a zjistěte, kolik z nich by patřilo do této kategorie, označené
jako nesnesitelní, neúnosní a ti, jimž se třeba vyhnout? Budete-li pokračovat ve svém
starém postoji vůči nim, bez ohledu na to, kdo jsou, pak je ochuzujete o možnost vidět
příklady laskavosti, tolerance, respektu a ocenění, čímž jim v tomto ohledu
znemožňujete změnit se nebo aspoň vidět jiný druh postoje, než je ten, na který jsou
zvyklí. Nezapomeňte na jeden důležitý fakt, mnohokrát uvedený v Mém Novém
zjevení, že jakákoliv možnost změny v lidském životě je uskutečnitelná pouze na
základě ilustrativních a demonstrativních příkladů chování a postoje někoho jiného.
Nemáte-li k dispozici takové příklady, pak nemůže dojít k žádným změnám v lidském
životě a pseudoživotě obyvatel negativního stavu obecně. Co si myslíte, proč se
nazýváte Mými reprezentanty? Přesně za tímto účelem. Příklady svého vlastního
života, způsobem, jak zacházíte se sebou a s ostatními, dáváte takové důležité příklady,
které budou využity k tomu, aby zahájily fundamentální a zásadní změny v chování
všech ostatních, kteří jsou v současnosti podle vašeho názoru neúnosné, nesnesitelné
či jakékoli jiné povahy.
Tato záležitost má však ještě jinou stránku. Jak víte, každý jedinec souhlasil, aby se stal
tím, kým je a jaké chování a životní styl a chování vykazuje a vede. Existuje velmi dobře
definovaný účel pro takovou volbu. Jelikož má takový účel a slouží nějakému užitku,
pak aby bylo pro ně možné se projevit, je nutné, abyste prokázali laskavost vůči jejich
potřebě být takovými, jakými jsou. Je vám zapotřebí být tolerantními, uctivými a vážit
si jejich životního stylu, osobnosti a individuality bez ohledu na to, jak by to pro vás
bylo těžké.
Co musíte chápat v tomto ohledu, je to, že se nějakými tajemnými cestami nacházíte
v té fázi života, která je na samém svém konci - objektivně a subjektivně (ve smyslu
nečasovém a neprostorovém). Toto ukončení také znamená zakončení rolí a pozic
zmíněných jedinců. Aby se přivodilo toto ukončení a aby se jim poskytlo něco
odlišného, co je více ve shodě s povahou pozitivního stavu, někdo jim musí dát příklad
toho, jakými od této chvíle mají být a jakými již nebýt. Kvůli tomuto ukončení, jejich
starý životní styl již nebude udržitelný, protože je na bodu vyčerpání své užitečnosti
díky tomu, že posloužil svému účelu. Takže pokračovat v životě tohoto by bylo velice
neproduktivní. A nejen to, ale ohrozilo by to možnost eliminování negativního stavu.
Jiným hlediskem jejich dobrovolného pobývání v takové, podle vašeho názoru,
nepříjemné roli, je to, aby ve vás vyvolali potřebu naučit se, jak být ke každému
laskavými, tolerantními, respektujícími a uznalými. Konec konců, činili přesně to, co se
od nich až do této chvíle očekávalo. Takže nepřímo byla jejich individualita a osobnost
a to, čím jsou a jak se projevují, přispívajícím faktorem vyvolávajícím ve vás nebo
umožňujícím vám, abyste přivodili atributy pozitivního stavu, a tím Moje Absolutní
Atributy, podle kterých jednám a navazuji vztah s každým bez ohledu na to, jaký kdo je
jedinec. Jelikož jste Mými reprezentanty - pokud jste souhlasili být takovými ze své
svobodné vůle a volby - pak jste velmi důležitými prostředky, skrze které Já projevuji
Své Absolutní Atributy ve vašem relativním rozpoložení. Vaším novým životním stylem
těmto jedincům umožníte, až nastane čas, stát se integrální součástí Mého pozitivního
stavu - když ne na planetě Nula, pak po jejich příchodu do duchovního světa.
Abyste mohli snáze navazovat vztah s jedinci tohoto druhu, bez ohledu na to, zda jsou,
či nejsou spojeni s Mým Novým zjevením, radí se vám použít metody, jaké jsou
uvedeny v Novém zjevení Pána Ježíše Krista. Jak si pamatujete, bylo tam řečeno, že
v podobných případech navazujete vztah se Mnou v nich. Jak víte, Já jsem plně
přítomen u každého v jeho schopnosti volit a měnit se. Soustředíte-li se na tento faktor,
i když je někdy obtížné si představit, že by se moje přítomnost nacházela v jedincích
takové, podle vašeho názoru, protivné povahy (vzpomínáš, Petře, na případ muže,
kterého jsi potkal v ulicích Moskvy?), pak pro vás bude snazším být k nim laskavějšími,
více tolerantními, uctivějšími a uznalejšími, než by tomu bylo jinak.
Konec konců mějte, prosím, na paměti tento důležitý faktor: Jsem-li u každého v jeho
schopnosti volit a měnit se, na níž závisí jejich život; anebo jinak, přesněji řečeno,
závisí-li život každého na Mé přítomnosti v něm, pak když jste v takovém případě
nelaskaví, nesnášenliví, neuctiví či necitliví vůči jedincům této povahy, jste nakonec
nelaskaví, nesnášenliví, neuctiví a necitliví ke Mně v nich. A dále pak v sestupné linii
pokud jste hluboce uvnitř vás takovými, pak jste nakonec nelaskaví, nesnášenliví,
neuctivými či neuznalými k sobě samým a ke Mně ve vás. Vzpomeňte si, prosím, jak
bylo řečeno v jednom z posledních dialogů, že tak, jak zacházíte sami se sebou, tak
jednáte vůči Mně i druhým a naopak: tak, jak zacházíte s jinými a se Mnou, tak jednáte i
vůči sobě samým. Na vyšší duchovní úrovni existuje neustále trvající vzájemná
spojitost vás všech prostřednictvím a pomocí Mé přítomnosti v každém - což je
společný jmenovatel všech a všeho ve jsoucnu a bytí a v pseudojsoucnu a pseudobytí.
To je důvod, proč říkáme, že tak, jak se chováte k sobě samým, tak jednáte vůči jiným a
vůči Mně, a tak, jak se chováte ke Mně, tak zacházíte se sebou samými.
Druhým důležitým bodem v tomto ohledu je záležitost individuality a personalizace,
na níž jste byli upozorněni již mnohokrát. Jak víte, pravý život pozitivního stavu a
funkce všech v pozitivním stavu tak, jak je určena jejich role, postavení a umístění, jsou
založeny na individualizaci a zosobnění. Vy všichni zde a tam a všude jste přede Mnou
jedineční a rozliční jedinci. Nikdo z vás není stejný. Důvod pro tento fakt může být
nalezen ve způsobu, jakým postupuje a odehrává se proces Mého stvoření. Jak jste si
vědomi, Já obsahuji nekonečný a nevyčerpatelný počet prvků a jim příslušných částic,
ze kterých a kterými je každý jedinec utvořen anebo mu umožňuji vstoupit do jeho
jsoucna a bytí. Tyto prvky a částice jsou nekonečně unikátní a různé. Není ani jeden
element či částice, jež by byly stejné nebo podobné povahy. Proto je nemožné, aby byl
nějaký jedinec, jehož přirozenost se odvozuje z tohoto či onoho prvku či částice, ve své
vlastní přirozenosti stejný či podobný jinému jedinci. Veškeré podněty, motivace,
ochoty, tvořivosti, jedinečné příspěvky k životu a vše ostatní představitelné i
nepředstavitelné v každém jedinci vyvěrá z tohoto faktoru nekonečné jedinečnosti a
rozdílnosti. Takto je uspořádáno Moje Stvoření a všichni jeho obyvatelé či všechny
sentientní entity. Tato struktura odráží Mou Absolutní Přirozenost. Absolutnost Mé
Přirozenosti se promítá do relativního pomocí vytvoření nekonečných rozmanitostí
jedinečností a rozdílů v jejím vlastním způsobu fungování.
Pokud by však měl takovýto způsob nepřetržitě pokračovat, pak by negativní stav se
vším svým relativním projevováním se a pseudoživotním stylem nemohl být nikdy
ustanoven. Takže aby bylo možné aktivovat negativní stav, bylo nutné se co možná
nejvíc odchýlit od tohoto uspořádání. Ačkoliv v konečném výsledku ustanovení
pseudoživota negativního stavu nebylo možné přijít s naprostou shodností a
uniformitou tvorů a lidí zfabrikovaných za tímto účelem pseudotvůrci, bylo možné
položit důraz a vložit důležitost životních hodnot někde jinde v rozporu s tím, jak je to
v pozitivním stavu. Důvod, proč nebylo možné zavést takovou shodnost a uniformitu,
jež by se zcela a kompletně příčila či by vykořenila povahu pravého života, jak se
odráží v těchto nekonečných rozmanitostech jedinečnosti a rozdílnosti, byl ten, že, jak
si vzpomínáte, žádnému typu života nebo pseudoživota nebylo dovoleno být
ustanoven za jiných podmínek, než jsou podmínky svobodné volby a schopnosti volit a
měnit se. Bez ohledu n to, nakolik a s jakou pokročilou důmyslností se fabrikátoři
tohoto jiného typu života snažili přijít s něčím jiným, každá jejich fabrikace založení na
vyloučení tohoto faktoru skončila spontánním potratem. Toto je pravidlo pro jakékoliv
tvořivé či pseudotvořivé úsilí. Neexistuje žádná jiná možnost. Je tomu prostě tak -
tečka. Kdokoliv by chtěl vytvořit nebo zfabrikovat jakýkoliv sentientní život, neměl by,
pokud by chtěl uspět, jiné východisko než založit svou tvůrčí či pseudotvůrčí snahu na
těchto nevyhnutelných podmínkách života - na svobodě volby a schopnosti volit a
měnit se.
Takže aby se umožnilo negativnímu stavu vzkvétat a demonstrovat jeho povahu a
pseudoživot, bylo nutné se odchýlit od náležité hierarchie duchovní organizace života
tak, že se prohlásilo, že individuálnosti, jedinečnosti a rozdílnosti nejsou ničím nebo
alespoň že jsou nejméně důležitým faktorem života, a na místo toho se prohlásilo, že
kolektiv, celek jakékoliv společnosti, uniformita, stejnost, společenstva a podobné
faktory neslučitelné s životem pozitivního stavu, jsou vším. Takže individualita,
jedinečnost, rozdílnost a vše ostatní, tolik vlastní životu pozitivního stavu, muselo být
obětováno společenskému, kolektivnímu a podobným faktorům negativního stavu,
jaké vládnou všem jeho obyvatelům.
Pokus o ustanovení takového života se odráží do určité míry ve stavbách některých
živočišných druhů na vaší planetě - například včelí úly nebo mraveniště. Na lidské
úrovni se tato tendence odrážela v komunistických zemích, zvláště v bývalém
Sovětském svazu, a v bývalých fašistických zemích, obzvláště v nacistickém Německu.
Také se do určité míry odráží ve všech diktátorských typech politických systémů.
Jenže, jak víte, udržovat naživu takový destruktivní politický systém vyžadovalo
spoustu úsilí, moci a síly se spletitým mechanismem špehování a kontroly občanů
takových zemí. V okamžiku, kdy taková kontrola byla oslabena, nastal konec těchto
systémů. Individualita a rozdílnost se znovu potvrdily v životech všech členů
dotyčných zemí. Takže v zásadě tyto systémy nefungovaly nikdy příliš dobře. Nejenže
nefungovali příliš dobře, ale nakonec udusily a potlačily jakoukoliv iniciativu, motivaci
a tvůrčí snahu každého jedince těchto zemí. Pravé tvůrčí snahy, popudy, inspirace a
motivace tvořit něco užitečného mohou vycházet pouze z jedinečností a rozdílností
každého jedince. Důvodem je to, že v té jedinečné individualitě a nekonečné rozdílnosti
každé sentientní entity se odrážím Já ve Své Vlastní Přirozenosti. Tento fakt nás
přivádí k náležitému chápání a vnímání toho, čím vlastně Má Pravá Absolutní
Přirozenost je. Jestliže každá sentientní entita je právem jedinečným individuem a
rozdílnou osobností a jestliže v pravé realitě jsoucna a bytí, jakožto i pseudojsoucna a
pseudobytí, nikdo nemůže být stejným či uniformním, pak odkud dostává tuto
jedinečnou individualizovanou a zosobněnou přirozenost? Od Jednoho a Jediného
Absolutního Jedince, Kdo je Svou Vlastní Absolutní a Jedinou Individualitou,
Jedinečností a Rozdílností ve všech nekonečných počtech aspektů Své Přirozenosti -
ode Mne - Pána Ježíše Krista. Všechny sentientní entity tedy odrážejí tuto Přirozenost
ve své vlastní relativní kondici.
Tento faktor vám napovídá něco dalšího o tom, jak Mne a Mou Pravou Absolutní
Přirozenost zkreslit, popřít a odmítnout. Jestliže odmítnete nebo podceníte nebo
degradujete či znevážíte individualitu, rozdíly, jedinečnosti každého a veškerého
jedince a jestliže vyzvednete a povýšíte nade vše takzvanou kolektivnost, stejnost,
uniformitu a podobné vlastnosti, pak v takovém případě popíráte Mne a Mou
Přirozenost. To bylo důvodem, proč byl takový důraz kladen na nadřazený význam
kolektivu a společnosti jako celku a proč byly podceňovány individualita a rozdílnost.
V poslední době je tato tendence ve velké míře v popředí všech snah na vaší planetě
včetně Spojených států. Vše, o čem nyní slyšíte, je týmová práce, kolektivní snažení a
společný základ. Nad vším ostatním se mračí. Můžete být dokonce propuštěni z práce
s odůvodněním, že nejste dobrým týmovým hráčem a že se příliš od ostatních
odlišujete a jste přespříliš individualistický. Tato situace je předzvěstí úplného
pseudovítězství negativního stavu na vaší planetě, které je založeno na takové filosofii
týmové práce.
Ale vraťme se k otázce laskavosti, tolerance, respektu a uznání. Tyto vlastnosti,
atributy a rysy jsou velice potřebné k tomu, aby se odmítala tendence negativního
stavu vyhladit individualitu, rozdílnosti a jedinečnosti lidských tvorů a všech ostatních
v jeho doméně. Když rozvinete ve svém vlastním životě tyto atributy pozitivního stavu,
a v konečném důsledku Mé Absolutní Nové přirozenosti, pak budete s to přijmout
s plným pochopením každého tak, jaký je ve své jedinečné manifestaci a roli, bez
ohledu na to, jak je podivný či zvláštní, či odlišný, či chladný, nafoukaný a odtažitý, a
bez ohledu na to, jak nepříjemně, stísněně a mizerně se cítíte v jeho společnosti; a
nehledě na to, jak rádi byste se vyhnuli jeho společnosti nebo ho vyloučili ze svého
života. Pochopte prosím, že pro vás tací jedinci nějakým tajemným způsobem vzdorují
ustanovení negativního stavu, jež se pokouší je přinutit být jako každý jiný v jeho
doméně. Jsou to nekonformisté, kteří svým typickým individualistickým chováním
odmítají životní styl negativního stavu. To, že na to jdou poněkud negativním
způsobem nebo zcela negativně, je jiná věc. V tomto ohledu je vaší rolí, jako Mých
pravých představitelů, dát jim příklad, jak být přede Mnou individualitami pozitivním
způsobem. Tento pozitivní způsob spočívá v tom, že jste milosrdní, odpouštějící,
soucitní, empatičtí, chápající, přijímající, laskaví, tolerantní, uctiví a uznalí vůči jejich i
své pozici, osudu, roli, individualitě, jedinečnosti a rozdílnosti. Tím, že jste takovými,
přinášíte do jejich životů, jakožto i do svého vlastního života, Mou Pravou Přirozenost,
která má kořeny v Mé Absolutní Individualitě, Jedinečnosti a Rozdílnosti, protože Já
jsem Jediný Absolutní Jedinec, od Kterého se odvozují a jsou ustanoveny všechny
ostatní individuality, jedinečnosti a rozdílnosti. Pomocí tohoto faktoru připravujete
cestu pro úspěšnou a účinnou eliminaci pseudoživota negativního stavu a lidského
života v jeho negativních aspektech.
A toto nás přivádí k odpovědi na otázku Beth Ann. Jestliže každý jedinec je nejen
jedinečný, stojící přede Mnou jako nekonečně odlišná a jedinečná sentientní entita, ale
je též někým, kdo v sobě nejenom nese Můj jedinečný a rozdílný element nebo částici,
ale jehož život závisí na tomto prvku či částici a jehož schopnost být tím, čím je, zcela a
naprosto závisí na této jedinečnosti a individualitě, odvozené z Mého jedinečného a
rozdílného elementu či částice, pak v takovém případě všechny jeho podněty,
motivace, snahy a tvůrčí usilování budou určeny povahou Zdroje, ze kterého byl
stvořen. Bude plně odrážet povahu tohoto specifického, jedinečného a rozdílného
elementu či částice. Kvůli skutečnosti, že Já jsem obsažen v Mé Absolutní plnosti
v jakémkoliv takovém prvku a částici, bude specifičnost a jedinečnost jakéhokoliv úsilí
z Mé strany manifestována těmi jedinečnými jedinci a skrze ty jedinečné jedince, kteří
jsou nositeli této specifičnosti a jedinečnosti. Jak Já tvořím? Ze Sebe, Sebou, skrze Sebe
a od Sebe a zároveň jinými, skrze jiné a se všemi ostatními, které jsem obdařil Svým
Specifickým, Jedinečným a Rozdílným Elementem či Částicí přesně za tím účelem -
tvořit společně se Mnou.
Jde tu o to, že kvůli jedinečné, specifické, rozdílné a neopakovatelné či
neduplikovatelné povaze jakéhokoliv takového elementu či částice se Moje Osobní
Tvůrčí Snaha, která je nepřetržitá a neutuchající, šíří mezi všechny sentientní entity.
Proto je každá sentientní entita Mně a sama sobě zodpovědná za neustálé tvoření
něčeho nového a odlišného z pozice těch jedinečných, rozdílných a
individualizovaných elementů či částic, které jsou v ní obsaženy a které ji činí tím, kým
ve skutečnosti je ve své vlastní individualitě, jedinečnosti a rozdílnosti. Toto nové a
rozdílné nemůže na základě své vlastní přirozenosti přicházet od nikoho jiného než od
každého dotyčného jedince. V celku tvůrčích snah všech sentientních entit, v jejich
vlastních specifických jedinečných a rozdílných pozicích a rolích se plně projevuje
Moje Absolutní Tvořivé Úsilí. Ježto jsem Samou Svou Přirozeností Absolutním
Stvořitelem, každý, kdo pochází z Mých nekonečně jedinečných a rozdílných tvůrčích
elementů či částic, se stává Mým spolutvůrcem. A tak máte chápat termín ‚spolutvůrce‘
a to, co znamená.
Petr: Mnohokrát Ti děkuji za toto vysvětlení a za všechno, co nám bylo sděleno
v tomto dialogu. Je ještě něco jiného, na co bys nás ještě chtěl upozornit?
Pán Ježíš Kristus: Rádo se stalo, Petře. Ne, dnes už nic nechci sdělit. Někdy jindy, brzy.
Pobuď nějaký čas s Manfredem. Přeji vám příjemné společné chvíle.
Zdroj: http://triangulum.cz/dialog2.html