OSMÝ DIALOG

1. ledna 1999



Peter: Znovu bych dnes rád začal s otázkou, zda bys chtěl dodatečně komentovat něco k obsahu Sedmého dialogu. Pán Ježíš Kristus: Vlastně bych rád odpověděl na dotaz Rosemarie Fitzpatrickové, jedné z mých loajálních a věrných služebnic. Chce, abych vysvětlil některé věci ohledně trestu a odplaty. Přála by si mít jasno, jaká práva má kdokoli z vás, kdo jste Mými agenty, použít typický lidský justiční systém za účelem náhrady ztrát způsobených nějakou kriminální činností agenta negativního stavu. Jako příklad uvedla případ své tchýně, která trpěla tím, že žena, která měla o ní pečovat, nejen že zanedbávala své povinnosti pečovatelky, ale také zpronevěřila její úspory a finančně, by snad i fyzicky ji zruinovala.

Existují dva aspekty pro tuto konkrétní nebo podobnou situaci. První aspekt se vztahuje k volbám, jež byly učiněny oběma dotyčnými ženami. Jsou zde velmi důležité duchovní důvody, proč se tyto dvě ženy dostaly dohromady a proč bylo nutné, aby jedna zahrála roli bezohledné kriminálnice a druhá roli bezmocné oběti. Jinými slovy, co bylo v životě údajné bezmocné oběti, že se zapletla s tou bezcitnou kriminálnicí? Proč bylo nutné, aby se údajná oběť ocitla v podobné situaci? A proč údajná bezohledná kriminálnice souhlasila stát se trestající a odplácející holí pro údajnou oběť? Co se odehrálo v životě údajné bezmocné oběti, že si zasloužila tak těžké potrestání? Jakými skutky a proč to potřebovala na sebe přivést?

Jak vidíte z těchto otázek, je tato situace daleko složitější, než se na první pohled zdá. Nikdo nezná pravé důvody skryté za těmito událostmi. Vědomá mysl obou osob nemá naprosto žádnou vzpomínku na to, co je předurčilo k tomu, aby sehrály tyto role. Ježto z duchovních důvodů nikdo nemá k dispozici objektivní znalost o pozadí všech těchto negativních událostí a jelikož vy jste Mými pozitivními agenty, pak z tohoto stanoviska je jasné, proč je nemožné, abyste soudili kohokoliv, a proč věc potrestání a odplaty nemá být vámi brána v úvahu. V tomto ohledu je to mezi těmi dvěma a dle jejich dohody zahrát své role. Existují nějaká důležitá duchovní poučení pro všechny dotyčné, jakožto i pro veškeré jsoucno a bytí, proč jsou takové události dovoleny se udát a co jsou důsledky takových spolupůsobení.

Druhý aspekt se týká vašich povinností v tomto ohledu jako Mých pozitivních agentů umístěných na planetě Nula k ilustraci a demonstraci rozdílu mezi agenty negativního stavu a vámi. Jde zde o záležitost bezpodmínečné lásky, zakotvené v bezpodmínečné moudrosti. Bezpodmínečná láska touží odpouštět bezvýhradně a bezpodmínečná moudrost určuje pro svou bezpodmínečnou lásku, co je nejlepší pro každého jednotlivého jedince. Například: je to v nejlepším zájmu pro určitého kriminálně smýšlejícího jedince, aby ho nechali být, aniž by nesl nějaké následky svých zločineckých činů? Vždyť volbou toho jedince nebylo jen stát se zapřísáhlým brutálním zločincem, ale - což je nejdůležitější - jeho volbou bylo také ilustrovat a demonstrovat důsledky takového kriminálního životního stylu. Takže šlo o volbu použít trest a odplatu. A ježto šlo o volbu být negativním - což je v povaze negativního stavu - pak šlo také o volbu být potrestán a vrchovatě zažít odplatu za své chování a za svůj čin.

Ve vašem konkrétním případě bez pardonu dovolíte, aby trest a odplata měly svůj průchod, jak to vyžaduje lidský trestněprávní systém. Jak vidíte, zde jde o váš postoj, vaše chování a vaši pozici vůči trestu a odplatě, a ne o to být jejich příčinou, zdrojem nebo prostředkem. Zde se jedná o to, aby se soustředilo na ten faktor, že dokonce i nejstrašnější zločinec, vrah nebo co ještě, není absolutně zlý, neboť - jak bylo již mnohokrát řečeno dřív - nikdo nemůže být absolutně zlý. Jde tedy o to, aby se respektovala jedincova potřeba a volba být potrestán a nést důsledky odplaty jeho kriminálních činů.

Z toho, co bylo výše řečeno, je zřejmé, že jsou dva přístupy, jaké lze podniknout v tomto ohledu. Kdykoliv se vám něco podobného přihodí, pak vašim prvním impulsem by mělo být prozkoumat, co je ve vašem životě, co vás učinilo náchylným podstoupit takovou nepříjemnou a zdánlivě škodlivou zkušenost. Na druhé straně, pokud se týká potřeby jiného jedince být potrestán, pak mu můžete zajistit, aby se taková příležitost zrealizovala - aniž byste ho/ji soudili nebo odsuzovali.

Protože jste v lidském životě, jediným vám dostupným prostředkem v tomto případě je lidský systém trestního soudnictví, který vyhoví potřebě toho jedince být potrestán. V takovém případě, pokud je to možné, je vhodné, abyste usilovali o odškodnění a ztráty utrpěné činy dotyčného jedince. vždyť to, co vám zloděj ukradl, bylo vaše a patřilo vám; proto v případě, že je chycen, měli byste dostat zpátky, co je vaše a vám náleží, s využitím prostředků jedině dostupných v lidském životě - sytému trestního soudnictví v případě, že zloděj je chycen; anebo milosrdenství a odpuštění, pokud vám sám od sebe uloupené zboží vrátí. Avšak vaše milosrdenství a odpuštění se má vztahovat na zloděje, i když je chycen, a to následně čili po potrestání a odplatě, jaké požadoval a jaké si vybral.

Něco jiného je, když je na vás, abyste rozhodli, nebo když se ocitnete v pozici požadování výloh vůči tomu jedinci. V takovém případě je jedině na vás, zda budete trvat na potrestání dotyčné osoby a vyžadovat odplatu. Vaše rozhodnutí v tomto případě bude záviset od toho, zda vás dotyčné individuum poprosí o milost a odpuštění. Je-li taková prosba učiněna, pak bez ohledu na to, zda tento jedinec ji míní vážně, či nikoli, vaší duchovní povinností je prokázat milosrdenství a upustit od náhrad. Toť zkouška, před kterou stojíte.

Negativní stav, jakož i všichni ostatní v pozitivním stavu budou pozorně sledovat vaše rozhodování v tomto ohledu. Odpustíte a prokážete milost takovému jedinci, pokud o ně požádá - jak by to učinil kterýkoliv agent pozitivního stavu i Já Sám? Anebo byste chtěli takříkajíc jeho/její krev ve své touze po trestu, protože cítíte, že vám bylo ublíženo, vám - tak spravedlivému a záslužnému, jak by to učinil kterýkoliv agent negativního stavu? První volba uvádí hodnotný příklad pro všechny v negativním stavu, jak se agent pozitivního stavu chová, a tím ukazuje osudně závažný rozdíl mezi způsobem života v pozitivním stavu a životní modalitou ve stavu negativním. Druhá volba je příčinou toho, že se agenti negativního stavu budou nesprávně domnívat, že mezi nimi a všemi v pozitivním stavu neexistuje žádný rozdíl. Je-li tomu tak, tak proč se namáhat konvertovat do pozitivního stavu? Všechno je to stejné. Vidíte z toho příkladu, jak je důležité, abyste jim dávali správnou odpověď, zvláště pak pseudotvůrcům.

Pokud ovšem dotyčný jedinec nepoprosí o milost a odpuštění, ať jste jakkoliv ochotní mu je poskytnout nebo prokázat, nemůže se ujmout. V takovém případě dovolte, aby systém trestního soudnictví - nikoliv vy - přikročil k potrestání a odplatě. Můžete doufat, že takový trest a odplata bude fungovat pro tu osobu jako odstrašující prostředek, aby opět nespáchala takové zločiny.

Jediným problémem s lidským trestněprávním systémem je to, že když jednou někoho dostane do žaláře - namísto toho, aby se tato osoba napravila, může se spíš naučit lepším a účinnějším způsobům, jak páchat své zločiny, aniž by byla přistižena. V takových případech to jenom znamená, že dotyčný jedinec si zvolil prožívat trest a odplatu ne na této planetě, ale v některém z příslušných pekel. Zde se nemohou dočkat příchodu toho jedince, aby na něj mohli uvalit co nejsadističtější trest, jaký mají k dispozici. Bylo by daleko lepší být potrestán, pokud je ještě na planetě Nula.

Peter: A co Tvůj výrok zaznamenaný v evangeliích? Cituji: „Slyšeli jste, že bylo řečeno: ‚Oko za oko a zub za zub.‘ Já však pravím, abyste neodpírali zlému. Ale uhodí-li tě kdo na pravou tvář, nastav mu i druhou.“ (Matouš 5:38-39).

Pán Ježíš Kristus: Jsem rád, Petře, že jsi Mne upozornil na toto sdělení. Potřebuje to objasnění. Pořádně se podívej na okolnosti, za jakých to bylo vysloveno, a hlavně na podmínky, jaké tenkrát existovaly na planetě Nula. Mé sdělení se vztahovalo na požadavek Mojžíšova zákona mít stejnou odplatu co do stupně a rozsahu spáchaného ublížení. Ježto se to bralo a ještě bere doslovně, vede to ke směšným činům - provést bližnímu přesně to, co on provedl tobě. Takže když on ti vyrval oko, ty mu uděláš totéž.

Jak víš, Petře, tento zákon je ještě praktikován mnohými lidskými tvory, dokonce i vládami na vaší planetě. Jen se podívej, co se děje mezi Izraelem a některými arabskými národy, například. Zabije-li Arab příslušníka Izraele, pak tento se ihned pomstí zavražděním Araba. A naopak. Vidíš, jak se tento problém stále udržuje při životě? Já budu zabíjet vaše lidi, protože vy jste zabili naše lidi. Takže jdu a budu na oplátku zabíjet váš lid. Druhý národ se cítí zavázán povinností páchat ještě více zabíjení, neboť všichni to očekávají. A takto vše půjde dál, než se všichni pobijí navzájem. Kdyby to nebyla Má Božská Prozřetelnost, která zakročí v této záležitosti tím, že poskytne určitý druh zprostředkování s pomocí jiného národa, vskutku by zabíjeli jeden druhého tak dlouho, až by se všichni vyhubili.

Pravý smysl toho požadavku - oko za oko a zub za zub - spočívá ve faktu, že žádný negativní čin nemůže projít, aniž by nepřinesl své následky. V tomto spočívá spravedlnost. To neznamená, že máš doslovně vytrhnout něčí oko nebo vyrazit někomu zub. Jakýkoliv zlý čin, protože je zlý, vyžaduje potvrzení platnosti svými důsledky, následky a výsledky. Ježto takový čin je vždy činem negativního a z negativního stavu, je odměněn jedině tím, co je vlastní povaze negativního stavu - potrestáním a odplatou - v míře a rozsahu jeho krutostí - ani více, ani méně; proto ‚oko za oko a zub za zub‘. Toto je typické uspořádání negativního stavu.

Nicméně, jelikož v době Mé inkarnace na planetě Nula nebyla žádná jiná pozice než pozice negativního stavu, bylo nutno realitu pozitivního stavu dostat do pozornosti lidských tvorů. Tato realita prohlašuje, že pozitivní stav ve své podstatě neobsahuje žádnou představu trestu nebo odplaty, protože tyto záležitosti jsou jako takové výhradním vlastnictvím negativního stavu, jenž nemá nic společného se stavem pozitivním. Důsledky jakékoliv činnosti v pozitivním stavu produkují odměny, které jsou pozitivní, neboť v jeho říši neexistují zlé skutky.

Na druhé straně, důsledky jakékoliv činnosti v negativním stavu přinášejí odměny, jež jsou negativní - trestání a odplatu, jelikož žádné dobré skutky neexistují v jeho říši. Podléhá se tu zákonu příčiny a účinku. Pozitivní akce produkuje pozitivní účinek. Negativní akce rodí účinek negativní. Pamatujte si, prosím, že negativní stav byl aktivován výhradně na všem opačném k tomu, co obsahuje povaha pozitivního stavu a v čem spočívá jeho podstata. Jinak by nešlo o negativní stav.

Takže v této souvislosti citovaná pasáž u Matouše ‚Ale kdokoliv tě udeří na tvou pravou tvář, nastav mu také druhou‘, označuje, že žádný agent pozitivního stavu nesoudí kohokoliv v negativním stavu, nehledě na to, co ta osoba činí nebo čím je nebo jak se chová. A ‚nastavení druhé tváře‘ znamená, že takový agent chápe, že jsou zde důležité duchovní důvody, proč bylo povoleno, aby negativní stav byl aktivován a proč je jeho dočasná existence tolerována pozitivním stavem, či v širším smyslu, proč bylo dovoleno aby došlo k protivnému uskutečnění jeho pseudojsoucna a pseudobytí.

Je zde však i jiný aspekt interpretace citovaného sdělení. Má také čistě individuální spoluoznačení, vztahující se na agenty pozitivního stavu nacházející se na planetě Nula. Jak víš, Petře, ze svého osobního života a také z osobních životů vás všech, čtoucích tato slova, negativní stav by vás rád pohltil, zničil a mučil, a učinil váš život mizerným a nesnesitelným. Pokud by nebyl pod Mou osobní ochranou, uspěl by ve svých snahách v tomto ohledu. Tudíž symbolicky a metaforicky řečeno - neustále vás tluče do tváře. Jaká je vaše reakce, když si uvědomíte, že fakticky tomu tak je? Provedete odvetný úder? Budete ho soudit pro to, čím je? Vždyť je to jeho přirozenost být takovým a provádět vám tohle. Namísto toho, abyste se stali zahořklými, rozmrzelými, pomstychtivými a odplácejícími; namísto toho, abyste podlehli jeho pokoušení a snahám vás podplatit v naději, že budete jako jeho členové, vy přijmete tato fakta o povaze negativního stavu a budete pokračovat ve svém usilování podle slibu a jak se od vás očekává, a tak nepodlehnete jejich pseudokouzlům a slibováním nebes v jejich peklech. Uznáte, že pro Mne bylo nutné, abych povolil jeho pseudojsoucno a pseudobytí pro důležité duchovní poučení všech, co se týká otázky o životě beze Mne a Mých duchovních principů; a za účelem voleb, které je třeba učinit pro aktivaci plnosti a úplnosti života v pozitivním stavu. Tím, že právě takto konáte, pak symbolicky nastavujete druhou tvář, aby ji negativní stav uhodil.

A přece existuje ještě jiné spoluoznačení tohoto sdělení. Agenti negativního stavu se vám neustále posmívají; ponižují vás; nadávají vám, považují vás za blázny, za bezcenné a k ničemu ve věcech jejich světa; velmi často říkají, že se nelišíte od nich nebo nejste lepší než oni, jelikož zevně vypadáte jako oni, chodíte jako oni, mluvíte jako oni, dokonce se rozhněváte, cítíte se frustrováni, otráveni a zklamáni; ba někdy užíváte sprostá slova, kleje soudíte, odsuzujete a děláte a svým chováním projevujete mnohé podobné věci. V jejich očích nejste hodnotnější, nezasluhujete více a nejste více zvláštní než oni. Tak tedy, jaký je rozdíl mezi agenty negativního stavu a agenty stavu pozitivního? Jinými slovy: uhodili vás do pravé tváře. Povšimněte si, prosím, duchovní souvztažnosti pravé tváře. Koresponduje s přirozeností pozitivního stavu. V očích negativního stavu je pozitivní stav velmi špatný, tak špatný, jak se popisuje výše o vás, ba ještě horší. Takže pořád na něj plive, políčkuje ho a zesměšňuje.

Na druhé straně, levá tvář souvztaží, v tomto zvláštním spoluoznačení, s povahou negativního stavu, jež je přesně taková, jakou ji připisuje vám, čili v obecném smyslu - pozitivnímu stavu. Takže, řečeno symbolicky, vy nastavíte svou levou tvář tomu, kdo vás uhodil do pravé tváře, a dovolíte mu, aby do ní také udeřil. Tím, že to dovolíte, říkáte negativnímu stavu, že především je to negativní stav, jehož přirozenost je taková, jakou připisuje vám, a tudíž by se měla uhodit; a za druhé - což je nejdůležitější - tím, že to děláte, přiznáváte negativnímu stavu, že bez Pána Ježíše Krista byste byli přesně takovými, jakým negativní stav je. Pro svou relativní přirozenost - a to opakujeme zas a znova - bez Mé Absolutní Dobroty, Lásky, Mého Milosrdenství, Odpuštění, Soucitu; bez Mého neustálého poskytování těchto atributů vám byste byli právě jako oni. A toto je to, co citovaný verš označuje - nic jiného. Chápeš, co tím myslím, a vidíš logiku Mých sdělení v tehdejší době?

Peter: Naprosto. A velice Ti děkuji. Když je řeč o biblických citátech, přišla mi na mysl jiná otázka, která je často kladena těmi, kteří čtou a praktikují Tvé Nové zjevení: zda by se mělo pokračovat ve čtení Bible svaté spolu se čtením Tvého Nového zjevení, anebo je čtení Tvého Nového zjevení postačující pro jejich stálý duchovní růst a pokročení?

Pán Ježíš Kristus: Hm, Petře, to záleží na jejich volbách a preferencích. Nikomu se nezakazuje a na nikom se nepožaduje, aby přestal nebo pokračoval ve čtení čehokoliv včetně Bible. Záleží na tom, jak kdo rozumí čtenému materiálu, co vkládá do jeho významu a obsahu a v jakém rozsahu chce aplikovat ve svém životě biblické principy. Jak víš - a tohle se zde opakuje k osvěžení vaší paměti - Bible v zásadě obsahuje dvojí druh knih. Jeden druh má vnitřní, duchovní význam, druhý nemá žádný. Druh knih bez takového významu má pouze historickou cenu. Odráží stav duchovního rozpoložení, atmosféry a klimatu existujícího v době, kdy byl napsán. Z toho důvodu jakékoli principy a návody, které poskytují pro žití a životní praxi v souladu s duchovními požadavky těch časů, nejsou v dnešní době v převážné většině aplikovatelné. Díky tomuto faktoru můžete jasně vidět problém, který může povstat, bude-li někdo chtít žít podle těch principů.

Dobrý příklad - a takových je mnoho - lze vidět v tom, jak jsou formulovány epištoly apoštolů. Obracejí se přímo na členy nově založených křesťanských komunit či křesťanských církví, jež byly v samých počátcích svého vzniku. Nikdo nevěděl přesně, co činit, jak vykládat rozličná biblická tvrzení, jak žít v souladu s jejich požadavky a podobné věci.

Za těchto okolností, vezme-li se v úvahu faktor kvality života těch časů, bylo nutné ustanovit nějaká jasná vodítka, vhodná pro charakter té doby. Protože například - vláda mužů ve společenstvích těch dob byla obecně přijatým pravidlem než výjimkou, Pavel přišel na nápad zakázat ženám promlouvat nebo mít aktivní účast v církevních věcech.

Jeho postoj také vyvěral z chybného a zvráceného chápání pojetí Mého Prvního příchodu či inkarnace do lidského života. Každý usoudil, že tím, že jsem se zde vtělil jako mužská postava (a důvod pro tuto potřebu byl vysvětlen v Doplnění 9 v Korolariích...), jen může a smí mluvit, vládnout a vést členy církve.

Takže, jak vidíš z této ilustrace, může být čtení tohoto typu knih v Bibli bez náležitého chápání historických okolností v době jejich sepsání zcela škodlivé.

Opakovaně řečeno, tato škodlivost může být živě ilustrována všemi těmi nesčetnými náboženskými sektami v lůně křesťanství i mimo něj, které uplatňují rozličná pravidla a návody těch knih ve svých životech, aniž by vzaly jakkoli v úvahu duchovní požadavky současnosti. (Nebo v islámských náboženstvích, jež mají nejvíce omezující požadavky vůči svým členům či následovníkům, zvláště pak vůči jejich ženám). A nejen to, nýbrž díky rozličnému chápání a výkladu významu principů, formulovaných v těch knihách, vášnivě mezi sebou bojují až ke krvavým válkám, které mohou zuřit po desetiletí nebo i staletí.

Ohledně knih, majících hlubší duchovní význam a souvztažnost, lze říci, že - než bylo dostupné Mé Nové zjevení - jejich čtení pro lidstvo bývalo jediným zdrojem pro napojení s duchovní realitou Mého pozitivního stavu a se Mnou osobně.

Dokonce i když si nadějný čtenář nebyl s to uvědomit nebo nebyl schopen poznat jejích vnitřní, duchovní význam, jeho duchovní mysl byla toho schopna. Z pozice toho chápání držela duchovní mysl otevřené dveře pro proudění Mého života do nich a dovolila této planetě dál existovat.

Bez takové přístupnosti by tuto planetu a každého tvora na ní postihla duchovní smrt. V takovém případě by negativní stav nemohl být zrušen, ježto by nikdo nevěděl, proč a z jakých důvodů bylo dovoleno, aby negativní stav dosáhl svého nešťastného plodného dozrání.

Jinými slovy, nikdo by nebyl schopen vyvolat tu znalost z univerzálního vědomí, které je přímo napojeno na čtení těch knih; jejich čtení vyvolává takovou životně důležitou a rozhodující znalost. V tom případě by došlo k nebezpečnému předpokladu, že negativní stav je přirozeným jevem, jež má svůj původ v Mé Přirozenosti, a tudíž musí zůstat navěky.

Avšak tím, že je dostupné mé Nové zjevení i s jeho doplňky a že nyní jsou k dispozici i tyto dialogy, se situace zcela změnila. všechny principy, zákony, předpisy a vše, co se potřebuje pro spásu a stálý duchovní a duševní růst a pokročení, veškerá informace o negativním stavu a proč a pro jaké důvody byl aktivován a postaven do dominance nad planetou Nula a proč zóna vymístění dostala povolení existovat - to vše je plně obsaženo v Mém Novém zjevení.

Proto zvolíte-li nečíst Bibli, nebudete duchovně ohroženi ani nijak jinak - jak by členové různých křesťanských náboženství chtěli, abyste tomu věřili. Jste v bezpečí.

Na druhé straně, cítíte-li potřebu číst Bibli spolu se čtením Mého Nového zjevení, pak je to přijatelné, pokud chápete, co bylo řečeno výše. Jinak by se to mohlo stát pro vás kamenem úrazu vzhledem k rozporům - v doslovných údajích v těch knihách - s tím, co je obsaženo v Mém Novém zjevení.

Nezapomeňte, že doslovný význam těch knih si protiřečí, je matoucí, tajemný a velmi často zavádějící. Aniž znáte a chápete jejich vnitřní, duchovní význam, pak se vskutku mohou stát pro vás kamenem úrazu.

V takovém případě byste se mohli okamžitě stát terčem pro agenty negativního stavu, jenž miluje, láskyplně opatruje a propaguje doslovný smysl Bible. Dělají to za účelem udržování při životě neustálých hádek, bojů a intolerance mezi všemi druhy náboženství, což je podněcováno rozličnými formami chápání a výkladu jejich doslovných významů.

Díky faktu, že vnitřní, duchovní a symbolický význam dotyčných knih Bible není komukoliv plně přístupný a ani nebude dostupný až do konečného zániku negativního stavu - z bezpečnostních důvodů (je zde nebezpečí, že renegáti, jejich pochopové a jiní členové negativního stavu zneužijí souvztažnosti), je zřejmé, s jakými problémy se může potkat jejich případný čtenář. Takže volba je vaše. A také její následky, jak rád říkáš, Petře.

Peter: Velice si vážím tohoto vysvětlení. Máme pokračovat v kladení otázek, které vznesla Rosemarie, anebo je učiníme předmětem našeho příštího dialogu?

Pán Ježíš Kristus: Doporučoval bych, abychom pokračovali zítra a vnesli je do Devátého dialogu. Tvé fyzické tělo je unaveno. Vždyť jsi vzhůru od 3 hodin po půlnoci. Byl by to dobrý nápad dát si teď pohov. Přeji ti krásný den.

Peter: Opětovně Ti moc děkuji za to, že mi dáváš tuto příležitost vést s Tebou dialog.

OSMÝ DIALOG

Zdroj: http://triangulum.cz/dialog1.html



Print Friendly and PDF

ÚVOD | DUCHOVNO | KONTAKTY | MAPOVÁNÍ STRÁNKY | ZPĚT