SEDMDESÁTÝ TŘETÍ DIALOG

25. dubna 1999



Peter: V poslední době mi přichází na mysl věc Tvého proměnění, jak je popsána v Bibli. Pokud uvážím, že náhoda neexistuje, předpokládám, že by ses chtěl této záležitosti věnovat. Mám pravdu? Samozřejmě, než se pustíme do tohoto tématu, jako vždy se ptám, zda nemáš Ty něco, co bys chtěl nejdříve dodat.

Pán Ježíš Kristus: Máš úplnou pravdu, Petře. Určité aspekty současného pokračujícího posunu si vyžadují, abyste byli nyní - ty a všichni čtenáři těchto Dialogů - upozorněni na záležitost Mého proměnění. Než se však budu tomu věnovat, chtěl bych s tvým laskavým dovolením, Petře, nabídnout krátkou a stručnou filosofickou rozpravu. Tato rozprava se týká vzájemného vztahu bezpodmínečné lásky a moudrosti a jejich různých atributů. Za účelem naší rozpravy se zmíníme o těch, kterým jsme se věnovali v našich předešlých dialozích. Jsou to: milosrdenství, soucit, empatie, pochopení, akceptování, odpouštění, objektivita, oprávněnost, spravedlnost a soud.

Řečeno filosoficky a duchovně, lze tyto atributy seskupit následujícím způsobem: milosrdenství-pochopení-objektivita; soucit-akceptování-řádnost; empatie-odpuštění- soud. Současně je můžete pojímat následujícím způsobem: milosrdenství, soucit, empatie, objektivita a spravedlnost pocházejí z femininity, jejíž povaha tkví v bezpodmínečné lásce, dobru a pozitivních skutcích; a pochopení, akceptování, odpuštění, řádnost a soud pocházejí z maskulinity, jejíž povaha spočívá v bezpodmínečné moudrosti, pravdě a víře.

Vzájemný vztah těchto atributů a jejich souběžné působení jsou zjevné z této logické konstrukce. Bez správného chápání jakékoliv situace nemůžete být objektivní, a proto ani milosrdní. Vaše objektivita nemůže přijít ke svému životu bez pochopení a smyslu pro milosrdenství. Nemůžete být soucitní, aniž byste akceptovali jakoukoliv situaci podle její podstaty a niž byste o ní řádně smýšleli. Nemůžete věci akceptovat, pokud s nimi nemáte soucit a aniž byste vůči nim zaujali řádný postoj. Nemůžete cítit řádnost nějaké situace, pokud byste ji neakceptovali a neměli s ní soucit. Nejste schopni zažít skutečnou empatii, pokud byste neměli nějaký pocit a potřebu odpouštět a aniž byste byli s to správně posuzovat význam jakékoliv situace. Nejste schopni odpouštět, pokud byste nebyli empatičtí a aniž byste situaci správně posuzovali. Nemůžete správně posuzovat význam jakékoliv situace, pokud nejste ochotni odpouštět a být empatičtí.

Jak z těchto logických konstrukcí vidíte, vztah těchto atributů je takový, že jsou všechny na úrovni souběžného a současného vysílání a přijímání, a přijímání a vysílání. Není to tak, jako by byl jeden aktivním vysílatelem a druhý pasivním přijímatelem; anebo jako by byl jeden pasivním vysílatelem a druhý pasivním přijímatelem. A protože zde v konečném důsledku hovoříme o integraci, sjednocení a jednotě lásky a moudrosti, dobra a pravdy a pozitivních skutků a víry, a v nejposlednějším smyslu o sjednocení. integraci a jednotě maskulinity a femininity, jakož i femininity a maskulinity, je zcela zřejmé, že jsou obě - se vším, co k nim náleží - ve stavu souběžného a současného vysílání. Takže ve všech těchto případech je to vždy takříkajíc dvousměrná ulice. V tom typu vzájemného vztahu neexistují stavy, které by bylo možné považovat za mající pasivní modus. Všechny jsou aktivní a všechny mají stejný dynamický, progresivní a interaktivní charakter.

Pokud se důkladně podíváte na tento popis, budete schopni z něho vydedukovat velmi důležitý závěr: že živě znázorňuje povahu a život pozitivního stavu. Jak tedy z tohoto faktu vidíte, pozitivní stav neobsahuje nic. co by i jen vzdáleně připomínalo pasivní stav, anebo stav, ve kterém je jeden aktivním vysílatelem a druhý pasivním přijímatelem. V každé době oba jak aktivně vysílají, tak aktivně přijímají, a také tak aktivně přijímají, jak aktivně vysílají. Proč tuto kombinaci opakujeme i v opačném směru? Protože v obou situacích jde o stejnou angažovanost. Takže to není jen aktivní vysílání a aktivní přijímání, ale současně ten, kdo vysílá, také přijímá a ten, kdo přijímá, též i vysílá. V tomto ohledu je jejich rovnoprávnost absolutní.

Takto jsou v pozitivním stavu ustanoveny a manifestovány všechny principy maskulinity a femininity a femininity a maskulinity. Jsou ve stavu a procesu absolutní rovnosti ve všech časech a za každých okolností. Z těchto faktů můžeš jasně usoudit, že za předpokladu, kdy je povaha všech principů ve stavu své absolutní rovnosti, nemůže být počato ani nastoleno nic z negativního stavu.

Aby se aktivoval pseudoživot negativního stavu a uvedl do stavu nadvlády, bylo nutno ustoupit od tohoto uspořádání. Jak byste si při tom počínali? Jestliže povaha pozitivního stavu spočívá v této absolutní rovnosti a souběžném a progresivním módu jeho života, pak musíte přijít s něčím, anebo s nějakými způsoby, které by tuto rovnost a simultánní a synchronní aktivní a progresivní modus života anulovaly. Na základě logické analýzy těchto aspektů pozitivního stavu dospějete k objevení pojmů protikladů, rozdělení, nejednotnosti, separace, podřízenosti a nerovnosti. Původně nebyly nikomu takové pojmy v jsoucnu a bytí známy. Než se mohly realizovat, bylo potřebné je nejdříve vydedukovat.

Aby však bylo možné takovou dedukci vykonat, bylo potřebné objevit a realizovat odlišný přístup k získávání poznání. Do toho okamžiku veškeré poznání přicházelo z nitra každého, bez jakéhokoliv zvažování anebo možnosti jeho příchodu zvnějšku. Problém se získáváním veškerého poznání z nitra je ve faktu, že jelikož Já jsem byl ve stavu niternosti každého, přicházelo takové poznání vždy přímo ode Mne. Z této pozice nemohlo být počato či vymyšleno nic, co má negativní povahu; ani nemohla taková pozice vést k objevení jiných metod, jaké by někomu umožnili položit existenciální otázku o nějakém jiném životě, než je život pozitivního stavu.

Prvním krokem v tomto procesu tedy bylo odvrátit se od stavu nitra. V okamžiku, kdy k takovému rozkolu došlo a všechno poznání začalo být vyhledáváno vně, zrodily se vědecké výzkumné metody, metody zevšeobecňování a usuzování a byly vynalezeny pojmy protikladů, rozdělení, nejednotnosti, izolace, separace, podřízenosti a nerovnosti. Jakmile byly tyto termíny objeveny v dosavadních pseudologických konstrukcích myslí pseudotvůrců, dalším krokem bylo experimentovat s těmito termíny, aby se našel způsob na vytvoření životního stylu, který by byl na nich založen. Během tohoto pseudoúsilí se po dlouhém časovém období usoudilo, že jestliže všechny pozitivní protějšky těchto pojmů - absolutní rovnost, jednota, jednost, harmonie a integrace - tvoří základ života pozitivního stavu a jestliže se odráží ve stavu a procesu maskulinity a femininity a femininity a maskulinity, potom, aby vytvořili negativní protějšky těchto termínů - protiklady, rozdělení, nejednotnost, izolaci, separaci, podřízenost a nerovnost - funkčními a reálnými, čímž by jim dávali jakési zdání života a činili je nezávislými na pozitivním stavu, pak bylo nejdříve nutné vypořádat se s maskulinitou a femininitou a jejich sjednocením, jednotností, integrací a absolutní rovností. Aby to vykonali, bylo nejprve nutné objevit zvláštní typ metody, která by jim umožnila zničit stav a kondici femininity a maskulinity, z nichž fungovali a působili v pozitivním stavu.

Takovou metodu našli v duchovních zákonech souvztažností a v genetickém kódu těch sentientních entit, které obývaly přírodní dimenzi Mého Stvoření. V procesu experimentování se svými vlastními fyzickými těly (v tom čase obývali fyzickou dimenzi a měli takzvaná fyzická těla) a fyzickými těly dalších obyvatel fyzické dimenze byli schopni objevit ty geny a jejich duchovní protějšky či souvztažnosti, které byly odpovědny za stav sjednocení, jednotnosti, integrace a zrovnoprávnění maskulinity a femininity a femininity a maskulinity a jejich simultánní a synchronní funkci v procesu jejich aktivního vysílání a aktivního přijímání, a jejich aktivního přijímání a aktivního vysílání.

Jak si pamatuješ, trvalo pseudotvůrcům hodně, hodně dlouho ve vašem pojetí času, než byli schopni přijít s řešením, které by je přivedlo k dosažení tohoto nejtěžšího cíle. Pomocí různých kombinací, štěpení, pitvání a rekombinací těch či oněch genů a všech jejich duchovních korespondencí byli nakonec s to najít nejvhodnější kombinaci, vedoucí k vytvoření životní formy, ve které se plně zachovávaly pseudoprincipy rozdělení, nejednotnosti, separace, izolace, nerovnosti, pasivity, podřízenosti a podobných charakteristik, jaké se nenacházely v žádných aspektech života v pozitivním stavu. Uvedením těchto podmínek do aktivní modality se pseudoživot negativního stavu vydal na svou cestu demonstrace a ilustrace života, postaveného a zakořeněného v nějakých jiných principech, než jsou pravé principy pozitivního stavu. Takto došlo k vytvoření negativního stavu. Tuto krátkou diskusi můžeme považovat za lekci z geneze negativního stavu a všech forem jeho pseudoživota. A nyní můžeme tuto filosofickou odbočku uzavřít a začít se věnovat záležitosti Mého proměnění, které máš na mysli, Petře.

Peter: Děkuji Ti mnohokrát za tuto krásnou a poučnou filosofickou rozpravu. Velice se mi líbila. Událost Tvého proměnění je zaznamenána ve třech Evangeliích. Je to u Matouše 17:1-9; u Marka 9:2-8; a u Lukáše 9:28-36. Do které verze by ses chtěl pustit?

Pán Ježíš Kristus: I když jsou v chronologii těchto verzí určité malé rozdílnosti, všechny odrážejí fakt Mého proměnění. Avšak nejvíce vyčerpávající a nejpřesnější popis této události byl zaznamenán v Evangeliu Lukášově. Z toho důvodu si vezměme Lukášovu verzi, počínaje prvním až po poslední verš.

Verš 28. I přišlo k tomu, že asi osm dní po této rozmluvě (u Matouše a Marka je to po šesti dnech) vzal Ježíš se Sebou Petra, Jana a Jakuba a vystoupil na horu, aby se modlil. Zde vidíte výše zmíněné nesrovnalosti v chronologii. Matouš a Marek hovoří o šesti dnech, zatímco Lukáš naznačuje, že se to stalo po osmi dnech. Číslo šest v této konkrétní konotaci znamená to, co je před úplností určitých důležitých duchovních stavů. Jak si pamatuješ z první kapitoly knihy Genesis v bibli, takzvané stvoření bylo dokončeno šestého dne, po kterém přišel stav odpočinku, čili stav završení jednoho tvořivého úsilí před začátkem dalšího tvořivého úsilí. takže v tomto smyslu ‚šest‘ znamená - předtím, před chvílí, než mohla být ustanovena plnost a kompletnost života pozitivního stavu, což je zde naznačeno sedmým dnem neboli dnem odpočinku. ‚Sedm‘ znamená plnost a kompletnost života pozitivního stavu, což se odráží v Mém výroku, zaznamenaném v Apokalypse „Dokonáno jest!“ (Zjevení 21:6). Na druhé straně znamená ‚osm‘, že se něco stalo po završení této fáze. V této příslušné konotaci slova ‚asi osm dní po‘ znamenají poté, co byl vytvořen velmi důležitý předpoklad ve všech zúčastněných dimenzích a jejich světech, což Mi umožnilo přikročit k aktu Mé transfigurace. To, že jsem s sebou vzal Petra, Jana a Jakuba, znamená fakt, že jakýkoliv taková akt může být iniciován jen z pozice integrace, sjednocení a jednoty všech principů Lásky a Dobra (Jan), Moudrosti a Pravdy (Petr) a Pozitivních Skutků a Víry (Jakub). Jen z této pozice lze zažít Mou Pravou Přirozenost. To, že jsem je vzal na vysokou horu (Matouš a Marek zaznamenali slovo ‚vysoký‘, zatímco Lukáš slovo ‚vysoký‘ vynechává), znamená, že jsem je vzal do samotného jádra pozitivního stavu, zde označeného slovem ‚hora‘. V blízkosti všeho ostatního je hora vždy vysoká. Takže toto slovo samo o sobě znamená jeho velikou výšku. Označuje to fakt, že Můj pozitivní stav je nade všechny a nade všechno. To, že jsem se tam šel modlit, znamená Můj stav meditace a přesunu z typického lidského stavu zevnějšnosti do pravého duchovního stavu niternosti (modlitba). Jen v tomto stavu lze rozlišit a pochopit cokoliv duchovního a pravdivého. Žádný jiný stav nevede k žádnému takovému vnímání a chápání.

Verš 29: A jak se modlil, vzhled Jeho tváře se změnil a Jeho oděv zbělel a třpytil se. Během přesunutí se do niterností a během uvádění stavu integrace všech aspektů Mé Přirozenosti (proces modlení) se manifestuje Má Pravá a Ryzí Přirozenost, spočívající ve Stavu Mé Absolutní Nevinnosti a v Mé Absolutní Pozitivnosti, osvobozená od jakékoliv kontaminace, znečištění a otrávení čímkoliv z negativního stavu a z negativních aspektů lidské přirozenosti (vzhled Mé tváře se změnil a Můj oděv zbělel a třpytil se).

Verš 30-31: Tu pak rozmlouvali s Ním dva muži, kdož byli Mojžíš a Eliáš, kteří se zjevili ve slávě, a hovořili o Jeho úmrtí, které se chystal podstoupit v Jeruzalémě. Rozprávění se dvěma muži znamená vyjadřování všech věcí z pozice správného chápání všeho; z pozice zákonného uspořádání všech aspektů jak pozitivního, tak i negativního, za účelem uskutečnění jednoho z nejdůležitějších kroků v procesu spásy všech z negativního stavu a vybudování pevného základu, na kterém bude možné eliminovat negativní stav. Mojžíš reprezentoval všechny zákony a principy, které nemohl naplnit nikdo na planetě Nula či v negativním stavu. Všechny tyto zákony nejenže nebyly naplněny, ale byly zcela přestoupeny a porušeny. Eliáš reprezentoval naplnění všech proroctví ohledně způsobů, jakými by se všechny tyto věci mohly uskutečnit a nastolit. Z té pozice jsme my tři diskutovali o všech aspektech Mého Božského Údělu a o tom, že neexistovaly žádné jiné možnosti dosažení Mých cílů než jedině zažitím smrti Mého fyzického těla ukřižováním a vstoupením do všech pekel vůbec a pekel pseudotvůrců zvláště, jakožto i uvězněním pseudotvůrců na dlouhé časové období. Také jsme probírali následek všech těchto událostí a jak to přispěje k úplné eliminaci negativního stavu a k aktivaci plnosti a kompletnosti života pozitivního stavu. To, že se Mojžíš a Eliáš zjevili ve své slávě, znamená, že byli ve stavu své pravé přirozenosti - bez jakýchkoliv známek čehokoliv typicky lidského v negativních aspektech lidské přirozenosti. ‚Být ve své slávě‘ znamená být úplně osvobozen a nezávislý na čemkoliv špatném, nepravdivém a negativním, a tedy být ve své pravé přirozenosti.

Verš 32: Ale Petra a ty, kteří byli s ním, přemohl spánek; a když se probrali, viděli Jeho slávu a ty dva muže, kteří stáli s Ním. Být přemožen spánkem znamená být v hlubokém hypnotickém transu (v plenárním stavu). Jen v takovém stavu mohli přesáhnout svá lidská omezení a zevnější zásah donucení a probudit se do stavu vyššího uvědomění a schopnosti vidět věci v jejich pravé esenci a substanci. Být v hlubokém spánku a probrat se z toho stavu neznamená doslovně se probrat, ale transcendovat do stavu, jaký je nad a mimo spánek. Ve tvých profesionálních kruzích, Petře, to bylo známé jako plenární stav hypnózy. V tomto konkrétním případě byli tedy Petr, Jan a Jakub uvedeni do nejhlubšího stavu svého nitra, ze kterého byli vzbuzeni do plenárního stavu, stavu, který integruje všechno, z čeho sestávali v celistvosti svých jedinečných osobností a individualit. Jen v takovém stavu mohli rozeznat Mou Pravou Přirozenost a pravou přirozenost těch, kteří byli se Mnou přítomni (Mojžíš a Eliáš), označovanou zde jako jejich sláva.

Verš 33: A stalo se, jak od Něho odcházeli, že Petr řekl Ježíšovi: „Mistře, je nám zde dobře; udělejme tři svatostánky; jeden pro Tebe, jeden pro Mojžíše a jeden pro Eliáše“, nevěda, co mluví. Proces odcházení těch dvou ode Mne byl pro Petra a pro další dva procesem návratu do jejich předešlého zevnějšího lidského rozpoložení. V tomto rozpoložení byli zmateni a nevěděli, co se děje, kromě toho, že jaksi cítili, že tento stav byl nejkrásnější a nejvíce žádoucí stav bytí, ve kterém by chtěli být navždy. Proto z pozice pravdy té záležitosti, zde reprezentované Petrem, chce Petr navodit situaci, která by jim umožnila zůstat v tom stavu donekonečna, aniž by vůbec něco vědomě věděl, co si přeje či po čem touží. Je to ten přechodný stav, ve kterém se odehrála ta další událost, která je vylíčena ve verších 34-36.

Verš 34-36: Zatímco toto hovořil, přišel oblak a zastínil je; a když se ocitli v oblaku, zmocnila se jich bázeň. Pak z oblaku vyšel hlas říkající: „Toto je Můj milovaný Syn. Poslouchejte Ho.“ A když hlas ustal, Ježíš se nacházel sám. Protože teď, jak Petr promlouval, byli v přechodné fázi, jdoucí ze stavu sjednocené niternosti do svého typického a obvyklého vnějšího lidského stavu, a v této fázi všechno vypadá zmateně, nehmatatelně, zatemněně a nejasně. Takový zážitek vyvolává pocit bázně. Toto je stav nevědomosti a záhadnosti, ve kterém není nic jasného. V něm je vnímána separace mezi něčím, co není možné pochopit a rozlišit samo od sebe a samo o sobě, a něčím, co je fyzicky skutečné a hmatatelné. Slyšet v tomto stavu hlas znamená mít určité nejasné povědomí, že se jedná o mnohem víc, než mohou uchopit a pochopit svou lidskou myslí, a že jde o původní zdroj toho, co mohou uchopit a pochopit. V tomto případě jsou Mé fyzické aspekty jako lidské bytosti pochopitelné a rozlišitelné. Na straně druhé s Mým původem tomu tak není. Proto je ten původ vnímán jako hlas Mého Otce, která Mne uznává jako Svého Milovaného Syna, Kterého mají poslouchat, Jemuž mají naslouchat a Kterého mají následovat. Duchovní indikace tohoto požadavku - poslouchat čili následovat Mne - naznačuje fakt, že Já jako Milovaný Syn Toho z Oblaku, Jsem Jediný, Který vám může poskytnout všechno, co potřebujete ve všech aspektech vašeho života. A protože neexistuje nikdo jiný, kdo to může udělat, logika tohoto faktu vás přivádí k závěru, že Já jsem Jediný Pravý Bůh, který se dočasně a prozatím rozhodl odloučit od své Božské Esence a zkombinovat určité Své prvky s některými lidskými aspekty, aby se stal typickým lidským tvorem. A toto je jeden aspekt události Mé transfigurace, který může být nyní odhalen.

Význam této události pro vás a pro tuto dobu je obsažen s důrazem na fakt, že musíte mít neustále na paměti, jak je důležité vidět věci za scénou, a ne na scéně, a jak je důležité být ve stavu integrální niternosti s vědomým uvědoměním si toho stavu. Jen v tomto typu stavu jste schopni rozlišit a pochopit všechny věci v jasnosti jejich esence a substance bez jakýchkoliv zkreslení a falzifikací, tak typických pro lidskou povahu. Takovým způsobem se skutečně stanete Mými pravými představiteli. A toto je všechno, co jsem vám dnes chtěl oznámit. Přeji ti velmi prospěšný den.

Peter: Děkuji Ti mnohokrát za tuto připomínku i za všechno.

SEDMDESÁTÝ TŘETÍ DIALOG

Zdroj: http://triangulum.cz/dialog1.html



Print Friendly and PDF

ÚVOD | DUCHOVNO | KONTAKTY | MAPOVÁNÍ STRÁNKY | ZPĚT