PADESÁTÝ DEVÁTÝ DIALOG

29. března 1999



Peter: Především bych Ti chtěl poděkovat za poskytnutí několikadenní přestávky v dialozích. Současně jsem se jako vždy během té doby cítil neproduktivně. Samozřejmě, dokonale chápu existenci důležitých důvodů pro takové přestávky, proč jsou tak nutné a potřebné na mnoha úrovních mé role. Během té doby vyvstaly některé otázky, které je potřebné prezentovat ohledně Tvého příspěvku. Nejdůležitější událostí, ke které došlo během té doby, byl však začátek útoku NATO na Jugoslávii za její neochotu přijmout mírovou smlouvu s bojujícím Kosovem. Ohledně této události bylo položeno mnoho otázek. Všichni jsme ustaraní a znepokojení ohledně možného nebezpečí, které by se mohlo vystupňovat do něčeho mnohem většího, než je bombardování zmíněného regionu.

Každý čtenář těchto Dialogů Tě prosí o Tvůj příspěvek v této věci a o Tvoji radu ohledně naší role během této rozhodující a možná velmi nebezpečné doby.

Pán Ježíš Kristus: Jak víš, Petře, a vy všichni, kteří kladete tuto otázku, situace v Jugoslávii a v Kosovu a zapojení NATO do tohoto konfliktu je odrazem duchovních záležitostí, odehrávajících se na jiných úrovních jsoucna a bytí a pseudojsoucna a pseudobytí.

V podstatě prožíváte manifestace již zmíněné občanské války, která zuří mezi pseudotvůrci a renegáty. Několik frakcí renegátů vykonalo určité nevhodné volby. Jako důsledek těch voleb na sebe přivodili potřebu tohoto útoku.

Není to tak, že bych Já osobně chtěl, aby se to stalo, anebo že by pseudotvůrci chtěli, aby to tak skončilo. Vynaložilo se hodně snah, aby se tomu, nakolik je to jen možné, zabránilo. Avšak renegáti ještě nedosáhli bodu, který by je přivedl k ponaučení se ze svých lekcí. Ještě stále jsou zaslepeni touhou a žádostivostí po moci, nadvládě a vlastní výjimečnosti. Takové tendence na sebe nevyhnutelně přivádějí jejich potlačení a potrestání.

V tomto jednotlivém případě NATO reprezentuje pseudotvůrce, Jugoslávie reprezentuje jednu frakci renegátů a Kosovo reprezentuje další frakci renegátů. Tyto dvě frakce jsou ve sporu o ovládnutí, moc a nadvládu. Kvůli nevhodným volbám vykonaným první frakcí se dostalo do nebezpečí několik dimenzí jejich říše. Toto nebezpečí by mohlo mít nepříznivý dopad na mnoho dalších úrovní jsoucna a bytí a pseudojsoucna a pseudobytí s nežádoucím účinkem pro všechny zúčastněné. Jelikož při přesvědčování té frakce, aby souhlasila s navrhovanou mírovou dohodou, všechno ostatní selhalo, bylo nutné v tomto ohledu dovolit, aby k jejímu potlačení bylo použito poněkud drastičtějších prostředků.

Pro vás by bylo vysloveně nemožné pochopit, co všechno je do této situace zapojeno a jak jsou věci uspořádány kvůli důležitému procesu volby a rozhodování. Nemáte ani ponětí, co všechno, kdo všechno a jak jsou zde všichni do tohoto procesu zapojeni.

Všechno, co víte a vidíte, je to, že NATO bombarduje Jugoslávii a její vojenské síly v Kosovu. Jinými slovy, je pro vás nemožné vidět za scénu. Vidíte jen to, jak se věci odehrávají na scéně.

A věci přece ve skutečnosti nejsou takovými, jakými se na scéně jeví. V tomto časovém bodě by pro vás bylo duchovně velmi nebezpečné přesně vědět, co je všechno během tohoto konfliktu v sázce. Vaše otázka, zda by se tento konflikt mohl vystupňovat ke vzniku třetí světové války a totální destrukce lidstva, má opodstatnění. Co musíte v tomto ohledu pochopit, je to, že taková volba i výsledek existuje. To neznamená, že by nakonec byla tato volby zvolena a realizována. Může k tomu dojít, ale nemusí. Všechno závisí na všech ostatních důležitých faktorech a na tom, jak by posloužily účelu konečného vítězství a následné eliminace negativního stavu.

Jedním z možných scénářů, jak by mohl negativní stav zvítězit a nakonec se sám zničit, je totální zničení lidstva a všech na planetě Nula. Jak bylo uvedeno v jednom z předešlých dialogů, vynakládá se všemožné úsilí, aby se s podobným scénářem k takové realizaci nedospělo. Avšak i když je nepravděpodobný, navzdory tomu skutečně existuje a mohl by být zvolený, pokud by nebyly k dispozici žádné jiné prostředky ke skoncování s negativním stavem.

Vaší rolí v tomto ohledu je nadále pokračovat ve své práci jako Mí praví představitelé, aniž byste byli ustaraní a znepokojení ohledně výsledku tohoto konfliktu. Máte zachovat neutralitu, pokud jde o etnické Albánce a Srby.

Nesuďte jednu, ani druhou stranu. Objektivně řečeno, obě strany páchaly a páchají vůči sobě navzájem zvěrstva a ohavnosti. Obě mohou být obviněny z genocidy. Není vhodné, abyste v tomto konfliktu někomu nadržovali. Je v tom zahrnuto více věcí, než si můžete představit, tušit a pochopit.

Na straně druhé, jak si pamatujete z předchozích dialogů, byli jste požádáni, abyste všechny své energie přesunuli na podporu pseudotvůrců a abyste přijali aktivní úlohu ve Velké alianci. Jelikož NATO v tomto případě reprezentuje pseudotvůrce, doporučuje se vám, pokud si tak zvolíte z vlastní svobodné vůle, abyste mu poskytli svou morální podporu.

Nejde o to, aby se vám muselo líbit, co síly NATO dělají. Konec konců násilí je vždy negativní, ať je jakékoliv. Jelikož však současný konflikt slouží nějakému velmi důležitému duchovnímu účelu, jehož výsledek určí, jaké další volby bude nutno učinit, aby se negativní stav dostal blíže ke svému konci a eliminaci, doporučuje se vám, abyste v tomto ohledu akce NATO tvrdě nekritizovali. Takže v tomto zvláštním smyslu slouží bombardování v konečném důsledku dobrému účelu, bez ohledu na to, jak je z vašeho pohledu odporné.

Ani na chvíli nezapomínejte, že všechno negativní, ať je jakkoliv špatné nebo prohnilé, může a smí být změněno v něco značně pozitivní. Precedens pro tento fakt jsem vytvořil Já osobně, když jsem v Sobě přetransformoval všechno negativní, obsažené v Mé lidské části, kterou jsem přijal během Své inkarnace na planetě Nula, do čistě pozitivní přirozenosti.

Od počátku tohoto konfliktu zde existovala tendence některých z vás vnímat ho z nesprávného hlediska. Například ty, Petře, jsi začal pod vlivem svých ruských přátel ohledně této situace zpochybňovat svou intuici a mít sklon do určité míry nadržovat v tomto ohledu, i když neochotně, ruské pozici. Jak pohotově jste s Ludmilou zapomněli na Velkou alianci i na to, že jste souhlasili být její součástí a poskytovat podporu pseudotvůrcům, v tomto případě NATO jako jejich reprezentaci. Došlo k marnému a nenáležitému politizování, posuzovali jste tyto věci podle toho, jak se odehrávaly na scéně, bez zřetele na hlubší duchovní význam všech těchto událostí i na to, jak to bylo za scénou.

Toto je příkladem toho, co se stane, když zapomenete zvážit duchovní faktory všech událostí a hodnotíte je podle typicky lidských zevních faktorů. Dokonce jsi zašel z typického lidského hlediska tak daleko, že jsi Albánce a některé jiné národy Ruské federace nazval bandity, zloději, teroristy a podobnými nenáležitými jmény. Toto bylo radikální a duchovně nebezpečné zevšeobecnění. Přirozeně jsou mezi nimi obdobné skupiny, jak je tomu mezi všemi ostatními národnostmi na planetě Nula. Ale šmahem o nich prohlásit, že všichni jsou takoví, znamená vyslovit velmi nespravedlivý soud a učinit závěry, které jsou totálně nepravdivé. Koho takovým postojem a podobnými výroky podporuješ? Renegáty!

Protože jste Mými pravými představiteli na planetě Nula, pak by vám taková negativní slova, takové myšlenky, pocity a emoce vůči komukoliv neměly přijít nikdy na mysl. A pokud přijdou, okamžitě byste je měli odmítnout jako nepocházející z vás, ale z negativních aspektů vaší lidské přirozenosti, tedy ze stavu negativního, a potom se od nich očistit a poprosit Mne o milosrdenství a odpuštění. Tak vám slova, myšlenky, pocity či cokoliv této povahy nebudou přisvojeny ani přisouzeny.

Jedním z důvodů, Petře, i když ne jediným, proč ses necítil v několika posledních dnech ve své kůži a měl jsi určitý blok, jenž ti zabraňoval v dialogu se Mnou, byla tato odsuzující atmosféra u tebe doma, jakožto i sklon podvolit se názorům jiných, abys jim udělal radost a abys je uspokojil. Namísto toho, abys poslouchal svou intuici, která na tebe křičela, abys jejich názorům nepodléhal, poslouchal jsi to, co ti měli říci o této situaci jiní.

Nakonec sis svou chybu uvědomil a včera jsi za Mé osobní účasti učinil o celé věci velice důrazné prohlášení. Dokud sis nepohovořil z Kamilem z České republiky, neuvědomoval sis, co se dělo a jak bylo pro vás všechny nebezpečné odklonit se od správného duchovního uvažování a uvědomění si toho všeho, jakož i ohledně všeho ostatního.

Poučení pro vás všechny je v tomto ohledu úplně jasné: pokud nemáte Mne a Mé duchovní principy neustále na paměti a pokud nemáte na paměti, že jste Mými pravými reprezentanty, a pokud nenasloucháte, co vám říká vaše intuice, jste v nebezpečí, že se stanete terčem renegátů. To je situace, kdy renegáti a jejich přisluhovači mohou zjistit, kdo osobně jste. Důsledek toho zjištění by pro vás mohl být velmi nepříjemný. Takže buďte velmi opatrní, jak hodnotíte anebo posuzujete události a všechny, kteří mají s nimi co činit.

Ve skutečnosti není rozhodně vhodné ani není vaší rolí, abyste to jako Moji praví představitelé dělali. Odevzdávejte všechno Mně a Mé Božské Prozřetelnosti. Já se postarám o všechny věci co možná nejlepším a nejpotřebnějším způsobem, v souladu s Mým Velkým plánem spasení.

Peter: Prosím o Tvé milosrdenství a odpuštění, pokud jsem se já osobně v této záležitosti mýlil. Nemohu hovořit za jiné. Ať osloví osobně Tebe, bez mého podnětu.

Pán Ježíš Kristus: A je ti odpuštěno, Petře. Nebyl jsi to ani tak ty osobně, protože niterně jsi cítil, co je správné. Byla to tvá tendence potěšit druhé, protože jsi je nechtěl urazit svým odlišným názorem.

Takže hoďme tuto záležitost za hlavu. Netrap se a nedělej si starosti s výsledkem tohoto konfliktu a války. Mohu tě ubezpečit, že skončí takovým způsobem a stylem, který je ze správného duchovního hlediska nejpřiměřenější, nejvhodnější a nejpotřebnější. A o to nejvíce jde. Teď, Petře, můžeš položit ostatní otázky.

Peter: Tato otázka přišla od jednoho ze čtenářů těchto Dialogů ze Slovenska. Týká se tématu Sedmého dialogu. Zdá se mi, že jsme byli obviněni z toho, že jsme tak trochu sobečtí. Na straně 52 toho Dialogu v posledním odstavci, který pokračuje na straně 53 [pozn. překl. na str. 67 a 68 knižně vydaného originálu] se nám doporučuje, abychom ve svém vlastním zájmu prosili o Tvou pomoc při zvládnutí každodenní životní existence. Domnívám se, že kamenem úrazu jsou slova ‚ve svém vlastním zájmu‘, namísto ve Tvém zájmu, v zájmu jiných a v zájmu samotného principu, protože tak činit je správné.

Pán Ježíš Kristus: Ten výrok v citovaném odstavci byl vytržen z kontextu, ve kterém byl reprezentován. Ten odstavec začínal radou, abyste Mne ve vlastním zájmu poprosili o pomoc být takovými či onakými. Avšak končil jsem návrhem, aby se to konalo ze Mne, se Mnou, ode Mne, Mým prostřednictvím a pro Mne; jakožto i v zájmu jiných a v zájmu principu, protože je správné o to prosit a být takovými.

V této otázce je důležité si uvědomit, že pokud chcete dělat věci tak, jak to má být, anebo pokud chcete být takovými, jakými být máte, tedy pokud chcete v tomto jednotlivém případě dělat věci v Mém zájmu, v zájmu jiných a v zájmu samotných principů, musíte to začít dělat z jediné možné platformy. Jak si z Mého Nového zjevení pamatuješ, bylo tam naznačeno, že nemůžete navazovat vztah anebo dělat věci z pozice někoho anebo něčeho jiného. Vy máte jen jednu pozici nebo platformu - jen sebe! Můžete navazovat vztah jen ze sebe. Žádná jiná pozice vám není k dispozici.

Proto pokud chcete pro všechny zainteresované skutečně udělat, co je ve vašich silách, musíte se nejdříve postarat o sebe. Pokud vy nejste v dobré formě anebo kondici, ať už duchovní, nebo duševní či fyzické, nemůžete správně vykonávat své povinnosti, závazky, úkoly či cokoliv jiného ve své moci. Tento výrok tedy znamená, že se ve svém vlastním zájmu musíte postarat nejprve o svůj vlastní život, abyste následně mohli správně, účinně a kompletně plnit svoje povinnosti, závazky a úkoly vůči Mně, ostatním a všem duchovním principům.

Avšak zde jde ještě o něco dalšího. Jestliže Mne prosíte, abych vám ve vašem vlastním zájmu pomohl dosáhnout tohoto cíle, totiž být správně a žádoucně schopnými udělat to kvůli Mně, jiným a samotným principům, ve skutečnosti to prosíte pro Mne, pro jiné a pro samotné principy.

Pokud vezmete v úvahu duchovní fakt, že vy ve své individualizované a zosobněné kondici, ve své nikoliv lidské části, pocházíte z jedinečného prvku, vybraného z Mé Absolutní Přirozenosti, potom všechno, co děláte ve svém vlastním zájmu, jestliže máte na paměti, kdo jste a odkud pochází vaše pravá přirozenost, děláte pro Mne. A protože Já dělám všechno v zájmu každého i v zájmu samotných principů, logickým závěrem je, že vy to také děláte pro jiné a v zájmu samotných principů.

Musíte rozlišovat mezi vaší lidskou přirozeností, která pramení přímo ze Mne ve vás. Jestliže bychom měli hovořit z pozice vaší lidské přirozenosti, potom by takový výrok mohl být považován za sobecký. Avšak v té zvláštní konotaci díky tomu, že se vám radí, abyste setrvávali ve své pravé přirozenosti, vyvěrající ze Mne, pak již vzhledem k tomuto faktoru, že jsem to Já, Kdo vám radí, je ta rada poskytnuta z pozice skutečnosti, podle níž jste integrální částí celku čili všech a - což je nejdůležitější - částí Mne.

Řečeno filosoficky a duchovně, jestliže jste částí všech a všichni jsou částí vás a spolu jste všichni části Mne, pak v této význačné konotaci všechno, co děláte ve svém vlastním zájmu, logicky děláte pro Mne, pro všechny a v zájmu samotných principů, protože je správné tak činit.

Takže všechno, co jedinec dělá pro sebe, v konečném smyslu z pozice přirozenosti Mého pozitivního stavu to vždy dělá v Mém zájmu, v zájmu jiných a v zájmu samotných principů. Žádný jiný způsob neexistuje. A to je to, co znamená zmíněný odstavec v Sedmém dialogu.

Peter: Děkuji Ti za toto vysvětlení. Další otázku položil Josef Grygar z České republiky. Týká se to využití a zneužití počítačů a jejich programů; i toho, jak mohou ovlivňovat jedincovy duševní vlastnosti.

Pán Ježíš Kristus: No, odpověď na tuto otázku by už teď měla být jasná. Počítače se svými programy jsou nástroje. Každý nástroj jako takový je sám od sebe a sám o sobě neutrální. Jde o účel, pro který byly počítače a jejich programy vyrobeny a jak jsou využívány. Jako cokoliv jiného v lidském životě mohou mít buď pozitivní, anebo negativní uplatnění. Mohou být buď velmi nápomocné, nebo velmi škodlivé.

Opakuji, závisí to na vašem vlastním individuálním a osobním úmyslu, s jakým k těmto nástrojům přistupujete.

Vezmi si například naši práci s těmito Dialogy. Jejich přímým zapisováním do svého počítačového programu šetříš čas, úsilí a energii, což bys jinak musel vynaložit na početná přepisování, redigování a opravy. V našem konkrétním případě slouží tento počítačový program, použitý s takovým záměrem, velmi dobré věci. Takže v tomto případě má čistě pozitivní význam.

Vezmi si však jako příklad někoho, kdo používá počítač se zlým a negativním úmyslem. Počítačoví škůdci, programátoři virů a podobná individua využívají počítače jako prostředku k ubližování a poškozování jiných lidí v jejich snahách zjednodušit si svou práci a dělat věci zvládnutelnějšími. Nebo si vezmi například jedince, kteří stráví hodiny a hodiny na internetu, čímž mrhají svým časem a energií na zbytečnou komunikaci s ostatními, bez jakéhokoliv konkrétního záměru. Jinými slovy, propadli internetu. v takových případech se stali otroky svých počítačů, anebo - abych byl přesnější - učinili ze sebe otroky svých počítačů. Pro ně se stalo používání počítačů a jejich programů negativním. Takže v tomto jednotlivém případě mají čistě negativní konotaci.

Toto je dobrým příkladem faktu, že sentientní mysl a její postoj je tím, co nakonec určí, co je dobré a co je zlé, na základě účelu, pro jaký se ten či onen nástroj využívá. musíte se cvičit vidět věci z této pozice a nepřipisovat žádným nástrojům něco, co nemají. Připisováním takových charakteristik neživým předmětům, jako jsou nástroje této povahy, se vyhýbáte své vlastní zodpovědnosti při určování, s jakým úmyslem takové nástroje osobně využíváte.

Než abyste uznali, že všechno, co děláte, činíte na základě vašeho vlastního postoje, máte tendenci vinit ze zodpovědnosti za vaše činy a chování nástroje, v tomto případě počítače a jejich programy. Radí se vám tedy, abyste něco takového nevkládali do svých nástrojů, které ve svém každodenním životě používáte. Užitečnost anebo škodlivost jakýchkoliv takových nástrojů určují vaše duchovní a duševní dispozice a potřeby.

Peter: Děkuji Ti mnohokrát za tento komentář. Má poslední otázka pochází od Viktora Dokukina z ruské Moskvy. Chtěl by vědět, zda má nějaký duchovní význam ‚zelená‘ barva, kterou používají muslimové pro svá různá označení.

Pán Ježíš Kristus: Jak víš, Petře, funkce barev, jako i všeho ostatního, má velmi důležitou duchovní souvztažnost. V tomto konkrétním případě, pokud jde o muslimy, má dvě výrazné konotace.

První se týká původní novosti právě založeného náboženského hnutí, které do tohoto okamžiku neexistovalo. Všechno zelené zde konkrétně znamená začátek něčeho nového, svěžího a odlišného. Je to příjemné pro váš zrak, tedy i pro vaši duši, a je to tvořivě povzbuzující.

Tu však přicházíme k druhé konotaci. Všechno zelené též znamená něco nedokončeného, nekompletního a nezralého. V této zvláštní konotaci to znamená, že muslimové nikdy nepojímali Jediného Boha jako Pána Ježíše Krista. Odmítli Mne jako Toho/Tu, Kdo je tím Bohem anebo Alláhem. Namísto toho vyhlásili svého proroka Mohameda za největšího ze všech, který je hodností hned po Alláhovi. Podle jejich názoru není nikdo větší než Alláh a jeho prorok Mohamed. Jak vidíte z tohoto tvrzení, zůstali nezralými během celé své historie, nikdy sami sobě nedovolili přijmout velmi důležitý duchovní fakt, že ve věci pojímání Boha anebo Alláha je toho víc, než co uznává a tvrdí jejich zelené náboženství. Kvůli tomu a kvůli jejich duchovní aroganci zakořeněné v tom, že kladou Mohameda téměř na úroveň Boha a že považují sami sebe za jediné vyvolené, se jejich zelená změnila na zelenkavou nákazu, která slouží jako předzvěst velmi vážné smrtelné duchovní choroby. Jejich náboženství se tedy stalo jednou z nejvíc negativních a zkažených reprezentací Pekel. Toto je důvodem, proč si ponechali zelenou barvu.

Peter: Děkuji Ti mnohokrát za přispění ke všemu diskutovanému. Je ještě něco, čemu by ses chtěl dnes věnovat?

Pán Ježíš Kristus: Rádo se stalo, Petře. Dnes nemám víc, co bych dodal. Myslím, že vám byl dán dostatek potravy k přemýšlení. Přeji ti nádherný den.

PADESÁTÝ DEVÁTÝ DIALOG

Zdroj: http://triangulum.cz/dialog1.html



Print Friendly and PDF

ÚVOD | DUCHOVNO | KONTAKTY | MAPOVÁNÍ STRÁNKY | ZPĚT