SEDMÝ DIALOG

31. prosince 1998



Peter: Než začnu klást vlastní otázky, rád bych se Tě zeptal, zda máš další komentáře ohledně něčeho, co nám bylo sděleno v Šestém dialogu, nebo něčeho jiného.

Pán Ježíš Kristus: Ano, Petře. Díky, že Mi dáváš tuto příležitost, abych udělal takový komentář. Vztahuje se k záležitosti odplaty a potrestání lidských tvorů, kteří se dopustili nějakého přestupku z hlediska lidských zákonů a trestního a/nebo občanského soudního systému, ale také z duchovního stanoviska; a k tomu, jak se to všechno vztahuje na vás jako agenty Mého pozitivního stavu. Ve své konverzaci s Danem - poté, co přečetl Šestý dialog - jsi to hezky vystihl, když jsi mu řekl, že vy hoši byste se neměli starat o trest a spravedlnost, neboť negativní stav má dostatek svých vlastních lidí, kteří jsou dychtiví, ochotní a připravení potrestat se za své. Ať se o své vlastní postarají sami. Čili: „Nechť se mrtví postarají o své vlastní mrtvé.“

Takže v tomto ohledu to již není vaše starost, zda spravedlnost byla nebo je vykonána vůči komukoliv, kdo si to zaslouží, ale na místo toho se máte soustředit - ve svém relativním rozpoložení - na ilustrování a demonstrování pozitivních atributů života Mého pozitivního stavu v souladu s povahou a rysy Mé Absolutní Přirozenosti.

Jak víš, Petře, do této chvíle jste se soustřeďovali na pozorování a prožívání událostí manifestování negativního stavu na vaší planetě a jinde. Bylo to záležitostí tlumočení pro potřeby pozitivního stavu. Avšak s tímto novým posunem, který se chystá projevit právě teď, se situace v tomto ohledu takřka drasticky změnila. Proto již není náležité, abyste marnili energii a čas zaměstnáváním se událostmi negativního stavu. Pozitivní stav má již vaší zásluhou vše, co potřebuje vědět o povaze a životě v negativním stavu a na planetě Nula. Takže vaše pověření v tomto ohledu doznalo změny.

Ve vašem případě posun směřuje k ilustrování a demonstrování přirozenosti, povahy, obsahu a života pozitivního stavu pro všechny v negativním stavu a na planetě Nula. Tohle ilustrování a demonstrování se děje v tom, jak se chováte, jak přemýšlíte, co cítíte a jaký máte vztah vůči agentům negativního stavu; a také jak se stavíte vůči záležitostem jako jsou například trest a odplata - v případě těch, kdo se svým chováním a svými činy ocitl v pozici pro takový trest, vyvolávající potřebu pro odplatu.

Jak bylo uvedeno v Šestém dialogu, máte v tomto ohledu odrážet ve svém relativním rozpoložení Mé Absolutní chování, postoj a přístup v podobných případech. jak víš, to vše je zakotveno v Mém Absolutním Bezpodmínečném Milosrdenství a Odpuštění, jež jsou zakořeněny v Mé Absolutní Bezpodmínečné Božské Lásce a v Božské Moudrosti. Pokud Mne nikdo nežádá, abych v jejich životě aplikoval Své Bezpodmínečné Milosrdenství a Odpuštění, nezasahuji do věci spravedlivého trestu a odplaty v těch případech, kde si to zasluhuje, kvůli jejich odpornému, negativnímu chování a zlému chování a konání. Nicméně, v okamžiku, kdy Mne někdo z hloubi svého srdce o ně požádá, pak je takové osobě okamžitě zpřístupním a dám ji další šanci.

Jak víš, Petře, trestání a odplácení existují pouze v negativním stavu a na planetě Nula. Neexistují v pozitivním stavu. Předpokládat, že takové negativní atributy a rysy jsou v pozitivním stavu, by pak znamenalo, že se má za to, že něco špatného a zlého má místo mezi jeho obyvateli. Naproti tomu v negativním stavu se produkuje a manifestuje všechno jen špatné, negativní a zlé. Takovým stavům je vlastni potřeba pro potrestání a odplácení, a to všemožnými prostředky a způsoby. Je v logice tohoto uspořádání, že trest a odplata jsou samy o sobě negativní a tedy špatné. To je důvodem, proč nemohou existovat v pozitivním stavu, ba ani se tam o nich nemůže vytvořit představa. A jelikož jste agenty pozitivního stavu a protože jste v této chvíli svolili manifestovat všechny atributy pozitivního stavu ve svých životech, ve svém chování, svých činech a vztazích, pak díky této skutečnosti a nediskutovatelné logice by pro vás bylo velmi nevhodné, kdybyste prodlévali u záležitosti trestu a odplaty, týkajících se kohokoliv. Současná situace je taková, že setrvání u nich by vás postavilo do jasně ozářeného bodu a vy byste vyčnívali jako bolavý palec, v kterémžto případě byste se stali v okamžiku terčem pro agenty negativního stavu. Takže opakuji: „Nechť se mrtví postarají o své mrtvé.“ V konání v tomto ohledu jsou velmi zdatní a účinní.

Takže pokud jde o vás, všichni z vás, kdo čtete tato slova, se máte také soustřeďovat na Mne a na kladné aspekty pozitivního stavu. A kdykoliv do vaší mysli vstoupí nějaké negativní, represivní, mučivé a typické negativní pocity - a pokud jste ve své lidské kůži, pak podobné myšlenky, pocity, emoce a co všechno ještě k tomu patří, co do vás nevyhnutelně vstupuje - musí být - jak to hezky vzkázal Dan z New Yorku v rozhovoru s tebou - okamžitě vypuzeno z vaší mysli a všechna vaše pozornost se má obrátit ke Mně a k vašemu pověření na této planetě v roli reprezentantů pozitivního stavu.

Peter: Tohle je mi velmi jasné a já v tom zřetelně vidím překrásné rozumné odůvodnění a logiku. Děkuji Ti za toto vysvětlení.

Pán Ježíš Kristus: Rádo se stalo, Petře. Chtěl bych krátce komentovat Danovu technickou otázku, kterou ti položil včera večer. Vztahuje se na požadavek anglického obvyklého výrazu v situaci, kdy dva nebo více lidí spolu rozmlouvají. Jak víš, je to věcí vžité zdvořilosti, dát přednost tomu, s kým mluvíš, a uvést jeho jméno na první místo a své - na druhé. Takže je náležité říci ‚ty nebo vy a já‘ místo ‚já a vy‘. Avšak ty, Petře, ve svém záznamu užíváš obrácený postup a vždy stavíš ‚Já‘ vztahující se ke Mně, na první místo a sebe - na druhé. Jak víš, v tomto ohledu Mne vždy slyšíš správně a vždycky to vychází jako ‚ty a Já‘ - kvůli Mému respektu vůči tobě a je to odrazem Mé Absolutní Poníženosti, Skromnosti a Pokory. Jenomže z pozice tvé vlastní poníženosti, skromnosti a pokory nepociťuješ jako správné samého sebe klást na první místo. Kvůli tomu, že ty jsi zaznamenávající, a protože je to tvá osobní volba dávat Mne na první místo, je vhodné pokračovat ve stejném způsobu zaznamenávání. Doufám, že Dan přijme toto jako věc tvé osobní zdvořilosti vztahující se vůči Mně; a Já ti děkuji za tvůj postoj v tomto ohledu.

Peter: Já pociťuji, že je správné takto to zaznamenávat. Teď ale mám následující otázku. Jak jistě víš, už dlouho se mne naši lidé ptají na záležitost modlitby. Otázka zní: „Jak je pro nás, agenty pozitivního stavu, vhodné, abychom se modlili za jiné lidi a za jejich zdraví, situaci a dobrý život vůbec?“

Pán Ježíš Kristus: Jak je ti známo, Petře, z vlastní minulé baptistické zkušenosti, jakožto i ze znalosti požadavků všech ostatních náboženských systémů, vždy se klade důraz na nějakou formu modlitby. Lidé věří, že čím více se modlí, tím více se toho docílí na tomto světě, v jejich osobních životech a že tím více je slyším.

Při nynější personalizaci a individualizaci vlastního osobního života, jakž i osobní zodpovědnosti a odpovědnosti za vlastní život a volby, jsou takové modlitby zcela neužitečné a nemají vůbec žádný smysl. Je to ztráta vašeho času.

Zároveň se může považovat za duchovní drzost ze strany modlitebníka věřit, že jeho/její intervencí v zájmu někoho jiného dojde k tomu, že ten/ta se změní nebo zlepší - ať jde o cokoli. Taková duchovní drzost jde ještě dál v tom, že modlící se osoba hrubě zasahuje do svobody výběru, dohody a volby, kterou dotyčný učinil buď dříve, než přišel na tuto planetu, nebo v průběhu jeho/jejího života na ní. Při takovém chápání současné situace je jasné, že takové modlitby mají negativní povahu.

Peter: A co Tvé sdělení v evangeliu dle Lukáše (kapitola 18:1), že lidé se mají stále modlit a neklesat na mysli?

Pán Ježíš Kristus: Existují dva důvody pro toto sdělení: Za prvé, primárně se vztahuje k modlení se za sebe sama, a ne za někoho jiného. A za druhé, tenkrát byla duchovní situace a duchovní klima takové, že, jak víš, Petře, pseudotvůrci měli plně pod kontrolou tuto planetu a celou zónu vymístění. Vládli jim dle principů nutnosti a žádné svobody volby. Vzpomeň si, prosím, a to je připomínka, že Můj První příchod byl mezi mnohým jiným za tím účelem, aby se dala lidským tvorům svoboda výběru a svobodná vůle, což tehdy neměli.

Proto v té době bylo vhodné modlit se ke Mně v zájmu jiných, ježto ti nevěděli, co činili. Byli přesvědčeni, že jejich chování a činy byly náležité a bohulibé. Pro jejich neznalost bylo vhodné, aby se někdo osvícený a znalý té situace takto modlil. To bylo také důvodem, proč jsem se, když jsem visel na kříži, modlil k Mému Otci ze Svého lidského aspektu, to jest k Mému Absolutnímu Božskému aspektu, který byl ode Mne oddělen během té doby, aby bylo odpuštěno těm, kteří Mne ukřižovali, neboť nevěděli, co činili.

Avšak po Mém vítězství v peklech a po uvěznění pseudotvůrců nastala pro lidské tvory nová situace, jež je uvedla do pozice svobodné vůle a volby. Toto je osvobodilo od toho, aby dělali a volili věci na základě čiré nutnosti a bez svobody volby. Jakmile tato situace byla ustanovena, nebylo zapotřebí se za jiné modlit, protože se stali zodpovědnými a odpovědnými za své vlastní volby a za své životy vůbec.

Naneštěstí poté, co přišel na scénu Pavel a převzali to ostatní apoštolové po Mém fyzickém odchodu z vaší planety, pokračovali v zdůrazňování potřeby takových modliteb. A nejen to, ale například Pavel trval na tom, aby se členové církve modlili neustále za druhé.

Peter: Ale co když nás někteří požádají, abychom se za ně modlili?

Pán Ježíš Kristus: Dívej se na to, Petře, takhle. Když je někdo plně a zcela odpovědný a zodpovědný za svůj vlastní život, není pak pravdou, že se taková žádost straní či vyhýbá projevení vlastní odpovědnosti a zodpovědnosti?

Nicméně, jde o více než o toto. Pokud někoho požádáte, aby se za vás modlil, pak to negativnímu stavu signalizuje to, že jste se stali nemohoucími a neschopnými postarat se o své vlastní problémy nebo o cokoliv jiného, oč jste požádali, aby se modlili. V takovém případě se stáváte dobře viditelným terčem pro negativní stav.

Důsledkem takového zacílení by mohlo být, že by se vaše situace mohla stát mnohem horší, než byla před vaší žádostí o modlitbu. Takže ve své současné situaci byste nikdy neměli kohokoli žádat, aby se za vás modlil. Je to mezi Mnou a vámi; nikoho jiného se to netýká.

Peter: A co když se modlíme za sama sebe jako jedinci před Tebou?

Pán Ježíš Kristus: Tak to je něco zcela jiného. Tím, že jste odpovědní a zodpovědní za svůj vlastní život a za vše, co se v něm děje, je vhodné, správné a náležité, abyste Mne požádali o pomoc v potýkání se vším, co probíhá, a o účinné a kompetentní splnění svého poslání.

V tomto ohledu lze zde uvažovat přinejmenším o dvou věcech. Jednou je, že jelikož nejste absolutní ani dokonalí, a jste omezeni v rozsahu svého samostatného vědění a chápání čehokoliv, můžete snadno učinit nevhodnou volbu nebo rozhodnutí a tak podkopat vaše úsilí účinně vykonat své poslání.

Kdykoli k něčemu takovému dochází, stáváte se terčem pro negativní stav. Jedině za Stavu Absolutního Vědění a Dokonalosti, které Mám Já, můžete docílit čehokoliv. Takže vaše prosba, abych vám poskytl pomoc a podporu ve všem vašem usilování, vám umožní úspěšně dokončit cokoliv. To je důvod, proč jsem řekl, že se lidé mají vždy modlit a neklesat na mysli a proč někteří apoštolové zdůrazňovali potřebu neustále se modlit.

Druhou záležitostí je to, že vzhledem na požadavek individualizovat a zosobňovat váš život a potřebu ustanovit vztah se Mnou, což je velmi důležité pro váš život, který je založen na takovém individualizovaném a zosobněném přístupu, může se vytvořit schopnost úspěšně vykonat tuto nutnou podmínku jedině z Absolutního Vědění toho, kdo jste a z jaké ideje elementu Mé Přirozenosti pocházíte. Ježto jste uvedeni do rozpoložení svobodné vůle a volby, takové vědění a chápání vám nemůže být přiděleno, aniž byste Mne o jejich poskytnutí výslovně požádali.

Jinak by se jednalo o donucení. Žádná znalost získaná vnucováním se nemůže uchytit ve vašem nitru, kde to jedině má smysl, a proto byste měli tendenci nevěnovat tomu pozornost. V takovém případě byste se okamžitě stali terčem pro negativní stav. Jakýkoliv faktor vnucení otevírá dveře pro negativní stav. Proces prosby ze svobodné vůle a volby je procesem modlitby. Modlením se ke Mně za tím účelem a takovým způsobem jste uschopněni fungovat a zdárně pokračovat ve svém poslání.

Peter: Existují nějaké specifické požadavky, jak se k Tobě modlit?

Pán Ježíš Kristus: Až na to, že to má vycházet z čistoty vašeho srdce, s pozitivním a dobrým úmyslem a na základě vaší svobodné vůle a volby, neexistují naprosto žádné. Metoda, způsob a to, jak to činíte v praxi, je docela na vás. Opětně řečeno, je duchovně velmi nebezpečné předepisovat nebo vnucovat komukoli, jak, jak často nebo jakým způsobem by se mělo se Mnou komunikovat. Vždyť co je vlastně modlitba? Je to prostředek ke komunikování se Mnou a Mne s vámi. Je to mezi Mnou a vámi. Proto váš způsob komunikace se Mnou je také něco, co je mezi Mnou a vámi; a naprosto s nikým jiným. A Já vás mohu ujistit, že vás budu inspirovat prostřednictvím vaší intuice, jakým způsobem máte se Mnou komunikovat.

Všechny jiné způsoby a metody by se pro vás staly velmi nepohodlnými. (Jen pro objasnění: komunikovat se Mnou značí z vaší strany modlit se; a naopak: modlit se ke Mně znamená komunikovat se Mnou).

Jde však ještě o něco jiného ve věci potřeby modlit se vaším vlastním individualizovaným a zosobněným způsobem. Jak již bylo uvedeno několikrát dříve, tím, že jste v relativním rozpoložení vůči Mému absolutnímu Stavu, nemůžete být sami ze sebe, sebou a v sobě pozitivními, dobrými nebo moudrými. Pokud toto nepřiznáte, pak se uvádíte do nebezpečí považovat se za takové, aniž bych to u vás Sám způsobil. Pouze z Toho, Kdo je Absolutně Pozitivní, Dobrý a Moudrý v Sobě, Sebou a ze Sebe, se může kdokoliv, kdo není v podobném stavu, takovým stát. Když selžete a toto nepřiznáte, stanete se okamžitě terčem pro negativní stav.

Vzpomeňte si, prosím, že negativní stav byl aktivován v důsledku neomalené domněnky pseudotvůrců, že jsou s to a smějí být takovými v sobě, sebou a ze sebe. Můžete tedy jasně vidět hrůzně zlé a negativní následky té domněnky v celé historii planety Nula a zóny vymístění. Takže postupem vaší individualizované a personalizované modlitby, přiznáním, že toto je nepopiratelným faktem, se vyhnete všem takovým důsledkům pro svůj vlastní život.

Záležitost různých forem modlitby byla náležitě vysvětlena v 27. kapitole Nového zjevení Pána Ježíše Krista. Není nutné to zde opakovat. Avšak byl by to dobrý nápad popovídat si o tom, jaký druh prosby by měl být adresován v průběhu vaší modlitby či komunikace se Mnou. Ježto nejste dokonalí ani absolutní, je radno soustředit se na to, jak se stát takovým jako Já, ve vašem relativním rozpoložení.

Takové přání se může naplnit tak, že se během vašeho stavu neformální i formální niternosti - nehledě na to, jakým způsobem a metodou uskutečňujete vlastní individualizování a zosobnění - zaměříte na Mne, žádajíce, abych vám pomohl být každý den přesně takovými, jakými bych byl rád, kdybyste byli - kvůli sobě samým; abyste prožívali ve svém každodenním životě přesně to, co by se Mi líbilo, abyste prožívali - kvůli sobě samým; abyste činili každý den přesně to, co bych rád, abyste konali - kvůli sobě samým; chovat se, jednat a mít vztah každý den tak, jak bych chtěl, aby to u vás bylo - kvůli samým sobě; být angažován pouze v takových typech situací, v jakých bych vás rád viděl - kvůli samým sobě; říkat, psát, sdílet, podílet se a vyjadřovat jenom to, co by se Mi zamlouvalo - v zájmu vás samých; myslet, cítit, chtít, pociťovat, volit a žádat jen to, co bys chtěl - kvůli vám samotným, plnit své povinnosti, závazky, vykonávat práci, zaměstnání, povolání, pověření a poslání naplňovat svůj osud a důvod pro váš lidský život přesně tak, jak bych to u vás chtěl - jak káže povinnost, odpovědně, zodpovědně, láskyplně, moudře, úspěšně - kvůli sobě samým; spát, snít, bavit se, hrát a těšit se a konat všechno ostatní ve vašem denním životě, přesně tak, jak by se Mi to líbilo - ve vašem vlastním zájmu; a vše to činit a používat a být takovými tak, jak je to náležité, správné, pravé a bohulibé v souladu s Mou vůlí - kvůli samým sobě; a jenom ode Mne, Mnou, ze Mne, skrze Mne a pro Mne; v jednotě a jednomyslnosti se všemi členy vaší duchovní rodiny, se všemi členy Nového Vesmíru a se všemi agenty pozitivního stavu, umístěnými všude; a to s velkou radostí, potěšením, uspokojením, láskou, moudrostí a štěstím; k Mé spokojenosti, ke spokojenosti všech a vaší vlastní spokojenosti s postojem, vyjadřujícím pocit, že je ctí a výsadou být agentem pozitivního stavu v Mých službách - kvůli sobě samým a kvůli všem ostatním. A to vše žádat z vaší vlastní svobodné vůle a volby kvůli principu, neboť tak prosit a být takovým je správná věc. Ovšem ke své prosbě můžete přidat, co se vám jen zachce. A toto je ta pravá modlitba.

Vše ostatní, jakákoliv z těch veřejných modliteb, skupinových modliteb, dožadujících se modliteb, modliteb pro jiné, růžencových modliteb a modliteb pro tuto planetu, tak uctívaných a vyžadovaných v církvích, je k ničemu, zbytečné, neúčinné a nevedoucí nikam. Mohou být dokonce duchovně nebezpečné tím, že slouží jako faktor vměšování se do práce Mé Božské Prozřetelnosti a do svobodných voleb, jaké se lidstvo jako celek chystá učinit.

Jiný aspekt tohoto nebezpečí se vztahuje na vychytralé renegáty a jiné ‚prominentní‘ členy negativního stavu a zóny vymístění, co smí a mohou odpovědět na takové druhy modliteb a ustanovit rozpoložení pro jejich částečné splnění v rozporu s Mým Velkým plánem spásy všech. Abych řekl pravdu, oni milují tento druh modliteb a činí vše, co je v jejich moci, aby na ně příležitostně odpověděli, jen aby mohli překazit Mé Božské Plány, které v tomto ohledu jsou v souladu s Mou Božskou Prozřetelností. Je tímto tvá otázka zodpovězena, Petře?

Peter: Ano. A dovol, abych ti řekl, že nemáš ani ponětí... odpusť mi, prosím. Ty přece máš absolutní představu o tom, jak jsem spokojen a šťasten, že Ti sloužím a jednám podle Tvé vůle. Je to taková radost a potěšení. Je to tak inspirující a povznášející jako nic jiného, co jsem kdy ve svém životě zakoušel. Vřelé díky za tuto příležitost být ve Tvých službách.

Pán Ježíš Kristus: Ano, Petře, mám představu v absolutním smyslu. Ale ještě něco jiného se dá říci o těchto pocitech. Je to velmi důležitá ilustrace a demonstrace pro všechny v negativním stavu, že pouze ve službě pro Mne a v plnění Mé vůle se může najít opravdové štěstí, pravá radost, potěšení, uspokojení a naplnění; a jenom v tom lze být produktivním, konstruktivním, tvůrčím, vynalézavým a novátorským; a mít všechny jiné blaženosti, jež jsou vlastní Mé Absolutní Přirozenosti a povaze Mého pozitivního stavu. Není jiný zdroj všech těchto blažeností - jak to život negativního stavu tak názorně ilustroval během celé své dlouhé historie.

Peter: Moc děkuji za tento dialog. Svou další otázku uvedu v příštím dialogu, budu-li smět.

Pán Ježíš Kristus: Ovšem, Petře, vždy smíš. Měj velice krásný den!

SEDMÝ DIALOG

Zdroj: http://triangulum.cz/dialog1.html



Print Friendly and PDF

ÚVOD | DUCHOVNO | KONTAKTY | MAPOVÁNÍ STRÁNKY | ZPĚT