ŠEDESÁTÝ TŘETÍ DIALOG

5. dubna 1999



Peter: Dnes musím položit nějaké otázky jménem Dr. Beth Ann Voienové a Dana Barby. Než se jim však budeme věnovat, chtěl bych se zeptat nejprve Tebe, zda nemáš co dodat či upřesnit ohledně něčeho, o čem jsme diskutovali nebo uvažovali dříve.

Pán Ježíš Kristus: Děkuji ti, Petře, že ses mne nejdříve zeptal. Chtěl bych uvést některé dodatečné komentáře ohledně záležitosti Mého zmrtvýchvstání, kterému předcházel můj vstup do pekel pseudotvůrců a do všech ostatních úrovní pekel.

Jak si pamatujete, jediná cesta, jakou lze z pozice lidského života vstoupit do pekel a být v nich hmatatelně přítomen, je buď prostřednictvím smrti - vynálezem pekel - anebo prostřednictvím vlastního ducha a duše, ve většině případů bez vědomého uvědomění si takové přítomnosti a práce v nich. Lidské fyzické tělo samo od sebe a samo o sobě není schopné přemístění ze svého planetárního prostředí do nějaké jiní, nefyzické dimenze. Dokonce i v mezích fyzické dimenze je vázáno biologickými, chemickými a atmosférickými a dalšími podobnými podmínkami, které jsou strukturálně zakořeněny v přirozenosti planety Nula.

Takže aby bylo schopné hmatatelným a rozeznatelným způsobem a pomocí všech modalit jedincovy mysli vstoupit do jakýchkoliv jiných dimenzí, musí lidské tělo zemřít, anebo být odloženo stranou buď natrvalo, nebo dočasně.

V Mém případě bylo nutné si zvolit první způsob vstupu do pekel - pomocí fyzické smrti Mého fyzického těla. Důvod pro tuto volbu je ve faktu, že smrt je nejvýznamnějším stavem a procesem lidské zkušenosti, jaký musí nevyhnutelně zažít všechny lidské bytosti.

Lidský život je ve skutečnosti od samého svého počátku v procesu umírání, vrcholícího skutečnou smrtí jeho fyzického těla, jehož prostřednictvím lidský duch a duše odevzdávají svůj život během pobytu na planetě Nula.

Kvůli této situaci a protože je taková zkušenost neoddělitelná od lidského života a protože jsem se rozhodl být v lidském životě, musel jsem si také zvolit lidský způsob umírání a samotné smrti. Postrádání jakékoliv zkušenosti lidské povahy, v tomto případě postrádání zážitku, který je nejintegrálnější součástí lidského života - umírání a smrti - by Mne připravilo o zkušenost kompletnosti a úplnosti všech stavů, procesů a kondicí lidského života, a tedy - v konečném důsledku - negativního stavu. Jestliže je lidský život konečným produktem pseudotvořivých snah negativního stavu, pak je jasné, že plnost povahy negativního stavu nelze zažít - jak to všichni zažívají v negativním stavu - aniž by do něho nebyly zahrnuty všechny zkušenostní modality lidského života.

Pokud bych měl vyloučit tento nejvýznamnější způsob lidské zkušenosti, nebyl bych schopen uskutečnit Své poslání způsobem, jakým bylo pečlivě naplánováno.

V tom případě ani lidé by nemohli být z jejich typického lidského života spaseni, protože aby je někdo z něho spasil, musí zkušenostně poznat, o co v lidském životě jde a jak funguje a pokračuje, spolu s tím, jakými prostředky a způsoby končí svou funkci během žití v typickém lidském těle.

Jak si pamatuješ z předešlých výroků, jediný způsob, jakým vůbec můžeš něčeho dosáhnout ohledně někoho a něčeho, je z jeho vlastní zkušenostní pozice.

Tajemství Mého vtělení se do lidského života, a tím do negativního stavu, je ve faktu, že z pozice Mé Absolutní Dobroty, která je čistá a není kontaminována ničím negativním, je nemožné přijít do styku s něčím lidským a negativním.

Jak víš, takový kontakt by způsobil totální destrukci všeho v lidském životě a ve stavu negativním vůbec. Abych se tomu vyhnul, rozhodl jsem se získat pomocí typického lidského narození lidské fyzické tělo, které izolovalo Moji Absolutní Dobrotu od toho tak, aby nezpůsobilo komukoliv jakoukoliv újmu. Současně Mi poskytlo něco, co se nenacházelo v Mé Absolutní Přirozenosti.

Jak víš, bylo lidské tělo původně zfabrikováno z idejí zel a nepravd. Protože zla a nepravdy mají povahu negativního stavu a protože nepocházejí čili nepramení z Absolutního Stavu, mají jen relativní a dočasnou platnost. Toto je zdrojem stavu lidského těla, zakořeněného v jeho umírání a smrti.

Současně jsem se kvůli tomuto důležitému faktoru lidského fyzického těla strukturálně důvěrně obeznámil s negativním stavem a s lidským životem, a tak, jako bych byl jedním z nich. Jednoduše řečeno, díky Mému lidskému tělu všichni předpokládali, že jsem jako všichni ostatní plný zel a nepravd.

Na základě toho předpokladu jsem byl schopen izolovat všechny ostatní v negativním stavu a v lidském životě, a tím zaručil, aby nebyli zničeni Mým Absolutním Stavem. Během té doby jsem fungoval ve většině případů z pozice lidské relativity.

Pokud bych měl rozhodnout, že vstoupím do pekel jakýmkoliv jiným způsobem než prostřednictvím typické lidské smrti, bylo by to prostřednictvím vstoupení Mého Absolutního Ducha. Pro Mého Absolutního Ducha je nemožné, aby vykonal cokoliv z relativní kondice. Jinak by nebyl absolutní. V tom případě bych nebyl schopen zachovat život Svého Stvoření a jeho funkci. Takové zachování je možné jen z Absolutní Kondice. Takže pokud bych měl vstoupit do pekel z této Absolutní Kondice, pak díky faktoru relativity, dočasnosti a pomíjivosti negativního stavu by došlo k tomu, že by negativní stav té Absolutní Přítomnosti podlehl.

Na základě svého procesu umírání a smrti Mi však lidské fyzické tělo poskytlo prostředky, které mají relativní, dočasnou a pomíjivou povahu, a tak jsem mohl vstoupit do pekel z pozice jejich relativity.

Pomocí té relativity byla pekla chráněna před rozdrcením Mou pouhou Přítomností z pozice Mé Absolutní Přirozenosti.

Toto je jeden z nejdůležitějších důvodů, proč jsem si zvolil lidský způsob života, zakotvený v procesu umírání a smrti. Jakmile všichni v peklech vnímali, že Mé lidské fyzické tělo bylo mrtvé, došli k závěru, že jsem byl jakoby jedním z nich, relativní vůči jejich vlastní relativitě. Proto jsem byl jejich způsobu pseudoživota důvěrně znám. Z té pozice jsem mohl v peklech uskutečnit všechno, co bylo potřebné a nutné uskutečnit.

Největším překvapením jejich pseudoživota bylo samozřejmě to, že byli svědky toho, že Mé lidské fyzické tělo bylo opět živé díky procesu vzkříšení z mrtvých. Ve skutečnosti právě tehdy si plně uvědomili, kdo Já jsem.

Předtím jen předpokládali, kdo jsem, nebyli si tím však jisti. Byli Mnou zmatení: přece skutečný Bůh nemůže umřít. A hle - Já jsem umíral a byl mrtev. Jak jsem to vůbec mohl být Já? Pro všechny bylo těžké pochopit a představit si, že Bůh přijal lidskou přirozenost se všemi jejími atributy, což zahrnovalo i nejdůležitější a nejvýraznější atribut - umírání a smrt.

Toto je jedním z důvodů, proč tolik lidí a ostatních v negativním stavu není schopno přijmout tento fakt o Mém životě na planetě Nula. Poněvadž je pro ně téměř nemožné přijmout fakt, že Bůh může zažít umírání a skutečnou smrt, a ještě nemožnější je pochopit a přijmout fakt, že bylo Mé lidské fyzické tělo z té smrti vzkříšeno, museli usoudit, že jsem nebyl pravým Bohem, ale jen Jeho vyslancem čili nějakým osvíceným řadovým lidským tvorem; a že - pokud jsem skutečně zemřel - zůstalo mé tělo mrtvé a nebylo nikdy vzkříšené, nýbrž podřídilo se pseudozákonům planety Nula.

A přece bylo z pozice Mého spasení všech a z pozice definitivní eliminace negativního stavu pro Mne absolutně nevyhnutelné, abych lidský stav umírání a smrti zažil. A ještě důležitější bylo to, že bylo absolutně nutné ustanovit něco, co nikdy předtím neexistovalo, anebo co nikdo nezažil - vzkříšení Mého fyzického těla, a že jsem jej vzal do duchovního světa s následným inkorporováním do Mé Absolutní Přirozenosti. A o tohle ve věci skutečného významu Velikonoc vlastně jde. Je přirozeně mnoho dalších důležitých aspektů těchto událostí a faktů, ty by však byly mimo chápání relativního lidského života. Mají absolutní povahu.

Peter: Děkuji Ti mnohokrát za toto krásné upřesnění. Smím nyní uvést otázky Beth Ann?

Pán Ježíš Kristus: Ano, Petře, smíš.

Peter: Její první otázka se týká termínů často používaných v knihách Tvého Nového zjevení - ‚tvorové‘ a ‚sub-tvorové‘. Je dost zajímavé, že jsem také o nich nějakou dobu přemýšlel. Táže se, zda jsou tyto entity, nazývané tvory a sub-tvory, též sentientními entitami a zda jsou v konečném důsledku schopny přijmout Tebe a Tvůj pozitivní stav.

Pán Ježíš Kristus: Odpověď na tuto otázku bude tak trochu dvojsmyslná. Je to ‚ano‘ i ‚ne‘. Než se však pustíme do vysvětlení této dvojsmyslnosti, nejdříve je nutno odhalit něco, co doposud nebylo zjeveno. Týká se to způsobu, jak je potřebné tyto dva termíny chápat, a koho nebo čeho se týkají.

Zpočátku, během genetické manipulace a experimentování, přišli pseudotvůrci s ideou fabrikace některých tvorů, kteří by byli plně sentientní v negativním smyslu; to znamená, že jejich sentience by neobsahovala vůbec nic z čehokoliv, co je představitelné v pozitivním stavu, nebo z toho, jak oni či jakékoliv sentientní entity - jak navenek, tak i niterně - vypadali. Protože neexistovala žádná zevnější ani niterná podobnost s nikým a ničím ve Stvoření ani pseudostvoření a protože tyto fabrikáty bylo možné jasně odlišit i od všech zvířecích forem a obsahů, nazvali je pseudotvůrci ‚tvory‘. Tito tvorové byli zfabrikováni takovým způsobem, že jejich sentience byla umístěna do zvláštního typu duchovní, duševní a genetické sféry, která předem vyloučila vstup čehokoliv pozitivního a dobrého. V tomto ohledu byly v jejich druhu sentience obsaženy jen velmi elementární prvky pozitivní povahy. Nakolik je z hlediska duchovního stupeň sentience určován schopností jedince poznat, chápat a přijmout Mne jako Pána Ježíše Krista a poznat, chápat a přijmout Můj pozitivní stav, a kvůli úplně negativnímu stupni jejich sentience v tomto konkrétním smyslu, je odpověď na tuto otázku ‚ne‘.

Tak jednoduché to však není. A tohle nás přivádí k části ‚ano‘ naší dvojsmyslné odpovědi. Jak víš, žádný sentientní život nemůže, ani nesmí existovat bez určitého stupně vědomí, i když na nevědomé úrovni, něčeho pozitivního a dobrého. Tento faktor, o němž bylo diskutováno mnohokrát dříve, pramení z faktu, že nic takového, jako je absolutní zlo nebo něco absolutně negativní, neexistuje. Existuje pouze Absolutní Dobro a Absolutní Pozitivnost.

Aby tací tvorové byli obdařeni životem, i když je to pseudoživot, bylo nutné zachovat nepatrný stupeň té části života, který vznikl z pozitivního stavu a v pozitivním stavu.

Výše jsme uvedli, že do jejich druhu sentience byly zahrnuty jen základní prvky pozitivní povahy. Tyto prvky byly dostatečné k tomu, aby jim daly život, ne však dostatečné k tomu, aby vynikl jakýkoliv jasný pocit čehokoliv dobrého a pozitivního. Toto jsou ty elementární prvky, které Já použiji a které znovu roznítím či znovu probudím do té míry, že vstoupí do plně vědomé sféry mysli těch tvorů a budou využity k expanzi jejich sentience s větším stupněm jejich pozitivních aspektů.

Dovol, abych ti něco pověděl. Před určitým časem jsem otevřel v Nové škole zvláštní oddělení, které se specializuje výhradně na záležitosti těchto tvorů. Členům tohoto oddělení je přidělena role vykonávat rozšiřování sentience těch tvorů prostřednictvím zvláštního typu duchovního, duševního a genetického přepojení jejich sentientní mysli, a to takovým způsobem, že budou schopni rozlišit, pochopit a přijmout Moji Novou Přirozenost a přirozenost Mého pozitivního stavu. Ze stanoviska vašeho pojímání času je to tak trochu zdlouhavý proces, přesto je při dosahování tohoto cíle velmi efektivní a účinný. Nedávno tento proces propojení a restrukturalizace podstoupil velký počet těchto tvorů s následnou konverzí do pozitivního stavu.

Takže toto je, Petře, první část odpovědi na otázku Beth Ann. Do této první části chci zahrnout i vysvětlení termínu ‚sub-tvorové‘. V jednom časovém bodu, krátce po uvěznění pseudotvůrců, ‚prominentní‘ členové pekel, kterým pseudotvůrci odevzdali svou moc, postavení a vládu a kterým odevzdali 80% svého poznání a kteří se nyní nazývají renegáti, se rozhodli dále experimentovat s dostupným genetickým materiálem pro zfabrikování svého vlastního druhu entit.

Avšak 80% poznání, které měli k dispozici, nestačilo na to, aby je dostalo v tomto ohledu zcela na úroveň pseudotvůrců. Chybějících 20% ve skutečnosti obsahovalo většinu tajemství procesu tvorby pseudoživota.

Renegáti měli k dispozici jen některé počáteční prvky (kvůli rozlišení je budeme nazývat renegáti, i když v té době ještě renegáty nebyli). Během pokusů renegátů zfabrikovat novou rasu entit, které by byly jejich podobou a obrazem, uspěli ve svém úsilí jen částečně. Důvodem, proč nebyli zcela schopni uspět ve zfabrikování někoho takového, jako byli tvorové pseudotvůrců, bylo to, že v procesu svých pokusů úplně a kompletně vyloučili všechno pozitivní a dobré. Renegáti nebyli/nejsou ochotni přijmout fakt, že jakýkoliv typ života může a smí vzniknout jen s tím, že bude obsahovat něco pozitivního a dobrého, dokonce i kdyby to bylo v nejnepatrnější míře. Zoufale chtěli dokázat, že mohou a smějí zfabrikovat někoho plně sentientního, aniž by obsahoval cokoliv pozitivního, omezili se jen na čistě negativní a zlé stavy a extrahovali z genetického materiálu jen to, co se ani nepatrně týká něčeho pozitivního.

Po několika pokusech a početných selháních se renegátům podařilo zfabrikovat kvazi- sentientní životní formy, tak zvané sub-tvory. Důvodem, proč se tak nazývají, je, že niterně i navenek vypadají jako karikatury tvorů zpočátku zfabrikovaných pseudotvůrci. Jaký je duchovní, duševní a osobní status těchto sub-tvorů? Protože v procesu jejich fabrikace byly použity jen negativní prvky a byla jim nadělena pouze pseudoenergie, mají tito sub-tvorové jen velice elementární inteligenci a schopnost vůbec něco pochopit a je třeba nad nimi neustálý dozor. Jsou porovnatelní s lidskými tvory, kteří jsou ve stavu mírné až vážné vývojové vady. Tyto nepříznivé lidské stavy jsou ve skutečnosti souvztažnostmi těchto sub-tvorů.

V peklech jsou však tito sub-tvorové schopni naučit se vykonávat podřadné práce. Změnili se tedy na otroky jiných tvorů a renegátů, a tak pro ně vykonávají tento typ úloh. Za jejich současně existujících duchovních, duševních a osobních stavů nejsou schopni Mne anebo Můj pozitivní stav pochopit, a tedy ani přijmout. Toto je odpověď ‚ne‘ na otázku Beth Ann. Avšak Já kvůli Svému Absolutnímu Soucitu a Milosrdenství nemohu dovolit, aby byli eliminováni jako obyčejná zvířata. V těchto sub-tvorech potenciálně existuje schopnost, která by je mohla dovést k rozvinutí pojmu ‚já jsem‘. Z toho pojmu by Mne - v Mé Nové Přirozenosti - a Můj pozitivní stav byli schopni pochopit a přijmout. Proto, až nastane čas natrvalo zrušit negativní stav a jeho typický lidský život (v jeho čistě negativních aspektech), budou tito sub-tvorové umístěni do nemocničního oddělení Nové školy, kde jim Já osobně poskytnu některé dodatečné duchovní, duševní a genetické prvky, které by byly včleněny do jejich genetické struktury a ze kterých by byli schopni rozvinout úplnou sentienci, jak je tomu v pozitivním stavu.

V prvním kroku této důležité práce bude do sféry chápání jejich právě se vyvíjející sentientní mysli implantována idea, prostřednictvím které jim bude položena otázka, zda si přejí a touží ze své vlastní svobodné vůle a volby být a existovat jako výlučně pozitivní entity, umístěné do života pozitivního stavu. Protože jejich původní genetický kód, jak byl do nich implantován renegáty, silnou touhu být a existovat, nezáleží v jaké modalitě života, všichni přijmou tento nový pozitivní stav. A toto je část ‚ano‘ Mé odpovědi na první otázku Beth Ann.

Výše uvedené vysvětlení termínů ‚tvorové‘ a ‚sub-tvorové‘ se vztahuje na tu dobu, která se odehrávala buď před Mým Prvním příchodem, anebo dříve, než dospěla do své plodné zralosti Moje Nová Přirozenost. Po tomto a po stvoření Mého Nového vesmíru, a po vypuštění pseudo-tvůrců a než pseudotvůrci zfabrikovali svůj nový pseudovesmír, zfabrikovali renegáti odlišnou rasu tvorů s následnou fabrikací odlišné rasy sub-tvorů.

Protože tyto nové výtvory se nepodobají ničemu, co bylo předtím v jsoucnu a bytí a v pseudojsoucnu a pseudobytí, a nejsou srovnatelné s nikým ani s ničím jiným, přesto se také označují jmény ‚tvorové‘ a ‚sub-tvorové‘, aby se odlišovali od všech ostatních.

Důvodem, proč se také nazývají těmito jmény, i když nejsou v ničem jako ostatní tvorové a sub-tvorové zfabrikovaní předtím, je to, že byly pro jejich fabrikaci použity stejné metody a procedury jako při těch ostatních - až na to, že byli vytvořeni ze zcela jiného materiálu.

Tito nově zfabrikovaní tvorové a sub-tvorové jsou ve své struktuře v porovnání s předcházejícími mnohem pseudovyvinutějšími a pseudovychytralejšími. Přestože jsou plně sentientními, je jejich sentience založena na vědomí jiné úrovně zel a nepravd, které nebyly do toho okamžiku k dispozici, ani je nebylo možné extrahovat. Protože však ve skutečnosti jakýsi pocit ‚já jsem‘ mají, i když je zakořeněn v naprostém zlu a nepravdě, budou schopni, až nastane čas, pochopit a přijmout Moji Novou Přirozenost a život Mého pozitivního stavu.

V peklech však existuje třetí kategorie tvorů a sub-tvorů. Tato kategorie pochází z lidské rasy - z některých lidí, kteří byli povahově tak nesmírně negativní, zlí a podvodní a kteří se tak zarputile ztotožnili se svojí opovrženíhodnou povahou, že po příchodu do jednoho z pekel byli/jsou zvlášť ‚odměněni‘ svými pány genetickou restrukturalizací, vedoucí k tomuto typu tvorů. Na druhé straně ti z lidské rasy, kteří zcela selhali ve svém úsilí udělat svým pánům radost, ale kteří současně pohrdli a odmítli všechno pozitivní a dobré, byli/jsou po svém příchodu do pekel geneticky restrukturalizováni na výše uvedený typ sub-tvorů.

Těmto bývalým lidem, změněným na tvory a sub-tvory, bude pomocí Mého zvláštního stavu Soucitu a Milosrdenství ve vhodném čase obnovena ta část bývalé lidské přirozenosti, která obsahovala vědomí jejich ‚já jsem‘, na kterém bude postaveno jejich následné spasení s úplným pochopením a přijetím Mojí Nové Přirozenosti a Mého pozitivního stavu.

Peter: Děkuji Ti mnohokrát za Tvou vyčerpávající a objasňující odpověď. Její druhá otázka se týká pojmu, který jsme použili na označení knihy Nové zjevení Pána Ježíše Krista. Z toho či onoho důvodu jsme ji začali nazývat ‚Velká kniha‘. V lidské historii neustálého boje s alkoholismem a ostatními početnými typy narkomanií bylo založeno hnutí pod názvem ‚Anonymní alkoholici‘. Zakladatelé toho hnutí napsali knihu obsahující filosofii Anonymních alkoholiků. Tato kniha se také jmenuje ‚Velká kniha‘. Beth Ann se ptá, zda existuje nějaká souvislost - jakýsi předchůdce pozitivních principů, obsažených ve 12 krocích - s Tvým Novým zjevením, obsaženým v naší Velké knize.

Pán Ježíš Kristus: I když mezi těmi dvěma neexistuje žádná přímá souvislost, některé paralely skutečně existují. Paralelu lze najít ve faktu, že zakladatelé Anonymních alkoholiků si poprvé uvědomili duchovní kořeny a důvody v pozadí alkoholismu a všech ostatních forem závislosti na něčem (drogách, nikotinu i hazardních hrách a na všem ostatním). Zjistili fakt, že takové narkomanie anebo závislosti jsou reflexemi úplné ztráty, odmítnutí, nesprávného chápání a zneužívání pravých duchovních principů.

Proto je možné najít uzdravení z tohoto stavu jen opětovným nastolením správného uvědomění a v opětovném napojení se na svůj duchovní původ a odevzdání svých problémů Bohu - v našem případě Mně; a v tom, že bez těchto duchovních principů a přijetí Boha je jedinec zcela bezmocný a ztracený. Pojmenování jejich knihy názvem ‚Velká kniha‘ v porovnání s jejich dalšími vydanými knihami nebo literaturou, se týká spíše objemu písemného materiálu.

I když má v našem případě název ‚Velká kniha‘ též omezený spoluvýznam s jejím kvantitativním objemem, tedy že je velká počtem obsažených stran, z čistě duchovního hlediska, na základě způsobu, jakým je hodnocena v duchovním světě, ‚Velká‘ znamená velká spíše co do kvality idejí a obsahu a toho, co zjevuje, než co do kvantity.

Tak jak neexistovalo žádné vědomí toho, že alkoholismus a všechny ostatní toxikomanie jsou v podstatě duchovními chorobami, dokud to nezjevila a nedefinovala ‚Velká kniha‘ anonymních alkoholiků, tak stejně nebyly dostupnými a zjistitelnými určitá vysvětlení, ideje, pojmy a principy, dokud nebyly zjeveny ve ‚Velké knize‘ Mého Nového zjevení. A toto je rozsah, v jakém souvztaží. Žádné jiné srovnání anebo souvztažnost mezi nimi neexistuje.

Peter: Děkuji Ti mnohokrát za toto vysvětlení. A poslední otázka přichází od Dana. Pro naši lidskou mysl je tak trochu matoucí, když má pochopit představu, že jsme angažováni a fungujeme na mnoha úrovních jsoucna a bytí a pseudojsoucna a pseudobytí. Jak je to možné a do jaké míry je naše angažování se na dalších úrovních porovnatelné s naším každodenním fungováním na naší vnější lidské úrovni? Toto je velmi zajímavá otázka.

Pán Ježíš Kristus: Ano, je. A ano, z hlediska vaší lidské vnější mysli bude téměř nemožné, abyste pochopili, jak se vaše angažování se na všech úrovních uskutečňuje. Problémem vaší lidské vnější vědomé mysli je to, že jakmile ve svém každodenním fungování na planetě Nula přecházíte v tom či onom čase z jednoho místa na druhé, fungujete z pozice a z nitra časoprostorového kontinua. V té modalitě je vaše vnímání lineární, a ne diskrétní. Vaše lidská vnější vědomá mysl neobsahuje žádnou představu diskrétnosti a mnohorozměrné spojitosti. V praktickém smyslu rozlišujete a vnímáte věci a události tak, jak se odehrávají tu či tam, v tom či onom čase. Žádná synchronnost a simultánnost všech událostí není vnímatelná či pochopitelná vaším vnějškem, ze kterého na denní bázi fungujete. Díky svým lidským omezením uvažujete současně i o ostatních dimenzích a pseudodimenzích tak, jako by byly lokalizovány anebo situovány někde tam venku, v nějakém vzdáleném koutě viditelného vesmíru.

Co je pro vás velmi těžké pochopit, je to, že všechny ty dimenze nejenže nejsou daleko od vás ve smyslu dostupnosti vašeho vnímání, ale jsou vedle vás, kolem vás a ve vás, i když v odlišném stavu a procesu, než jste vy. Vaše lidská percepční omezení vám nedovolují vidět je či slyšet, anebo je navenek cítit.

V tom smyslu je vaše angažování se ve vnějším lidském životě jako Mých pravých reprezentantů omezeno přibližně na 5 procent nebo i méně. Zbývající části vaší mysli a pseudomysli (zbylých 95 procent anebo více) jsou zaangažovány někde jinde a v nějakém jiném čase. To někde jinde a v nějakém jiném čase není tam někde venku, anebo někdy tehdy (toto je velmi těžké vysvětlit!), ale je to - budiž to řečeno ještě jednou - přesně s vámi, kolem vás a při vás.

Proto pro vás vůbec není těžké být přesně v tomtéž okamžiku na mnoha místech, v mnoha stavech, kondicích, časech a paračasech, protože jsou s vámi všechny přítomné zde a nyní (tedy jak bys to pověděl tak, aby ses vyhnul časoprostorově vázanému chápání toho, o čem mluvím?).

Co se vašeho lidského chápání týče, nejbližší, ale současně nejvzdálenější příklad můžete nalézt v něčem takovém, jako jsou rádiová, televizní a telefonní zařízení. Například, rozmlouváte po telefonu s někým, kdo sedí anebo stojí několik tisíc mil od vás a kdo je v jiném prostoru a v jiném čase a na jiném místě nežli vy. A přece tu osobu slyšíte ve svém vlastním čase, svým vlastním sluchem a ve svém vlastním prostoru přesně tehdy, kdy on/ona slyší vás ve svém vlastním čase, prostoru a svým sluchem. Anebo vezměte si například různé frekvence a vlny, na kterých je postaveno sledování televize a poslouchání rádia. Svýma očima, anebo svýma ušima ty frekvence a vlny ani nevidíte, ani neslyšíte. A přece jsou tam s vámi. A v nich nastává přímo ve vašem pokoji přítomnost všech lidí a událostí na vaší planetě v tomtéž čase a na témže místě. A váš vlastní obraz a činnosti jsou neustále přítomny se všemi ostatními v jejich čase a na jejich místě. Abyste zjistili, že tomu tak je, vaše lidská vědomá mysl potřebuje zvláštní typy zařízení, která zachycují všechny obrazy těch lidí a událostí a zpřístupňují je vašemu vidění a slyšení.

Takže v našem případě vždy, když jakýmkoliv způsobem odvrátíte svoji lidskou vědomou mysl jinam, ať již prostřednictvím spánku, snění, soustředění se na nějaké zvláštní ideje, anebo nějakými jinými způsoby, v tom okamžiku je vaše mysl intenzivně zaangažována v ostatních dimenzích přesně tehdy, kdy jste okrajově zapojeni do svého vlastního lidského zevního života. Abyste správně pochopili tento pojem, musíte se odpoutat od svého zevního vědomého vnímání a přepnout na své niterné vnímání a intuici. Pro vás je naprosto nemožné pochopit tento pojem pomocí vaší vnější mysli. Ona zdaleka není stavěna tak, aby chápala cokoliv podobného. Proto by bylo velmi těžké, ne-li nemožné, pokračovat nyní v této diskusi. Takže pro dnešek tuto diskusi uzavřeme s přáním velmi příjemného dne vám všem.

Peter: Děkuji Ti mnohokrát za tento pěkný dialog. Bylo to velmi příjemné setkání.

ŠEDESÁTÝ TŘETÍ DIALOG

Zdroj: http://triangulum.cz/dialog1.html



Print Friendly and PDF

ÚVOD | DUCHOVNO | KONTAKTY | MAPOVÁNÍ STRÁNKY | ZPĚT