DVACÁTÝ DRUHÝ DIALOG

18. ledna 1999



Peter: Než začnu klást vlastní otázky - ne že bych nějaké dnes měl - rád bych se Tě zeptal, zda bys chtěl tohoto rána něco komentovat, vysvětlit či cokoliv dodat?

Pán Ježíš Kristus: Ano, Petře, rád bych tak učinil. Existuje několik věcí, jež vyžadují další vyjasnění a vysvětlení.

Týká se to opět načasování. Určité věci musí být dále osvětleny, protože bylo nastoleno vhodné klima a rozpoložení, aby se tak stalo. taktéž proto, že věci se musí prezentovat a zpracovávat v progresivních krocích, aby odrážely vývoj a uskutečňování právě nastávajícího posunu. Jak se posun projevuje dál a dál, tak je to i s potřebami vyjasnit, vysvětlit, zpracovat a prodiskutovat jeho rozličné aspekty.

Ve smyslu duchovních souvztažností se tyto potřeby projevují v otázkách a odpovědích a v jejich postupném zaznamenávání, což odráží tento posun.

Takže, řečeno zjednodušeně, jak tento posun postupuje z jedné úrovně na druhou a z jednoho kroku na druhý, tak se to děje i s těmito Dialogy a s tím, co obsahují.

Posun probíhající nyní má poněkud jiné spoluoznačení, než jaké měly předešlé posuny. Zatímco během předešlých posunů vždy existoval pocit jejich začátku a konce, nastávání období jejich vlády, implementace a dopadu, má přítomný posun progresivní a pokračující povahu bez předpokladu, že brzy skončí. Máme zde synchronní průběh a souběžné projevování povahy tohoto posunu a všeho, co s sebou nese.

Tato situace poněkud obchází zákon příčiny a účinku v tom smyslu, že nejdříve je příčina a pak následný účinek. V našem případě, u tohoto posunu, se příčina a účinek neprojevují postupně za sebou, ale vyskytují se paralelně, synchronně a simultánně. Takže jak se posun pohybuje vpřed a dále, takový je i jeho dopad, vliv a vláda bez čekací lhůty pro jeho nástup v každém bodě jeho nastávání. Zajisté nastoupí, ale bez údobí čekání.

Avšak ve chvíli, kdy potřebujeme obrátit vaši pozornost na nějaká jiná objasnění ohledně diskutovaných záležitostí, je nutno podlehnout požadavkům postupnosti lidské povahy vzhledem k její neschopnosti vnímat či pojímat věci synchronně, souběžně a současně. Odtud vyvěrá potřeba vysvětlování krok za krokem.

První stručné vysvětlení potřebuje termín ‚obyčejní lidé‘. Způsob, jakým byla ta definice nabídnuta v předešlém Dialogu, mohl u některých čtenářů učinit nesprávný dojem, že obyčejní lidé by mohli být méně hodnotnými, méně potřebnými či méně důležitými v schématu projevování se přirozenosti negativního stavu. Důvodem toho, proč někdo souhlasí inkarnovat se do života tak zvané obyčejnosti, je ilustrace povahy a charakteru života bez jakéhokoliv zvláštního zájmu o hlubší duchovní záležitosti a podobné důležité faktory v životě obecně. Jinými slovy otázkou je, jaký by byl život bez jakéhokoliv zájmu, nebo s okrajovým a velmi povrchním zájmem o věci, na nichž vskutku záleží a které jsou nejdůležitějším faktorem jakéhokoliv života? Je takový život možný? A pokud je možný, byl by někdo schopen jej přežít po delší dobu bez jakékoliv stimulace a zájmu ohledně takových záležitostí?

To, co je zde ilustrováno, je dalším důležitým aspektem povahy negativního stavu, jakož i některých aspektů povahy lidského života. Jde o ilustraci a demonstraci života nudy, prázdnoty, bezvýznamnosti, bezúčelnosti a podobných záporných činitelů, nepředstavitelných v pozitivním stavu. Je to jasný úkaz toho, co se děje nebo jaký je následek, jestliže život nemá žádný náležitý duchovní základ, hlubší význam, ale jeho kořeny na místo toho spočívají v povrchnosti a zabývání se zevními událostmi bez jakéhokoliv nebo velmi malého uvědomění si vnitřních nebo niterných faktorů života a jejich duchovního původu a souvztažností.

Takže při posouzení hodnoty obyčejných lidí je nutno si uvědomit, že svým souhlasem vystavit k nahlédnutí a demonstrovat tento druh života poskytují velmi důležité a hodnotné služby celému stvoření, a tím přispívají životně důležitou informací do zásobárny multiverzálního poznání. Takže by bylo velmi nevhodné podceňovat jejich role nebo dívat se na ně spatra.

Druhé objasnění se vztahuje k záležitosti gramatické struktury čili k formálnímu vyjádření idejí zaznamenaných v Mém Novém zjevení a v těchto Dialozích.

Hlavním důvodem, ač ne jediným, pro zvolení někoho, jako jsi ty, Petře, být jejich přenašečem, bylo vytvoření paralely způsobu prezentace záležitostí obyvatelům pozitivního stavu. Jak víš, v pozitivním stavu či v pravém duchovním světě je jim vše předkládáno jako ideje. Aby se čtenáři Mého Nového zjevení trénovali v soustřeďování se na ideje, a ne na zevní formy jejich vyjádření či na to, jak jsou napsány, bylo a je někdy zapotřebí porušit mluvnická pravidla při vyjádření takových idejí. Hledáte ideje, a tím, že tak činíte, se přiřazujete k pozitivnímu stavu. Toto přiřazení vytváří linku přímé komunikace s duchovním světem, což vás uschopňuje být v přímém kontaktu jek se Mnou, tak i se členy vaší duchovní rodiny a jinými obyvateli pozitivního stavu. Tento způsob spojení vám umožňuje, abyste byli mosty a tlumočníky v obou směrech.

Na druhé straně, jestliže zabřednete do formálních, zevnějších vyjadřování těch idejí, pak vám unikne jejich pravý význam, a tím dojde k tomu, že linka komunikace se nevytvoří. Nezískal se pravý duchovní význam.

Tato situace má další stinnou stránku. Když se někdo příliš zabírá zevním formálním vyjádřením idejí a věcí, pak po vstupu do duchovního světa bude mít ohromné potíže pochopit, co se mu/jí předkládá nebo co se od něj/od ní požaduje. V tom případě podobný jedinec potřebuje podstoupit poněkud zdlouhavé cvičení a dekontaminaci, aby se zbavil zmíněného návyku a lpění na takové modalitě externalizace.

Takže cvičením sebe sama ve vnímání Mého Nového zjevení a těchto Dialogů, které se stávají jeho integrální součástí, jako duchovních idejí raději než jako gramatických staveb se cvičíte způsobem a stylem života v pozitivním stavu a v Mém stvoření obecně. Takto se můžete vyhnout ztrátě času, úsilí a energie při procesu dekontaminace a opětovném cvičení se v tomto způsobu a stylu.

Nepodceňujte tento proces a nepohoršujte se, setkáte-li se v těchto záznamech s nějakými mluvnickými problémy.

Rozmluva o závislosti, návycích a toxikománii nás přivádí k třetí záležitosti, jež potřebuje osvětlení - k záležitosti závislostí.

Záležitost závislostí se nevztahuje pouze na domácí mazlíčky, cetky a podobné drobné libůstky. Jeden může být závislý na mnohých věcech včetně mluvnice a různých denních rituálů. Avšak lze se stát závislým také na vztahu. Silné závislosti se mohou stát nebezpečnými zvyky, a/nebo dokonce i drogou. Najednou se v určité chvíli můžete ocitnout v situaci, kdy život bez nich bude nesnesitelný, ba dokonce nemožný. Když to dojde do tohoto bodu, pak se situace s takovými vazbami stane duchovně velmi nebezpečnou.

Vezměte například silné upoutání se na psa nebo kočku či jakékoliv jiné zvíře. Pokud se taková vazba vystupňuje do té míry, že zjistíte, jak říkáte: „Nemohu žít bez svého psa či kočky.“, pak se vaše závislost stala niternou, vpojila se do struktury vaší osobnosti a stala se integrální částí vašeho sebeztotožnění.

A zde přichází to duchovní nebezpečí ze stanoviska vašeho života po odchodu z planety Nula. Všechny takové vazby berete s sebou. Když přijdete do duchovního světa, hned prvním vaším impulsem bude pustit se do hledání předmětů vašich závislostí. Vždyť jste konec konců zvnitřnili faktor, že bez nich nemůžete žít. Takže máte okamžitou tendenci ustanovit jim souvztažné faktory, abyste pokračovali ve svém životě závislostí. Jak víte, každá závislost na něčem má korespondující reprezentaci v duchovním světě. Vyhledáváte stav a rozpoložení, kde se takové souvztažné reprezentace vašich závislostí projevují. Představte si, prosím, svou závislost na psu nebo kočce. Protože se jejich korespondující reprezentace mohou nalézt pouze v peklech, nejsilněji by vás to táhlo dát se ve směru příslušného pekla, kde jsou projevovány nebo sídlí.

Naneštěstí toto je pravdou i tehdy, pokud je někdo pozitivní přirozenosti či je agentem pozitivního stavu. Tato situace ilustruje možnost léčky nastavené silami negativního stavu skrze takové vazby, aby vás tak dostaly do jednoho z jejich pekel a mohly vás tak trýznit nebo svést ke své věci, zatímco hledáte předměty svých závislostí v jednom z těch jejich pekel.

Vezměte však jiný příklad, daleko nebezpečnější, jehož následek by mohl trvat velmi dlouhou dobu a způsobovat mnoho nepotřebného utrpení a bolesti.

Vezměte na příklad někoho, kdo je agentem pozitivního stavu a sexuálně nebo manželsky je spojen s agentem negativního stavu během života na planetě Nula. V průběhu takového manželského, sexuálního nebo hluboce přátelského vztahu se ustanoví velice silná svázanost, vazba a vzájemná závislost až do té míry, že se stane symbiotickou a návykovou. V podstatě se stanou téměř jako jednou bytostí. V tomto případě dojde k uspořádání, kdy oba partneři v onom vztahu svůj svazek zvnitřní, se svým symbiotickým vztahem se ztotožní, a to tak dalece, až prohlásí, že nemohou žít jeden bez druhého.

Dejme tomu, že agent negativního stavu zemře jako první a po něm pak zemře agent pozitivního stavu. Co myslíš, že se stane?

Po příchodu do duchovního světa je první věc, po níž agent pozitivního stavu zatouží, nalezení subjektu svého lpění a symbiotického vztahu. Konec konců jde o to, že on/ona nemůže žít bez svého partnera. Alespoň si to myslí. Ale jelikož partner se nachází v jednom z pekel, byv agentem negativního stavu, stane se, že agent stavu pozitivního bude velmi silně vlečen směrem ke svému partnerovi. Takže zase síly negativního stavu nastaví prostřednictvím svého agenta léčku za tím účelem, aby korumpovaly nebo uvrhly agenta pozitivního stavu do jednoho ze svých pekel, kde mohou provádět všemožné a nepředstavitelné věci, jimiž ho učiní svým otrokem a následovníkem.

Mohu vás ujistit, že to takovému agentovi trvá daleko déle a je to pro něj daleko bolestnější, aby se dostal ven z pekel ze situace, jako je tato, ve srovnání s někým, kdo se tam poohlíží po svém zvířecím miláčkovi, na kterém je závislý.

Musíte na tomto jednom příkladu chápat to, že se agent pozitivního stavu, který má takový symbiotický vztah s agentem negativního stavu, rozhodne jít do příslušného pekla, kde je jeho partner, nejen proto, že je na něm závislý, ale také kvůli své vrozené přirozenosti agenta pozitivního stavu, jenž má svůj kořen v milosrdenství, odpuštění a soucitu. Půjde do pekel, aby zachránil svého partnera a vyvedl ho ven z pekel. Moc málo ví, co tam na něj čeká.

Jak vidíte z těchto příkladů, situace se podobnými vazbami, zvyky či závislostmi může velmi komplikovat. Na příklad závislý na heroinu se bude v samé první chvíli příchodu do duchovního světa ohlížet po zdroji dodávek, jež by mohly utišit jeho nezřízené toužení po narkotiku. Totéž se stane uživateli nikotinových výrobků nebo konzumentu silné kávy, alkoholu či jiné návykové látky, tak i každému, kdo podlehl návykům na cokoliv. Abstinenční příznaky jsou u těchto návykových chemických látek daleko horší v tom světě nežli na planetě Nula vzhledem k duchovním souvztažnostem těchto chemických látek a jejich negativním duchovním kořenům.

Proč je tomu tak, že silné závislosti, zvyky a toxikomanie jsou tak duchovně nebezpečné, pokud jsou zvnitřněny do takového stupně, že se stanou součástí sebeztotožnění?

Uvažte toto: oddáváte-li se někomu či něčemu, jste-li na někom/na něco navyklí nebo jste obětí zlozvyku, pak se na tom stáváte závislým. Veškeré vaše myšlení, cítění, chování, postoje, motivace, záměry a všechny jiné aspekty vašich mentálních schopností se budou otáčet kolem vašich závislostí (vzpomínáte si, co se stane, když se do někoho zamilujete?), nebudete moci bez nich žít. Váš život se stane bez nich krajně nepohodlným. Skutečně se stanete v největším možném rozsahu svou vlastní sebenaplňující se věštbou, zakotvenou v prohlášení: „Nemohu bez vás žít.“ V takovém případě budou vaše nezávislost, pravá individualita, osobnost a sebetotožnost otřeseny a nahrazeny něčím uměle vám vnuceným z vnějšku. Jakmile k tomu dojde, dveře pekel se otevřou dokořán a vy budete napadeni množstvím negativních a zlých duchů, které takové okolnosti napájejí. Postupně a pomalu, aniž byste si to uvědomili, převezmou kontrolu nad vašim životem a ovládnou všechny jeho aspekty z pozice negativního stavu. V tom případě u vás dojde ke ztrátě svobody a nezávislosti.

Stane-li se to skutečností vašeho života, pak byste mohli ztratit přímý kontakt se Mnou a s pravou duchovní realitou. Stali byste se otroky sil negativního stavu.

jedním z důvodů, proč bylo naznačeno v kapitole 20 Nového zjevení Pána Ježíše Krista, abyste se všemožně vyhnuli zaplést se sexuálně či jinak s někým, kdo nemá stejnou duchovní orientaci jako vy; nebo kdo nepřijímá Mé Nové zjevení jako Mé Pravé Slovo, bylo to, aby se vám dala preventivní možnost volby, čili abyste byli zachráněni před rozvinutím takových závislostí a symbiotických vztahů, které by vás mohly zavést do léčky končící tak, jak bylo výše popsáno. neměli byste nikdy podceňovat sílu, moc, pseudotvořivost a chytráctví sil negativního stavu, který je velmi vynalézavý při nastražení všemožných léček pro agenty pozitivního stavu na planetě Nula, aby je odchýlil od jejich poslání a pověření a pak zvábil do jednoho ze svých pekel po jejich odvolání z vaší planety.

Toto varování se stalo zvláště příhodné a akutní během procesu současného posunu. Jak se kondenzace negativního stavu stává hustší a hustší i intenzivnější, tak je to i s jeho účinností v aktivaci toho, že se jejich léčky stávají efektivnějšími v působení na vás, zvláště a obzvláště skrze vaše vazby, návyky, drogové závislosti a podobné faktory. Probíhá duchovní válka a zbraně negativního stavu se staly ve své útočnosti rafinovanějšími a účinnějšími. Toto je dovoleno, aby došlo k pseudovítězství negativního stavu na vaší planetě a jinde. Nicméně, dáte-li si pozor a vezmete-li si k srdci tato varování a budete-li se spoléhat na Mne a Mé Nové zjevení, pak budete ochráněni před spadnutím do takových léček.

Z toho důvodu každému z vás pokorně radím, abyste bedlivě zkoumali své vazby, rutiny, zvyky či závislosti nebo cokoliv v tomto ohledu za účelem určení jejich povahy (jak jsou negativní - jsou-li vůbec takovými!) a to, jak silně či jak daleko vás ovládly až do stupně úplné závislosti na nich, abyste se jich mohli zbavit. Takto se vyhnete spadnutí do léček negativního stavu.

Peter: Velmi si cením Tvého varování. Jak víš, lidé mají sklon zakládat všelijaké vazby, rozvíjet všemožné návyky a stát se závislými na mnoha věcech. Ale je zde něco jako dobré a pozitivní závislosti a návyky?

Pán Ježíš Kristus: Což o to, to vše záleží na tom, co jsou zač. Například dobrým zvykem je denně číst Mé Nové zjevení, meditovat, komunikovat se Mnou a se členy vaší duchovní rodiny nebo tělesně cvičit pro udržení fyzického těla ve zdravé kondici, aby duch a duše mohli neomezeně a bez zábran plně projevovat své funkce. Co je účelem takové závislosti a navyklosti? Být lepší lidskou bytostí, duchovně, duševně a fyzicky zdravější, pozitivnější, více milující, moudřejší, schopnější a zdatnější, užitečnější, plodnější a více a více takovou, jakou jsem Já relativně vůči Mému Absolutnímu Rozpoložení a Přirozenosti. Účel zde je pozitivní, a protože je pozitivní, pak vyvěrá z niternosti, čili z pozitivního stavu, čili nakonec ze Mne.

V pravé realitě své povahy nejsou opravdovými vazbami, návyky či závislostmi, nýbrž řádným a zákonným udržováním vašeho života ve zdravé kondici uprostřed nemocného, šíleného a nezdravého negativního stavu, abyste se pak vyhnuli kontaminaci, znečištění a otrávení jeho ovzduším a prostředím. Vidíte ten rozdíl?

Jiné typy silného ulpívání uvedené výše jsou původu negativního, protože nemají žádnou pozitivní konotaci a jsou pouze zevní povahy. Nevedou vás do vašeho nitra. A jestliže to činí tak, jak je to u omamných zakázaných drog, pak jde o nepravé nitro či pseudonitro, v němž dlí a má své kořeny negativní stav. Slabší aspekty takových závislostí jsou buď neutrální, nebo mají nějakou pozitivní konotaci v tom, že v lidech vyvolávají schopnost prožívat soucit atd. - vlastnictví psů a koček, ale bez jakýchkoliv hlubších vazeb či internalizace.

Nakonec bych dnes rád učinil krátký komentář ohledně jednoho aspektu tvé včerejší telefonické konverzace s Danem. vztahuje se to přímo k Mé Nové Přirozenosti a k tomu, jak se přizpůsobuje či mění v procesu vývoje člověčenstva v průběhu věků. Ačkoliv plnou povahu tohoto procesu nemůžete pochopit obsáhnout ani rozumem uchopit - neboť probíhá a vychází z Mého Absolutního Stavu a Rozpoložení - způsob, jakým máte tento proces pojímat, je tento: jakékoliv změny, k nimž dochází vůbec kdekoliv, a ne jen v procesu vývoje člověčenstva, jsou výsledkem Mé Absolutní Změny. Jde o absolutně dynamický proces, Jak víte, nic není stejné v žádném okamžiku nebo stavu pokročení. Tato situace odráží změny v Absolutnu a ty se následně předávají relativnu. Následkem předávání těchto změn z Absolutna do relativna se také mění relativní stav čili řečeno specifičtěji: v lidské historii bylo pokročení od dávnověké obskurity k temnému středověku, k renesanci, k industriální revoluci, k dnešním pokročilým technologickým vymoženostem atd.

Všechna tato stadia mají hluboké duchovní souvztažnosti a jsou odrazem nebo výsledkem uvolnění některých nových informací z Mé Absolutní Přirozenosti, což má dopad na každého, včetně těch bytostí nacházejících se v negativním stavu a na vaší planetě.

Kdyby nedocházelo k jejich uvolnění a odeslání, pak by vůbec nikdy nenastaly žádné změny ani pokročení, a to naprosto nikde.

Současně - simultánně a synchronně - s těmito změnami v Mé Přirozenosti se Já přizpůsobuji perceptivním, receptivním a impresivním schopnostem všech sentientních entit, lidských tvorů a Mých agentů na planetě Nula a také tvým osobně, Petře, jako přenašeči Mého Nového zjevení; a navazuji vztah se všemi z nich a s vámi z této nové úrovně vymožeností a změn. To je důvod, proč jasně vidíš, jak jinak jednám s tebou nebo jak odlišným způsobem předávám Své Slovo na každém úseku takových změn.

Přítomná situace a nynější posun odráží další stupeň změny s následnou potřebou přizpůsobit Sebe a vás k přítomnému způsobu předávání Mých informací a komunikování s vámi, tak, jak se to činí nyní v této jedinečné formě, ve formě Dialogů. Vše toto má velmi hluboký duchovní význam. Vidíš, Petře, jak ohromně významné jsou všechny tyto věci v odrážení postupných změn v tkanivu jsoucna a bytí a pseudojsoucna a pseudobytí?

Peter: Ano, Pane, velmi zřetelně. A mnohokrát děkuji za toto vysvětlení. Je ještě něco jiného, co bys dnes rád objasnil?

Pán Ježíš Kristus: Nikoliv, Petře, pro dnešek to stačí. jdi a odpočiň si. Tvé fyzické tělo je poněkud unavené. Měj velmi příjemné odpoledne.

DVACÁTÝ DRUHÝ DIALOG

Zdroj: http://triangulum.cz/dialog1.html



Print Friendly and PDF

ÚVOD | DUCHOVNO | KONTAKTY | MAPOVÁNÍ STRÁNKY | ZPĚT