31. prosince 1998
Peter: Než začnu klást vlastní otázky, rád bych se Tě zeptal, zda máš další komentáře
ohledně něčeho, co nám bylo sděleno v Šestém dialogu, nebo něčeho jiného.
Pán Ježíš Kristus: Ano, Petře. Díky, že Mi dáváš tuto příležitost, abych udělal takový
komentář. Vztahuje se k záležitosti odplaty a potrestání lidských tvorů, kteří se
dopustili nějakého přestupku z hlediska lidských zákonů a trestního a/nebo
občanského soudního systému, ale také z duchovního stanoviska; a k tomu, jak se to
všechno vztahuje na vás jako agenty Mého pozitivního stavu. Ve své konverzaci
s Danem - poté, co přečetl Šestý dialog - jsi to hezky vystihl, když jsi mu řekl, že vy hoši
byste se neměli starat o trest a spravedlnost, neboť negativní stav má dostatek svých
vlastních lidí, kteří jsou dychtiví, ochotní a připravení potrestat se za své. Ať se o své
vlastní postarají sami. Čili: „Nechť se mrtví postarají o své vlastní mrtvé.“
Takže v tomto ohledu to již není vaše starost, zda spravedlnost byla nebo je vykonána
vůči komukoliv, kdo si to zaslouží, ale na místo toho se máte soustředit - ve svém
relativním rozpoložení - na ilustrování a demonstrování pozitivních atributů života
Mého pozitivního stavu v souladu s povahou a rysy Mé Absolutní Přirozenosti.
Jak víš, Petře, do této chvíle jste se soustřeďovali na pozorování a prožívání událostí
manifestování negativního stavu na vaší planetě a jinde. Bylo to záležitostí tlumočení
pro potřeby pozitivního stavu. Avšak s tímto novým posunem, který se chystá projevit
právě teď, se situace v tomto ohledu takřka drasticky změnila. Proto již není náležité,
abyste marnili energii a čas zaměstnáváním se událostmi negativního stavu. Pozitivní
stav má již vaší zásluhou vše, co potřebuje vědět o povaze a životě v negativním stavu a
na planetě Nula. Takže vaše pověření v tomto ohledu doznalo změny.
Ve vašem případě posun směřuje k ilustrování a demonstrování přirozenosti, povahy,
obsahu a života pozitivního stavu pro všechny v negativním stavu a na planetě Nula.
Tohle ilustrování a demonstrování se děje v tom, jak se chováte, jak přemýšlíte, co
cítíte a jaký máte vztah vůči agentům negativního stavu; a také jak se stavíte vůči
záležitostem jako jsou například trest a odplata - v případě těch, kdo se svým
chováním a svými činy ocitl v pozici pro takový trest, vyvolávající potřebu pro odplatu.
Jak bylo uvedeno v Šestém dialogu, máte v tomto ohledu odrážet ve svém relativním
rozpoložení Mé Absolutní chování, postoj a přístup v podobných případech. jak víš, to
vše je zakotveno v Mém Absolutním Bezpodmínečném Milosrdenství a Odpuštění, jež
jsou zakořeněny v Mé Absolutní Bezpodmínečné Božské Lásce a v Božské Moudrosti.
Pokud Mne nikdo nežádá, abych v jejich životě aplikoval Své Bezpodmínečné
Milosrdenství a Odpuštění, nezasahuji do věci spravedlivého trestu a odplaty v těch
případech, kde si to zasluhuje, kvůli jejich odpornému, negativnímu chování a zlému
chování a konání. Nicméně, v okamžiku, kdy Mne někdo z hloubi svého srdce o ně
požádá, pak je takové osobě okamžitě zpřístupním a dám ji další šanci.
Jak víš, Petře, trestání a odplácení existují pouze v negativním stavu a na planetě Nula.
Neexistují v pozitivním stavu. Předpokládat, že takové negativní atributy a rysy jsou
v pozitivním stavu, by pak znamenalo, že se má za to, že něco špatného a zlého má
místo mezi jeho obyvateli. Naproti tomu v negativním stavu se produkuje a
manifestuje všechno jen špatné, negativní a zlé. Takovým stavům je vlastni potřeba pro
potrestání a odplácení, a to všemožnými prostředky a způsoby. Je v logice tohoto
uspořádání, že trest a odplata jsou samy o sobě negativní a tedy špatné. To je
důvodem, proč nemohou existovat v pozitivním stavu, ba ani se tam o nich nemůže
vytvořit představa. A jelikož jste agenty pozitivního stavu a protože jste v této chvíli
svolili manifestovat všechny atributy pozitivního stavu ve svých životech, ve svém
chování, svých činech a vztazích, pak díky této skutečnosti a nediskutovatelné logice by
pro vás bylo velmi nevhodné, kdybyste prodlévali u záležitosti trestu a odplaty,
týkajících se kohokoliv. Současná situace je taková, že setrvání u nich by vás postavilo
do jasně ozářeného bodu a vy byste vyčnívali jako bolavý palec, v kterémžto případě
byste se stali v okamžiku terčem pro agenty negativního stavu. Takže opakuji: „Nechť
se mrtví postarají o své mrtvé.“ V konání v tomto ohledu jsou velmi zdatní a účinní.
Takže pokud jde o vás, všichni z vás, kdo čtete tato slova, se máte také soustřeďovat na
Mne a na kladné aspekty pozitivního stavu. A kdykoliv do vaší mysli vstoupí nějaké
negativní, represivní, mučivé a typické negativní pocity - a pokud jste ve své lidské
kůži, pak podobné myšlenky, pocity, emoce a co všechno ještě k tomu patří, co do vás
nevyhnutelně vstupuje - musí být - jak to hezky vzkázal Dan z New Yorku v rozhovoru
s tebou - okamžitě vypuzeno z vaší mysli a všechna vaše pozornost se má obrátit ke
Mně a k vašemu pověření na této planetě v roli reprezentantů pozitivního stavu.
Peter: Tohle je mi velmi jasné a já v tom zřetelně vidím překrásné rozumné
odůvodnění a logiku. Děkuji Ti za toto vysvětlení.
Pán Ježíš Kristus: Rádo se stalo, Petře. Chtěl bych krátce komentovat Danovu
technickou otázku, kterou ti položil včera večer. Vztahuje se na požadavek anglického
obvyklého výrazu v situaci, kdy dva nebo více lidí spolu rozmlouvají. Jak víš, je to věcí
vžité zdvořilosti, dát přednost tomu, s kým mluvíš, a uvést jeho jméno na první místo a
své - na druhé. Takže je náležité říci ‚ty nebo vy a já‘ místo ‚já a vy‘. Avšak ty, Petře, ve
svém záznamu užíváš obrácený postup a vždy stavíš ‚Já‘ vztahující se ke Mně, na první
místo a sebe - na druhé. Jak víš, v tomto ohledu Mne vždy slyšíš správně a vždycky to
vychází jako ‚ty a Já‘ - kvůli Mému respektu vůči tobě a je to odrazem Mé Absolutní
Poníženosti, Skromnosti a Pokory. Jenomže z pozice tvé vlastní poníženosti,
skromnosti a pokory nepociťuješ jako správné samého sebe klást na první místo. Kvůli
tomu, že ty jsi zaznamenávající, a protože je to tvá osobní volba dávat Mne na první
místo, je vhodné pokračovat ve stejném způsobu zaznamenávání. Doufám, že Dan
přijme toto jako věc tvé osobní zdvořilosti vztahující se vůči Mně; a Já ti děkuji za tvůj
postoj v tomto ohledu.
Peter: Já pociťuji, že je správné takto to zaznamenávat. Teď ale mám následující
otázku. Jak jistě víš, už dlouho se mne naši lidé ptají na záležitost modlitby. Otázka zní:
„Jak je pro nás, agenty pozitivního stavu, vhodné, abychom se modlili za jiné lidi a za
jejich zdraví, situaci a dobrý život vůbec?“
Pán Ježíš Kristus: Jak je ti známo, Petře, z vlastní minulé baptistické zkušenosti,
jakožto i ze znalosti požadavků všech ostatních náboženských systémů, vždy se klade
důraz na nějakou formu modlitby. Lidé věří, že čím více se modlí, tím více se toho docílí
na tomto světě, v jejich osobních životech a že tím více je slyším.
Při nynější personalizaci a individualizaci vlastního osobního života, jakž i osobní
zodpovědnosti a odpovědnosti za vlastní život a volby, jsou takové modlitby zcela
neužitečné a nemají vůbec žádný smysl. Je to ztráta vašeho času.
Zároveň se může považovat za duchovní drzost ze strany modlitebníka věřit, že
jeho/její intervencí v zájmu někoho jiného dojde k tomu, že ten/ta se změní nebo
zlepší - ať jde o cokoli. Taková duchovní drzost jde ještě dál v tom, že modlící se osoba
hrubě zasahuje do svobody výběru, dohody a volby, kterou dotyčný učinil buď dříve,
než přišel na tuto planetu, nebo v průběhu jeho/jejího života na ní. Při takovém
chápání současné situace je jasné, že takové modlitby mají negativní povahu.
Peter: A co Tvé sdělení v evangeliu dle Lukáše (kapitola 18:1), že lidé se mají stále
modlit a neklesat na mysli?
Pán Ježíš Kristus: Existují dva důvody pro toto sdělení: Za prvé, primárně se vztahuje
k modlení se za sebe sama, a ne za někoho jiného. A za druhé, tenkrát byla duchovní
situace a duchovní klima takové, že, jak víš, Petře, pseudotvůrci měli plně pod
kontrolou tuto planetu a celou zónu vymístění. Vládli jim dle principů nutnosti a žádné
svobody volby. Vzpomeň si, prosím, a to je připomínka, že Můj První příchod byl mezi
mnohým jiným za tím účelem, aby se dala lidským tvorům svoboda výběru a svobodná
vůle, což tehdy neměli.
Proto v té době bylo vhodné modlit se ke Mně v zájmu jiných, ježto ti nevěděli, co činili.
Byli přesvědčeni, že jejich chování a činy byly náležité a bohulibé. Pro jejich neznalost
bylo vhodné, aby se někdo osvícený a znalý té situace takto modlil. To bylo také
důvodem, proč jsem se, když jsem visel na kříži, modlil k Mému Otci ze Svého lidského
aspektu, to jest k Mému Absolutnímu Božskému aspektu, který byl ode Mne oddělen
během té doby, aby bylo odpuštěno těm, kteří Mne ukřižovali, neboť nevěděli, co činili.
Avšak po Mém vítězství v peklech a po uvěznění pseudotvůrců nastala pro lidské tvory
nová situace, jež je uvedla do pozice svobodné vůle a volby. Toto je osvobodilo od toho,
aby dělali a volili věci na základě čiré nutnosti a bez svobody volby. Jakmile tato
situace byla ustanovena, nebylo zapotřebí se za jiné modlit, protože se stali
zodpovědnými a odpovědnými za své vlastní volby a za své životy vůbec.
Naneštěstí poté, co přišel na scénu Pavel a převzali to ostatní apoštolové po Mém
fyzickém odchodu z vaší planety, pokračovali v zdůrazňování potřeby takových
modliteb. A nejen to, ale například Pavel trval na tom, aby se členové církve modlili
neustále za druhé.
Peter: Ale co když nás někteří požádají, abychom se za ně modlili?
Pán Ježíš Kristus: Dívej se na to, Petře, takhle. Když je někdo plně a zcela odpovědný a
zodpovědný za svůj vlastní život, není pak pravdou, že se taková žádost straní či
vyhýbá projevení vlastní odpovědnosti a zodpovědnosti?
Nicméně, jde o více než o toto. Pokud někoho požádáte, aby se za vás modlil, pak to
negativnímu stavu signalizuje to, že jste se stali nemohoucími a neschopnými postarat
se o své vlastní problémy nebo o cokoliv jiného, oč jste požádali, aby se modlili.
V takovém případě se stáváte dobře viditelným terčem pro negativní stav.
Důsledkem takového zacílení by mohlo být, že by se vaše situace mohla stát mnohem
horší, než byla před vaší žádostí o modlitbu. Takže ve své současné situaci byste nikdy
neměli kohokoli žádat, aby se za vás modlil. Je to mezi Mnou a vámi; nikoho jiného se
to netýká.
Peter: A co když se modlíme za sama sebe jako jedinci před Tebou?
Pán Ježíš Kristus: Tak to je něco zcela jiného. Tím, že jste odpovědní a zodpovědní za
svůj vlastní život a za vše, co se v něm děje, je vhodné, správné a náležité, abyste Mne
požádali o pomoc v potýkání se vším, co probíhá, a o účinné a kompetentní splnění
svého poslání.
V tomto ohledu lze zde uvažovat přinejmenším o dvou věcech. Jednou je, že jelikož
nejste absolutní ani dokonalí, a jste omezeni v rozsahu svého samostatného vědění a
chápání čehokoliv, můžete snadno učinit nevhodnou volbu nebo rozhodnutí a tak
podkopat vaše úsilí účinně vykonat své poslání.
Kdykoli k něčemu takovému dochází, stáváte se terčem pro negativní stav. Jedině za
Stavu Absolutního Vědění a Dokonalosti, které Mám Já, můžete docílit čehokoliv. Takže
vaše prosba, abych vám poskytl pomoc a podporu ve všem vašem usilování, vám
umožní úspěšně dokončit cokoliv. To je důvod, proč jsem řekl, že se lidé mají vždy
modlit a neklesat na mysli a proč někteří apoštolové zdůrazňovali potřebu neustále se
modlit.
Druhou záležitostí je to, že vzhledem na požadavek individualizovat a zosobňovat váš
život a potřebu ustanovit vztah se Mnou, což je velmi důležité pro váš život, který je
založen na takovém individualizovaném a zosobněném přístupu, může se vytvořit
schopnost úspěšně vykonat tuto nutnou podmínku jedině z Absolutního Vědění toho,
kdo jste a z jaké ideje elementu Mé Přirozenosti pocházíte. Ježto jste uvedeni do
rozpoložení svobodné vůle a volby, takové vědění a chápání vám nemůže být
přiděleno, aniž byste Mne o jejich poskytnutí výslovně požádali.
Jinak by se jednalo o donucení. Žádná znalost získaná vnucováním se nemůže uchytit
ve vašem nitru, kde to jedině má smysl, a proto byste měli tendenci nevěnovat tomu
pozornost. V takovém případě byste se okamžitě stali terčem pro negativní stav.
Jakýkoliv faktor vnucení otevírá dveře pro negativní stav. Proces prosby ze svobodné
vůle a volby je procesem modlitby. Modlením se ke Mně za tím účelem a takovým
způsobem jste uschopněni fungovat a zdárně pokračovat ve svém poslání.
Peter: Existují nějaké specifické požadavky, jak se k Tobě modlit?
Pán Ježíš Kristus: Až na to, že to má vycházet z čistoty vašeho srdce, s pozitivním a
dobrým úmyslem a na základě vaší svobodné vůle a volby, neexistují naprosto žádné.
Metoda, způsob a to, jak to činíte v praxi, je docela na vás. Opětně řečeno, je duchovně
velmi nebezpečné předepisovat nebo vnucovat komukoli, jak, jak často nebo jakým
způsobem by se mělo se Mnou komunikovat. Vždyť co je vlastně modlitba? Je to
prostředek ke komunikování se Mnou a Mne s vámi. Je to mezi Mnou a vámi. Proto váš
způsob komunikace se Mnou je také něco, co je mezi Mnou a vámi; a naprosto s nikým
jiným. A Já vás mohu ujistit, že vás budu inspirovat prostřednictvím vaší intuice, jakým
způsobem máte se Mnou komunikovat.
Všechny jiné způsoby a metody by se pro vás staly velmi nepohodlnými. (Jen pro
objasnění: komunikovat se Mnou značí z vaší strany modlit se; a naopak: modlit se ke
Mně znamená komunikovat se Mnou).
Jde však ještě o něco jiného ve věci potřeby modlit se vaším vlastním
individualizovaným a zosobněným způsobem. Jak již bylo uvedeno několikrát dříve,
tím, že jste v relativním rozpoložení vůči Mému absolutnímu Stavu, nemůžete být sami
ze sebe, sebou a v sobě pozitivními, dobrými nebo moudrými. Pokud toto nepřiznáte,
pak se uvádíte do nebezpečí považovat se za takové, aniž bych to u vás Sám způsobil.
Pouze z Toho, Kdo je Absolutně Pozitivní, Dobrý a Moudrý v Sobě, Sebou a ze Sebe, se
může kdokoliv, kdo není v podobném stavu, takovým stát. Když selžete a toto
nepřiznáte, stanete se okamžitě terčem pro negativní stav.
Vzpomeňte si, prosím, že negativní stav byl aktivován v důsledku neomalené
domněnky pseudotvůrců, že jsou s to a smějí být takovými v sobě, sebou a ze sebe.
Můžete tedy jasně vidět hrůzně zlé a negativní následky té domněnky v celé historii
planety Nula a zóny vymístění. Takže postupem vaší individualizované a
personalizované modlitby, přiznáním, že toto je nepopiratelným faktem, se vyhnete
všem takovým důsledkům pro svůj vlastní život.
Záležitost různých forem modlitby byla náležitě vysvětlena v 27. kapitole Nového
zjevení Pána Ježíše Krista. Není nutné to zde opakovat. Avšak byl by to dobrý nápad
popovídat si o tom, jaký druh prosby by měl být adresován v průběhu vaší modlitby či
komunikace se Mnou. Ježto nejste dokonalí ani absolutní, je radno soustředit se na to,
jak se stát takovým jako Já, ve vašem relativním rozpoložení.
Takové přání se může naplnit tak, že se během vašeho stavu neformální i formální
niternosti - nehledě na to, jakým způsobem a metodou uskutečňujete vlastní
individualizování a zosobnění - zaměříte na Mne, žádajíce, abych vám pomohl být
každý den přesně takovými, jakými bych byl rád, kdybyste byli - kvůli sobě samým;
abyste prožívali ve svém každodenním životě přesně to, co by se Mi líbilo, abyste
prožívali - kvůli sobě samým; abyste činili každý den přesně to, co bych rád, abyste
konali - kvůli sobě samým; chovat se, jednat a mít vztah každý den tak, jak bych chtěl,
aby to u vás bylo - kvůli samým sobě; být angažován pouze v takových typech situací,
v jakých bych vás rád viděl - kvůli samým sobě; říkat, psát, sdílet, podílet se a
vyjadřovat jenom to, co by se Mi zamlouvalo - v zájmu vás samých; myslet, cítit, chtít,
pociťovat, volit a žádat jen to, co bys chtěl - kvůli vám samotným, plnit své povinnosti,
závazky, vykonávat práci, zaměstnání, povolání, pověření a poslání naplňovat svůj
osud a důvod pro váš lidský život přesně tak, jak bych to u vás chtěl - jak káže
povinnost, odpovědně, zodpovědně, láskyplně, moudře, úspěšně - kvůli sobě samým;
spát, snít, bavit se, hrát a těšit se a konat všechno ostatní ve vašem denním životě,
přesně tak, jak by se Mi to líbilo - ve vašem vlastním zájmu; a vše to činit a používat a
být takovými tak, jak je to náležité, správné, pravé a bohulibé v souladu s Mou vůlí -
kvůli samým sobě; a jenom ode Mne, Mnou, ze Mne, skrze Mne a pro Mne; v jednotě a
jednomyslnosti se všemi členy vaší duchovní rodiny, se všemi členy Nového Vesmíru a
se všemi agenty pozitivního stavu, umístěnými všude; a to s velkou radostí, potěšením,
uspokojením, láskou, moudrostí a štěstím; k Mé spokojenosti, ke spokojenosti všech a
vaší vlastní spokojenosti s postojem, vyjadřujícím pocit, že je ctí a výsadou být
agentem pozitivního stavu v Mých službách - kvůli sobě samým a kvůli všem ostatním.
A to vše žádat z vaší vlastní svobodné vůle a volby kvůli principu, neboť tak prosit a
být takovým je správná věc. Ovšem ke své prosbě můžete přidat, co se vám jen zachce.
A toto je ta pravá modlitba.
Vše ostatní, jakákoliv z těch veřejných modliteb, skupinových modliteb, dožadujících
se modliteb, modliteb pro jiné, růžencových modliteb a modliteb pro tuto planetu, tak
uctívaných a vyžadovaných v církvích, je k ničemu, zbytečné, neúčinné a nevedoucí
nikam. Mohou být dokonce duchovně nebezpečné tím, že slouží jako faktor vměšování
se do práce Mé Božské Prozřetelnosti a do svobodných voleb, jaké se lidstvo jako celek
chystá učinit.
Jiný aspekt tohoto nebezpečí se vztahuje na vychytralé renegáty a jiné ‚prominentní‘
členy negativního stavu a zóny vymístění, co smí a mohou odpovědět na takové druhy
modliteb a ustanovit rozpoložení pro jejich částečné splnění v rozporu s Mým Velkým
plánem spásy všech. Abych řekl pravdu, oni milují tento druh modliteb a činí vše, co je
v jejich moci, aby na ně příležitostně odpověděli, jen aby mohli překazit Mé Božské
Plány, které v tomto ohledu jsou v souladu s Mou Božskou Prozřetelností. Je tímto tvá
otázka zodpovězena, Petře?
Peter: Ano. A dovol, abych ti řekl, že nemáš ani ponětí... odpusť mi, prosím. Ty přece
máš absolutní představu o tom, jak jsem spokojen a šťasten, že Ti sloužím a jednám
podle Tvé vůle. Je to taková radost a potěšení. Je to tak inspirující a povznášející jako
nic jiného, co jsem kdy ve svém životě zakoušel. Vřelé díky za tuto příležitost být ve
Tvých službách.
Pán Ježíš Kristus: Ano, Petře, mám představu v absolutním smyslu. Ale ještě něco
jiného se dá říci o těchto pocitech. Je to velmi důležitá ilustrace a demonstrace pro
všechny v negativním stavu, že pouze ve službě pro Mne a v plnění Mé vůle se může
najít opravdové štěstí, pravá radost, potěšení, uspokojení a naplnění; a jenom v tom lze
být produktivním, konstruktivním, tvůrčím, vynalézavým a novátorským; a mít
všechny jiné blaženosti, jež jsou vlastní Mé Absolutní Přirozenosti a povaze Mého
pozitivního stavu. Není jiný zdroj všech těchto blažeností - jak to život negativního
stavu tak názorně ilustroval během celé své dlouhé historie.
Peter: Moc děkuji za tento dialog. Svou další otázku uvedu v příštím dialogu, budu-li
smět.
Pán Ježíš Kristus: Ovšem, Petře, vždy smíš. Měj velice krásný den!
Zdroj: http://triangulum.cz/dialog1.html