ŠEDESÁTÝ DIALOG

31. března 1999



Peter: Rád bych Ti dnes předložil dvě záležitosti nebo dvě otázky. Ale dříve, než se jim budeme věnovat, ptám se, zda nechceš něco dodat k některému tématu, o kterém jsme doposud diskutovali.

Pán Ježíš Kristus: Děkuji Ti, Petře, žes mi dal příležitost, abych hovořil první. Chtěl bych uvést některé dodatečné komentáře ohledně náboženských hnutí na planetě Nula.

Jak si pamatuješ, ve třetí kapitole Nového zjevení Pána Ježíše Krista jsme obšírně diskutovali o zradě křesťanství a výsledku té zrady, jakož i proč bylo dovoleno, aby k ní došlo. Doposud však nebylo příliš mnoho řečeno o ostatních náboženských systémech, jiných než křesťansky orientovaných.

Jak víš, nejblíže křesťanství je náboženství islámské a jeho příslušné sekty. Už jsme o tom diskutovali, proč bylo dovoleno, aby bylo založeno na planetě Nula. V Padesátém devátém dialogu jsme se taky zmínili o významu zelené barvy, které přívrženci islámu dávají přednost. V tomto konkrétním dialogu se však potřebujeme letmo dotknout zrady islámu, pokud jde o potlačení správného pojímání přirozenosti Alláha čili Boha.

Nikdo neví, že během původní přípravy islámského náboženství, jak bylo zjeveno Mohamedovi, mu bylo oznámeno odlišné pojetí přirozenosti Boha či Alláha. Jak víš, jejich svatá kniha Korán skutečně obsahuje příběh Mého narození na planetě Nula skrze Marii, jak jí to ohlásil Můj anděl. Pokud jde o Mé narození, byly v tom příběhu původně použity dvě věty. Jedna se týkala toho, že jsem byl velkým prorokem; druhá toho, že jsem byl Svatým a jednorozeným Synem Božím.

Jestliže důkladně analyzuješ tyto dvě věty, hlavně slovo ‚Svatý‘ a ‚jednorozený Syn Boží‘, i způsob, jakým byly použity a chápány v době jejich vyslovení, všimni si jednoho velmi důležitého faktoru. Takové slovo jako ‚Svatý‘, v samotné konotaci toho, co to slovo znamená a označuje, nemohlo být použito na označení či nemohlo se týkat nikoho jiného než Jediného Boha Nedělitelného, Všemohoucího. Protože se zde však zabýváme fyzickým narozením, narozením do lidského života, pro lidi té doby bylo nepředstavitelným, že by Sám/Sama Bůh Všemohoucí mohl podstoupit anebo podstoupil takový odporný, špinavý, nečistý a hnusný způsob narození, jakým byl/je narození lidí. Kontradikce těchto termínů je jasná. Jestliže je Jediný Bůh, Který/Která je a může být Svatý, je pro Něho/Ni nemožné, aby vešel do něčeho nebo pomocí něčeho, co je v úplném protikladu k této Svatosti. Abych učinil tuto událost - Své fyzické narození - pro lidi přijatelnou, bylo nutné degradovat nebo rozptýlit chápání toho, kdo to byl, kdo se v té době narodil. Z toho důvodu byla kromě slova ‚Svatý‘ použita namísto slova ‚Bůh‘ slova ‚prorok‘ a ‚Syn Boží‘.

Toto jsou ta dvě odlišná označení, kvůli kterým došlo k rozkolu mezi křesťanským a muslimským chápáním toho, kdo se narodil.

Zatímco křesťané kromě slova ‚prorok‘ zdůraznili slova ‚Syn Boží‘, později znovu zavedli slovo ‚jednorozený‘, muslimové na straně druhé zůstali věrní a zaměřeni na slovo ‚prorok‘, a tak úplně přehlédli ostatní slova. Ani jeden z nich nevzal náležitě v úvahu slovo ‚Svatý‘.

O když křesťané uznávají, že jsem Svatý, nepojímají význam toho označení v tom smyslu, že Já jsem jediný, Kdo je Svatý, a že nikoho jiného není. Podle jejich pojetí existuje také Svatý Otec a Svatý Duch. Máme zde tedy příslovečnou křesťanskou Trojici, která pořádně zmátla a totálně zkreslila správné pojetí a chápání přirozenosti Boží, tedy Mé Pravé Přirozenosti. Jak víš z výše zmíněné kapitoly, toto falešné pojetí vedlo mezi jiným ke zradě křesťanství. A byla to přece Má Božská Prozřetelnost, která se postarala o to, že v původním opisu a oznámení Mého fyzického narození bylo slovo ‚Svatý‘ silně zdůrazněno, aby se do lidské mysli, do její nevědomé části, vštípilo, že ten, kdo se v té době narodil, byl pravým Bohem. Logika tohoto označení - Svatý - je jasná. Týká se absolutnosti Mé Přirozenosti. Protože Já jsem Jediný, kdo je bez hříchu anebo bez problémů, znamená to, že Já jsem Jediný, který může být Svatý. Každý jiný, kdo není v takové absolutní kondici, nemůže být svatý.

Tato logika vede současně k neotřesitelnému závěru, že jelikož nemohou být a existovat dvě Absolutní bytosti - vzájemně by se vylučovaly - znamená to, že Já jsem jediným Bohem, Který/Která je a existuje.

Zpočátku bylo toto pojetí termínu ‚Svatý‘ Mohamedovi, zakladateli islámu, jasné. Nebyl však schopen sloučit pojem typického lidského narození s jakoukoliv možností, že by takový krok podnikl Bůh.

Podle jeho lidského pojetí mohl být v takové pozici jen prorok, anebo někdo poslaný Bohem. Lidsky nebyl schopen pochopit ani možnost, že Bůh může mít jednorozeného Syna. Uznat takovou možnost znamenalo uznat Mou Božskost. A podle jeho chápání se nic božského nemůže stát lidským. Co se jeho týkalo, být lidským vylučovalo možnost být Božským. Z toho důvodu se rozhodl přijmout Mne jen jako proroka, kterého poslal Bůh, aby pro Něho vykonal nějakou důležitou práci. Druhý důvod Mohamedovy neschopnosti přijmout Mne jako jediného Boha byl ve faktu, že nemohl pojímat Boha jako někoho, kdo byl schopen či ochoten rozdělit se na dvě anebo více entit. Konec konců on byl veden k nastolení důležitého pojmu Jediného Nedělitelného Boha. Jak by mohl podle jeho chápání Bůh ze Sebe Samého něco vyjmout a porodit Sebe Samého v lidské formě a přirozenosti? Neštěpilo anebo nerozdělovalo by to Boha na dva? Z toho důvodu nemohl být Ježíš Kristus podle jeho chápání Bohem, ba dokonce ani jednorozeným Synem Božím. Byl jen prorokem. Možná velmi významným a důležitým prorokem, přece však jen jedním z mnoha důležitých proroků.

Později, aby se i prorokům připsala možnost být svatými, byl pojem svatost - oslaben a znehodnocen. Bylo to učiněno k ospravedlnění potřeby odmítnout možnost, že jsem byl pravým Bohem. Nakonec jestliže i prorok může být svatý, v tom případě potom Má svatost neznamená, že Já jsem Bohem.

V tomto neoprávněném a nevhodném aktu ospravedlňování tkví zrada islámu a jeho proroka Mohameda. Mohamed sám po svém příchodu do duchovního světa zjistil svůj omyl a učinil náležité nápravy. A v tom okamžiku se stal horlivým následovníkem Mne jako Pána Ježíše Krista a byla mu přidělena role uvést tato fakta o Mé Pravé Přirozenosti, jakož i o Mé Nové Přirozenosti, všem muslimům přicházejícím do duchovního světa. Tento fakt zaznamenal i Swedenborg.

Plné pochopení toho, jak bylo možné, že jsem se fyzicky narodil do lidského života, ačkoliv jsem byl jediným pravým Bohem, jeho Alláhem, se v jeho mysli nikdy plně nezaregistrovalo; až dokud nebylo přeneseno Mé Nové zjevení a pokud nebylo jemu a všem ostatním muslimům v duchovním světě završeno a zpřístupněno vysvětlení, jak se to stalo - jak to bylo zaznamenáno ve druhé kapitole Nového zjevení Pána Ježíše Krista.

Současně tedy muslimské náboženství zůstává kvůli jeho ignorování a zanedbávání správného chápání toho, kdo jsem byl, obrazně řečeno, zelené, nevyvinuté a neúplné. Díky tomuto faktoru bylo rozděleno do několika sekt, které neustále vzájemně proti sobě bojují podobným způsobem jako všechna ostatní náboženství se svými příslušnými sektami na planetě Nula.

Pokud jde o všechna ostatní náboženství, většina z nich byla vytvořena před křesťanstvím a islámem. Všechna se odvozovala z toho, jak pojímali Boha pseudotvůrci, a z jejich vnucení, jak a kdo by měl být uctíván. Vezměme si například hinduistickou, řeckou, římskou, germánskou a skandinávskou starobylou náboženskou víru. Všechny nastolili pseudotvůrci. V té době existovalo několik mocných klanů pseudotvůrců. Každý klan si zřídil svůj vlastní panteon pseudobohů - sebe samých. Z této pozice vnucovali v různých oblastech planety Nula a zóny vymístění jejich obyvatelům svůj vlastní druh pseudoduchovnosti, ve které hráli role bohů. Tato náboženství, zbytky starobylých zřízení, tedy v podstatě nadále uctívají pseudotvůrce, aniž by si jejich zastánci uvědomovali, kdo byli nebo kdo jsou pseudotvůrci. Věří, že uctívají pravé bohy.

S buddhismem je situace poněkud jiná. Jak víš, Buddha byl obyčejnou lidskou bytostí, která byla údajně osvícena. Podle toho osvícení Buddha rozvinul systém učení, která se rozšířila v Indii a v některých dalších národech. Buddha se nikdy za boha nepovažoval. Jen po jeho smrti jeho následovníci zavedli způsob jeho uctívání, který lze srovnat s uctíváním boha. Ve své filosofii je však buddhismus panteistický a v konečném důsledku tak trochu ateistický v tom smyslu, že vesmír a všechno ostatní v přírodě je božské. V tomto pojímání je příroda bohem. Protože příroda nemá žádný pojem ‚Já jsem‘, jediný logický závěr, jaký můžete z tohoto chápání vyvodit, je ten, že žádný bůh není! Z tohoto můžete usoudit, že buddhismus byl založen klanem pseudotvůrců, kteří byli striktními vědci.

Během doby, kdy pseudotvůrci v peklech fabrikovali různé tvory a subtvory, vytvořili speciální druh démonů, kterým byla dána na starost - kromě národů hlavních - kontrola, vývoj a ovlivňování dalších národů na planetě Nula. Tyto národy se skládají z různých afrických kmenů, jihoamerických kmenů, karibských a pacifických ostrovanů a některých asijských kmenů. Každý z těchto kmenů má svůj vlastní druh pseudoduchovnosti, kterou mu vnutili zmínění démoni. Těm kmenům se představili jako jejich ochránci, pomocníci a bohové. Tyto typy pseudonáboženství tedy nastolily uctívání démonů. Mezi těmi kmeny jsou ještě stále rozšířeny.

Jak vidíš z tohoto stručného vysvětlení, kromě Mého Nového zjevení neexistuje na planetě Nula nic, co by mělo nějakou podobu skutečné pravdy o Mé Pravé Přirozenosti a o přirozenosti Mého pozitivního stavu, jakož i pravých duchovních principů. Všichni žijí buď v nepravdách a zkresleninách, anebo výslovně uctívají démony.

Jak víš, dovolil jsem vytvoření této situace na planetě Nula za účelem ilustrování a demonstrování pravé povahy negativního stavu a k čemu vedou důsledky, výsledky a následky aktivace negativního stavu a jeho konečného produktu - lidského života. Jak také víš, jen co je tato ilustrace a demonstrace ve své poslední fázi, je vybudován základ pro jeho eliminaci.

Úplně prvním a nejdůležitějším stavebním blokem toho základu je Mé Nové zjevení ve svých třech zdrojích. Jeho dopad na lidstvo a všechny tvory a obyvatele zóny vymístění a všechna její pekla a taktéž na všechny ostatní bude mít ohromné rozměry, které se vymykají vašim schopnostem to pochopit. Zodpovědnost vás, Mých pravých představitelů, v tomto ohledu je, abyste na základě příkladů svého života a pozice Mého pozitivního stavu nesli světlo Mého Nového zjevení. To světlo bude využito v příhodném čase k osvícení všech polapených ve výše zmíněných náboženstvích a v pseudoduchovních trendech, aby tak mohli vyjít ze své zaslepenosti, tkvící v jejich falešném systému víry.

Peter: Je zajímavé, že Tvé upřesnění nás přivádí k první věci, na kterou jsem Tě chtěl upozornit. Uvedli ji sourozenci Oudalovi - Heather s Tomem. Jde o toto: proč je tomu tak, že bylo Tvé Nové zjevení přeloženo do španělštiny, ruštiny, češtiny a slovenštiny, a samozřejmě proč bylo přeneseno v angličtině? Proč nebylo přeloženo do němčiny, francouzštiny, italštiny, řečtiny, portugalštiny, některých čínských jazyků, japonštiny, arabštiny nebo do některých indických či jiných jazyků?

Pán Ježíš Kristus: Jak víš, Petře, každý národ a jeho jazyk má velmi specifickou souvztažnost a postaveni ve vztahu ke struktuře duchovního a intermediálního světa a pseudoduchovního a pseudointermediálního světa. Duchovní situace a duchovní potřeby v těch světech, spolu s tím, do jaké míry v jejich duchovním rozvoji dochází k pokroku či úpadku, určují, který jazyk anebo národ na vaší planetě bude určen pro přenos a překlad Mého Nového zjevení. Bez ohledu na to, jak velký anebo malý je počet obyvatel těch národů ve vašem světě, rozhodujícím je jejich duchovní postavení a způsob, jakým ovlivňují všechno jako celek, spolu s důležitostí jejich vlivu a dopadu na zbytek.

Duchovní souvztažnost Rusů, Čechů a Slováků spolu se Španěly je taková, že je v současnosti jejich vliv a dopad na zbytek Stvoření a pseudostvoření nejvýznamnější a větší než u všech ostatních. Jejich pozice a umístění v duchovním schématu všech odvíjejících se událostí je taková, že všechno, co se stane v jejich říši a sféře jejich vlivu, určuje zbytku celkový směr, jakým se má ubírat anebo pokračovat ve svém duchovním pokroku nebo úpadku.

I když jsou z vašeho typického lidského a planetárního pohledu některé z těchto národů příliš malé anebo bezvýznamné, nebo je jejich vliv a dopad na události na planetě Nula zanedbatelný či nedůležitý, z pozice toho, co představují, znamenají a s čím souvztaží v duchovním a pseudoduchovním světě a dimenzích, tomu tak není.

Do této doby mělo anglicky hovořící obyvatelstvo v tomto ohledu největší význam.

Pro jeho duchovní umístění a souvztažnosti bylo nutné přenášet Mé Nové zjevení v tomto konkrétním jazyce. Jen z jeho pozice a souvztažnosti mohl být dosažen a aktualizován největší a nejpotřebnější dopad na všechny ostatní.

Jako další byli v nejvýznamnější a nejvlivnější pozici a souvztažnosti v hierarchii duchovní a pseudoduchovní organizace obyvatelé Ruska, Španělska, Česka a Slovenska. Jejich souvztažná pozice v říši ostatních dimenzí je taková, že jsou schopnými prokazovat nejvíce potřebný vliv na stav záležitostí v těch světech.

Aby se vytvořil příznivý předpoklad pro budoucí eliminaci negativního stavu a pro nastolení plnosti a kompletnosti života pozitivního stavu, bylo třeba Mé Nové zjevení přenášet a přeložit nejdříve prostřednictvím a pomocí těch národů na planetě Nula, které mají takovou pozici, roli a souvztažnost. Mají schopnost nejvýznamnějším a nejpotřebnějším způsobem vložit všechny principy a informace Mého Nového zjevení do sentientních myslí všech v tomto ohledu angažovaných a zainteresovaných.

Jsou těmi, kteří reprezentují lidstvo takovým způsobem, že jejich prostřednictvím si bude zbytek národů na planetě Nula schopen vytvořit spojení s duchovní realitou Mého Stvoření, až přijde čas. Z toho spojení budou schopni zjistit pravdu o Mém Novém zjevení.

Dalším bodem této záležitosti je to, že některé národy na planetě Nula ve své pozici demonstrace a ilustrace důsledků, výsledků a následků těch náboženských hnutí, která uctívají pseudobohy, jakožto i pro nevhodnost duchovního pojetí křesťanských a islámských doktrín, nevyčerpaly svou užitečnost a svůj účel, kvůli němuž je jim dovoleno tu být. Ještě stále jsou potřebné ve své současné pozici, aby nadále poskytovaly důležitá poučení pro všechny v Mém Stvoření a pseudostvoření o tom, jak neuctívat a jak nepojímat Přirozenost Boží a Jeho/Její duchovní principy.

V této chvíli by jakýkoliv překlad Mého Nového zjevení do jejich příslušných jazyků, z pozice světů a dimenzí, se kterými souvztaží, přímo tomuto učebnímu procesu překážel. Proto by bylo předčasné jim takový překlad poskytovat.

Pro tentokrát bude muset zůstat dopad Mého Nového zjevení na ty národy jen na jejich nejhlubší nevědomé úrovni. Jsou některé další důležité duchovní důvody, proč se v současnosti nepodniká proces žádných dalších překladů Mého Nového zjevení. Tyto důvody však nemohou být v současnosti zjeveny. Pro vaši lidskou mysl by byly nepochopitelné.

Pokud by se něco v umístění a roli těchto národů mělo změnit, pak by proces takových překladů byl podniknut. Zatím je dostupnost Mého Nového zjevení v diskutovaných jazycích pro Mé záměry úplně dostačující.

Peter: Děkuji Ti mnohokrát za toto vysvětlení. Má druhá záležitost se týká jednoho z Tvých výroků, které jsi vyslovil ve formě podobenství během Svého života na planetě Nula a který je zaznamenán v Evangeliu podle Lukáše, v kapitole 16, ve verších 1 až 9.

Toto podobenství se zabývá správcem jistého bohatého muže, proti němuž byla vznesena obžaloba, že mrhal jeho majetkem. Kvůli tomu ten správce už správcem více být nemohl. Správce si uvědomil, že žádnou jinou práci dělat nemůže, rozhodl se tedy svolat všechny dlužníky svého pána a přiměl je, aby přepsali své dlužní úpisy, a tak snížili výši svých dluhů. Udělal to proto, aby ho přijali do svých příbytků po jeho vyhození z práce. A tak pán pochválil nespravedlivého správce, protože si počínal vychytrale. Ty jsi potom pokračoval říkajíc: „Protože synové tohoto světa jsou ve svém pokolení vychytralejší než synové světla. A já vám pravím, čiňte si přátele pomocí nespravedlivého mamonu, aby vás, když selžete, mohli přijmout do věčných příbytků.“

Toto určité podobenství bylo pro mne a pro všechny, které znám, vždy tajemstvím.

Podle našeho chápání těch událostí se uvedený správce dopouštěl vyloženého podvodu. A přece byl za svůj podvodný skutek pochválen. V naší době by ten správce za to, co udělal, šel do vězení. Ještě tajemnějším je Tvůj závěrečný výrok o tom, abychom si dělali přátele pomocí nespravedlivého mamonu, a o věčných příbytcích. Je možné, abychom obdrželi nějaké vysvětlení pravého významu tohoto podobenství?

Pán Ježíš Kristus: Samozřejmě, Petře. Je na čase, aby se na toto podobenství pustilo trochu světla. Nikdo nikdy správně nepochopil, co skutečně znamená anebo představuje. V obsahu tohoto konkrétního podobenství se nachází hluboký duchovní význam a souvztažnost.

Bohatý muž představuje a reprezentuje celý pozitivní stav. Jen pozitivní stav je zakotven v pravém duchovním bohatství. Správce představuje ty, kteří využívali energie pozitivního stavu pro své vlastní negativní účely anebo, v tomto případě, k aktivaci negativního stavu. Snížení výše úpisů dlužníků znamená vytvoření předpokladu, pomocí a prostřednictvím kterého ti, kteří aktivovali negativní stav, budou spaseni a vrátí se do pozitivního stavu. Dlužníci zde představují všechny v pozitivním stavu, kteří ode Mne dostali dar života. Je to Můj život, pomocí kterého každý žije a je na živu. To, že bohatý muž nespravedlivého správce za jeho chytrost pochválil, znamená dohodu, která byla učiněna ohledně výsledků negativního stavu a na základě poskytnutí negativnímu stavu, aby se vůbec aktivoval. To, že synové tohoto světa jsou chytřejší než synové světla, znamená, že všichni účastníci v negativním stavu jsou schopni využít dostupných zdrojů, obsažených v izolaci od energií pozitivního stavu, pro své vlastní účely více než ti, kteří sídlí v pozitivním stavu a kteří jsou ve stavu nevinnosti. Dělat si přátele pomocí nespravedlivého mamonu znamená použít všechny dostupné zdroje, obsažené v negativním stavu, na pozitivní a dobré účely. Jejich zužitkováním tímto způsobem je jedinec po opuštění negativního stavu způsobilý k přijetí do pozitivního stavu. A toto je vše, co potřebujete vědět o významu tohoto podobenství.

Peter: Děkuji Ti mnohokrát za toto vysvětlení a za všechno, co je obsahem tohoto Dialogu. Je dnes ještě něco, co bys chtěl dodat?

Pán Ježíš Kristus: Ne, Petře, to bude vše. Přeji ti příjemný zbytek dne.

ŠEDESÁTÝ DIALOG

Zdroj: http://triangulum.cz/dialog1.html



Print Friendly and PDF

ÚVOD | DUCHOVNO | KONTAKTY | MAPOVÁNÍ STRÁNKY | ZPĚT